Een paar dagen geleden een nieuwe Connect box (Compal; SW-versie: 6.15.28-4p8-NOSH) ontvangen na trouwe dienst van Cisco modem.
Probleem 1: Bekabeld LAN netwerk
Connectie tussen NAS & IP-camera's en NAS & laptop verdwijnt plotseling. Na lang zoeken probleem gevonden. CB gaat op bekabeld netwerk ineens over op een zeer vreemd subnet: laptop krijgt via DHCP b.v. IP-adres 169.254.135.241. Laptop wifi verbinding blijft wél op standaard subnet: 192.168.178.21 (zie foto).
Na verloop van tijd wordt het bekabeld subnet weer hersteld naar het standaard subnet dat je als gebruiker niet kunt veranderen: 192.168.178.xxx. De IP-camera's blijven echter onbenaderbaar. Enig wat helpt is een herstart of ethernet kabels in en uit trekken. Totdat het weer mis gaat….
Herkent iemand dit probleem of heb ik gewoon een defecte CB ontvangen??
Dank voor meedenken!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Met plusminus 20 device's verbaasd het mij niks als dit met een andere Connectbox exact hetzelfde is.
Ik had beloofd nog even terug te komen als ik de nieuwe Connectbox had geïnstalleerd. Zoals het er nu naar uitziet werkt deze wel correct, ik kan het probleem niet meer reproduceren. Het is allen wel andere hardware van Arris. Weet niet of het hier mee te maken heeft, of dat ik maandag model had, of dat er gewoon iets mis is met de Compal versie/firmware. Nogmaals dank voor de tips!!
Houd het dan maar op de fabrikant. Werkt blijkbaar toch beter met de firmware samen, al zouden naar verluidt beide merken dezelfde hardware hebben.
Goed te horen dat het opgelost is.
Ik ben alleen wel benieuwd, wat Ziggo met de oude ConnectBox doet? Ingeleverde CB worden natuurlijk niet gelijk weggegooid, maar zullen een test ondergaan of ze hergebruikt kunnen worden. Mijn verwachting is dat vooral de technisch test zeer kort is ( gaat de CB aan, maakt het modem verbinding, zijn alle poorten actief en werken op 1G, werken de leds ). Fouten zoals een buggy DHCP ( is ‘zeg’ 95% firmware gerelateerd ) worden in zo'n test vast en zeker niet gedetecteerd. Dus wie wordt de ‘gelukkige’ volgende eigenaar van dit ding?
Ps. Persoonlijk zou ik de DHCP op de CB gewoon uit laten en die van de NAS gebruiken. Misschien is die van de Arris beter dan die van de Compal, maar beiden hebben Ziggo firmware ( en met de Ziggo eisen, o.a. qua kosten en aanwezig opties ) en dan is ieder ander merk beter en/of stabieler.
Pasi wrote:Goed te horen dat het opgelost is.
Ik ben alleen wel benieuwd, wat Ziggo met de oude ConnectBox doet? Ingeleverde CB worden natuurlijk niet gelijk weggegooid, maar zullen een test ondergaan of ze hergebruikt kunnen worden. Mijn verwachting is dat vooral de technisch test zeer kort is ( gaat de CB aan, maakt het modem verbinding, zijn alle poorten actief en werken op 1G, werken de leds ). Fouten zoals een buggy DHCP ( is ‘zeg’ 95% firmware gerelateerd ) worden in zo'n test vast en zeker niet gedetecteerd. Dus wie wordt de ‘gelukkige’ volgende eigenaar van dit ding?
Ps. Persoonlijk zou ik de DHCP op de CB gewoon uit laten en die van de NAS gebruiken. Misschien is die van de Arris beter dan die van de Compal, maar beiden hebben Ziggo firmware ( en met de Ziggo eisen, o.a. qua kosten en aanwezig opties ) en dan is ieder ander merk beter en/of stabieler.
Vooropgesteld; ik weet niet alle details van het testen. Wat ik wel weet is dat boxen die om een specifieke reden omgeruild worden, wel anders/uitgebreider getest worden. Er wordt bij de omwisseling aangegeven wat de reden is, zodat hier specifiek naar gekeken kan worden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.