1
Vraag
2
Reacties
Cschotanus

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox: Lijst verbonden apparaten leeg

Ik heb geprobeerd op de home page van de connect box de naam van een verbonden apparaat te wijzigen. Daarbij heb ik waarschijnlijk een fout gemaakt want nu zie ik op de home page 0 verbonden apparaten (zowel draadloos als bedraad). Ook de lijst met verbonden apparaten geeft geen informatie. 

Een netwerkdiagnose geeft aan dat er draadloze en bedrade verbindingen zijn. Alles lijkt te werken naar behoren. Ik kan echter geen mac-filtering ed. instellen omdat ook daar de apparaten ontbreken.

Hoe kan ik eea herstellen? een "warme" reset geeft geen verbetering.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Cschotanus 

Er is één ding: het ligt niet aan jou. De instellingen van het modem zijn niet altijd even duidelijk. Wat je kunt proberen is de reset-knop 30 seconden ingedrukt houden. Het modem gaat dan weer terug naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen en dat betekent óók dat als je inmiddels de wachtwoorden hebt gewijzigd, deze weer teruggezet worden naar het oorspronkelijke wachtwoord. 
Laat maar weten of dat werkt.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het lijkt erop dat de lijst met clients op een of andere manier corrupt geraakt is door het invoeren van een beschrijving en daardoor niet meer wordt getoond. Ik vrees dat fabrieksinstellingen terugzetten de enige manier is om dit te herstellen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Cschotanus 

Er is één ding: het ligt niet aan jou. De instellingen van het modem zijn niet altijd even duidelijk. Wat je kunt proberen is de reset-knop 30 seconden ingedrukt houden. Het modem gaat dan weer terug naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen en dat betekent óók dat als je inmiddels de wachtwoorden hebt gewijzigd, deze weer teruggezet worden naar het oorspronkelijke wachtwoord. 
Laat maar weten of dat werkt.

Cschotanus
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor deze oplossing, Wim.Dat had ik al bedacht maar ik hoopte dat het anders kon. Ik heb nog al wat zaken aangepast (zoals mac-filtering, port forwarding, preferred IP-address). dat moet ik opnieuw doen. Dat zou niet zoveel werk zijn als ik bij de huidige instellingen kon.

Aangezien de verbindingen werken, ga ik op een avond dat ik alleen ben aan de slag. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @Cschotanus 

Ik weet niet of het de enige en beste oplossing is. Er staat wel Super Expert onder m'n naam, maar dat wil zéker niet zeggen dat ik overal het beste antwoord op weet.

Wellicht dat de scherpere messen uit de lade (zoals @Bert en/of @tobiastheebe ) betere suggesties hebben.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het lijkt erop dat de lijst met clients op een of andere manier corrupt geraakt is door het invoeren van een beschrijving en daardoor niet meer wordt getoond. Ik vrees dat fabrieksinstellingen terugzetten de enige manier is om dit te herstellen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@tobiastheebe Blij dat ik aardig in de richting zat. 😇

Cschotanus
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Wim C. , je had dus het juiste antwoord. dat ontkende ik ook niet bij mijn vorige reactie, ik hoopte slechts op een ander (niet beschikbaar) antwoord. Jammer dat de modem software niet meer beheerfuncties heeft. In ieder geval nog bedankt! (ook @tobiastheebe )

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Cschotanus om een misverstand te voorkomen was mijn reactie bedoeld als reactie op het bericht van @tobiastheebe. Ik weet beslist niet alles en ik was min of meer gerustgesteld dat Tobias tot eenzelfde conclusie kwam. 😎
En verder; maak je niet teveel zorgen dat het mis zou kunnen gaan met die fabrieksinstellingen. In vrijwel alle gevallen komt zo’n modem (letterlijk) als herboren en weer fris en fruitig in de lucht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic