1
Vraag
2
Reacties
R.Wijnands

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Connectbox IPv6 omruilen voor een Compal modem

Goedemiddag,

Ivm het ontbreken van port-forwarding op mijn Arris ConnectBox welke in IPv6 stand staat, heb ik zojuist contact opgenomen met de klantenservice om deze modem om te laten zetten naar IPv4.

Helaas blijkt in mijn abonnement vermeld te staan dat de modem reeds IPv4 is en bij het uitlezen van mijn modem bleek deze inderdaad in IPv6 stand te staan.
Hierdoor was het voor de medewerkster niet mogelijk om mijn Arris modem aan te passen en wil ze deze graag laten omruilen voor een Compal modem. Echter wanneer zij een verzoek zou indienen voor het toesturen van een nieuwe modem, dan zou ik weer dezelfde exemplaar toegestuurd krijgen.

Daarom verzocht ze mij deze vraag bij de Community neer te leggen, die de vervanging wel kunnen realiseren. Daarnaast heeft ze op mijn klantnummer ook een aantekening van deze situatie gemaakt.

Ik hoor graag of jullie dit voor mij in orde kunnen maken.

Alvast bedankt,

Richard
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
R.Wijnands
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Sander Ziggo Inmiddels heb ik weer internet en heb ik ook de port forwarding optie in mijn modem staan, super bedankt!

Bekijk in context

10 Reacties 10
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het hangt af van welke IPv6 Firmware je hebt op de Arris, die je kennelijk hebt.

Als Port Forwarding niet in het Menu staat, dan heb je IPv6 DS-Lite. Zie plaatje: daar is Port Forwarding er wel. Dan kan het ook nog IPv6 Dual Stack Firmware zijn.

DS-Lite moet voor kunnen gebruiken voor Port Fowarding worden vervangen door IPv4 Firmware.
Dat lijkt nog niet goed gelukt te zijn.
Ik zal een Ziggo Moderator vragen je hiermee verder te helpen, omdat het via een andere support kanaal niet lukt.
R.Wijnands
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb helaas de optie niet (zie bijlage).

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je laat niet zien wat in het Menu Beveiliging staat. Zie mijn plaatje.
Ik neem aan geen Port Forwarding, op grond van de info die je eerder gaf.
Klopt dat?
R.Wijnands
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Sorry, ik dacht dat ik hem 'uitgeklap' had:

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2771Posts
  • 290Oplossingen
  • 2192Likes
R.Wijnands Welkom op de Community! Om dit probleem te tackelen ga ik in eerste instantie niet een ander modem toesturen. Wat ik wil proberen is het via de administratieve weg op te lossen. Hier zijn een aantal handelingen voor nodig en de eerste stap is in gang gezet. Inmiddels heb ik mijn collega Serkan Ziggo die morgen aanwezig is, gevraagd stap 2 uit te voeren. Met een beetje geluk kun je maandag aan de slag met de port forwarding.
R.Wijnands
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Hallo Sander Ziggo , bedankt voor je reactie, het zou mooi zijn als je collega Serkan Ziggo het voor elkaar krijgt!
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2771Posts
  • 290Oplossingen
  • 2192Likes
R.Wijnands Misschien dat we mijn collega niet nodig hebben. Stap 2 is inmiddels in gang gezet. Dit kan maximaal 24 uur duren. Als je het modem morgen rond deze tijd even opnieuw wil opstarten en dan een check wil doen via https://test-ipv6.com/, horen we het graag.
R.Wijnands
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Sander Ziggo sinds zo’n 15 min. heb ik geen internet meer en heb ik de modem herstart. Ik zag dat de modem een update binnenkreeg en daarna herstarte, maar nog steeds zonder een internet signaal.
Kan dit door de aanpassingen komen of is er toevallig in mijn gebied een storing aan de gang?
R.Wijnands
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Sander Ziggo Inmiddels heb ik weer internet en heb ik ook de port forwarding optie in mijn modem staan, super bedankt!

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2771Posts
  • 290Oplossingen
  • 2192Likes
:ok_hand_tone2:Top! Mocht je er niet uitkomen qua port forwarding, stel dan hier je vraag. Er zijn hier meer dan genoeg knappe koppen aanwezig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic