1
Vraag
2
Reacties
Furuhaugli

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Connectbox - IPcamera binnen wifi werkt niet

Waarde helpers,

Onlangs heb ik een nieuwe Connectbox (CB) van Ziggo ontvangen.

Alles werkt prima, op een ding na.
Ik heb een ipcamera hangen en de beelden hiervan kan ik op telefoon bekijken.
Port forwardig, werkt prima. Op 4G en een andere WIFI kan ik beelden bekijken. Binnen, op mijn eigen wifi niet.
Voor de CB had ik een Ubee modem van Ziggo en daarop kon ik ook via eigen WIFI de beelden op telefoon bekijken.
Dus het moet ergens een instelling in de CB zijn voor mijn gevoel.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?


Alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Zoals ik al zei, installeer: Equipment Search Tool (https://foscam.com/downloads/app_software.html) Neem de juiste versie, ik weet niet of je een windows laptop of een MacBook hebt?!

En volg deze pagina: https://www.foscam.nl/index.php/instructie/
Hier staan allemaal filmpjes hoe je je cam kunt aansluiten.

Ik heb zelf ook Foscam en het werkt prima. Als je via de Foscam app kijkt dan maakt hij zelf allemaal instellingen aan waardoor jij makkelijker kan kijken. Maar je moet ook nog portforwarding aanmaken in je cam en router. Dit is allemaal nodig om ook buiten je huis te kunnen kijken.

Weet zeker dat de instructies je verder kunnen helpen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Furuhaugli
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Om de camera te benaderen moet je dus te weten komen, welk IP nummer de IP camera heeft gekregen. Dit is vrij eenvoudig omdat vrijwel alle fabrikanten hiervoor een programmaatje aanleveren die de camera kan zoeken op netwerk. Deze programmaatjes hebben meestal namen als IP camera Tool, Search Tool en IP Search Utility. De exacte naam is afhankelijk van de fabrikant.

Na het installeren op opstarten van dit zoekprogramma zal je in het zoekvenster de IP camera met zijn IP nummer zien staan mits de camera in hetzelfde netwerk aanwezig is als de PC client.

Elke router is voorzien van een DHCP functie. Deze service deelt IP nummers uit aan aangesloten apparaten. Deze nummers worden opgeslagen in een tabel die vrijwel altijd kan worden uitgelezen. Door het camera MAC adres te controleren in de tabel kan het camera IP nummer herleid worden. Dit IP nummer kan je gebruiken om de camera te benaderen, maar altijd in combinatie met het camera poortnummer (zie handleiding camera). Voer het IP nummer in de adresbalk van jouw webbrowser, gevolgd door het poort nummer op de volgende manier. DHCP kan je ook instellen op je router/modem.

http://AAA.AAA.AAA.AAA:BBB, hierbij is AAA=IP nummer en BBB=Poortnummer, let goed op de dubbele punt tussen ip en poortnummer. Het mac adres van de camera staat vaak (niet in alle gevallen) op een sticker van de camera.
Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Goedemorgen,
EnergieBoy,

Dank voor je reactie.
Wellicht heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd.

In principe werkt alles. Via 4g en een andere wifi kan ik op mijn telefoon de beelden van de camera live bekijken. Echt binnen mijn eigen WIFI lukt dit niet.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
En daardoor zijn er bestandjes: Deze programmaatjes hebben meestal namen als IP camera Tool, Search Tool en IP Search Utility. De exacte naam is afhankelijk van de fabrikant.

Daarmee kan je zien wat je IP adres is van je Cam en kijken of het wel lukt via je browser. Je moet ergens beginnen om dit uit te sluiten. En is de app van het bedrijf? Welke cam heb je?
Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Oke, uitgebreidere uitleg.

IOS telefoon met IP camview app
Camera Foscam

In de app wanip + poortnummer live camera beelden via 4g en andere wifi prima te zien.
Binnen eigen wifi krijg ik geen beeld.

Als ik het lan ip van de camera in de app zet dan kan ik de live beelden binnen mn eigen wifi wel bekijken. Via 4g en andere wifi uiteraard niet.

Hopelijk heb ik het zo duidelijker kunnen schetsen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Zoals ik al zei, installeer: Equipment Search Tool (https://foscam.com/downloads/app_software.html) Neem de juiste versie, ik weet niet of je een windows laptop of een MacBook hebt?!

En volg deze pagina: https://www.foscam.nl/index.php/instructie/
Hier staan allemaal filmpjes hoe je je cam kunt aansluiten.

Ik heb zelf ook Foscam en het werkt prima. Als je via de Foscam app kijkt dan maakt hij zelf allemaal instellingen aan waardoor jij makkelijker kan kijken. Maar je moet ook nog portforwarding aanmaken in je cam en router. Dit is allemaal nodig om ook buiten je huis te kunnen kijken.

Weet zeker dat de instructies je verder kunnen helpen.
Furuhaugli
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo,

Dank voor de hulp en linkjes.

Equipment search tool gebruik ik al.
Vandaar ook dat ik het LAN ip en poort nummer weet.

Maar om via 4g of een andere wifi te kunnen kijken gebruik je uiteraard het WAN ip en poort nummer.
Met het LAN ip in de app kan ik via mijn eigen WIFI de live beelden bekijken. Via 4g en andere wifi uiteraard niet.


Met het wan ip in de app kan ik live kijken via 4g en een andere wifi. Dus port forwarding enz staan goed ingesteld.
Probeer ik echter via mijn eigen wifi en het WAN ip in de app te kijken dan krijg ik geen verbinding met de camera
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic