1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
marcveen

Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes

Connectbox: Hoeveel upstream kanalen?

Sinds afgelopen vrijdag de 26e hadden we hier in de wijk (3601JS) een storing.
Sinds maandag ochtend (de 29e) lag het internet er opeens geheel uit.
Vanmiddag (de 30e) werd rond 14:00 de storing als opgelost gemeld.
Waar we voorheen geen enkel internet probleem hadden kregen we het modem nu niet meer online.
En als hij al online kwam was de verbinding heel instabiel en viel regelmatig weer weg.
Het gekke was dat ik zelfs met een bedraade PC niet in het modem kon komen.
Een paar keer een reset gedaan door het modem spanningsloos te maken, maar dit hielp niet. Pas na gebruik van de reset knop achter op het modem en alles opnieuw instellen gaf iets van verbetering.
Maar pas sinds 21:00 vanavond is de verbinding zo stabiel dat hij niet meer wegviel.
Echter waar ik voorheen met gemak de down en upload snelheden haalde (we hebben een 250/25 abonnement) is de upload snelheid nu heel instabiel en max. 15 Mbps.
Als ik bij het modem in de Netwerk status kijk zie ik dat hij maar één upstream kanaal gebruikt. Is dit normaal?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes
Be rt Michael Ziggo Vanmorgen een reset op het modem uitgevoerd maar mocht helaas niet baten.
Oude, Compal, modem nu terug geplaatst en de Ziggo FB helpdesk gevraagd om S/N DEAP7084304E weer aktief te zetten.
Hopelijk kan dit snel zodat alles weer online is.
Dank voor jullie hulp.
.
Update: "Oude" modem is ondertussen alweer "up & running" en alles doet het weer zoals vanouds. Telefoon heeft weer gewoon data over de WiFi. Toch misschien een item waar Ziggo wat dieper in moet duiken. Want ik denk dat er toch meerdere mensen met Android telefoons moeten zijn die hier tegenaan lopen.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Minstens 4 kanalen met een dBmV van onder de 49.

Hier gaat iets heel erg mis met de verbinding.

Neem contact op met Ziggo via de chat, 24/7/365, komt in beeld als er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes
Be rt Kan dit aan de Connectbox zelf liggen (ze sturen namelijk een nieuwe op) of is dit extern?
Note: Bij ons is niks veranderd maar deze problemen zijn begonnen nadat Ziggo hier (3601JS) de afgelopen dagen een storing had waardoor het internet er bijna 30 uur heeft uit gelegen. Na het afmelden van de storing begonnen hier thuis de problemen pas echt.

Ps. AOP is een SQ601 die via de originele Ziggo kabel (geschroefde dunne coax) verbonden in met de Connectbox (afstand max. 80cm).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Je eerste plaats waar Ziggo bij je binnenkomt ziet er goed uit.

1 upstream en te hoog heeft vrijwel zeker met de storing te maken die blijkbaar nog niet opgelost is, de ervaring is dat het modem de Ziggo servers dan niet kan bereiken.
Ik ben bang dat je straks dezelfde problemen ervaart, maar je weet maar nooit.:relaxed:

Laat SVP het vervolg hier weten, mogelijk kan een Ziggo moderator dan ook even meekijken (indien nodig) en haar/zijn licht erover laten schijnen, zij kunnen diep in de achtergrond kijken.
marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes
Be rt Krijg net de bevestiging van de helpdesk dat er sinds gisteravond een storingsmelding open staat i.v.m. de upstream problemen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
marcveen Hoop voor je dat het snel is opgelost.:relaxed:
marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes
Be rt Dit ziet er al een heel stuk beter uit.:sunglasses:

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes
Be rt Nog even een praktische vraag.
Ziggo heeft een nieuwe Connect box opgestuurd.
Heeft deze nog voordelen t.o.v. mijn huidige, ondertussen twee jaar oude, Connect box of zit er geen verschil in en kan ik de oude gewoon laten draaien?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Als je van Ziggo een nieuwe Connect box krijgt, dan moet je die ook installeren.
De activatie is dan al automatisch doorgezet en de oude valt na 14 dagen vanzelf uit het systeem. marcveen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi marcveen,

Dat ziet er inderdaad al stukken beter uit! Mooi werk Bert om het te zien voordat de storing daadwerkelijk online stond.

marcveen, wat Bert zegt klopt. Het nieuwe modem wordt automatisch geactiveerd als je dat zelf niet doet. Heb je alles inmiddels weer werkend staan?
marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes
Be rt Michael Ziggo Nieuwe Connect box, Arris model (had nog een Compal), is ondertussen "up & running".:sunglasses:
Wat mij wel opviel, toen ik naar de upstream kanalen keek, dat de dBmV van de Arris een factor 10 keer zo laag is als van de Compal. 3.8 bij de Arris t.o.v. 38 bij de Compal.
Is dit nog te verklaren?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
marcveen Heel goed te verklaren, software foutje, getal moet maal 10 en dan is het goed.:relaxed:
marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes
Be rt Michael Ziggo Loop toch tegen een gek probleem aan.
Opeens kan mijn telefoon (HTC U Ultra) via de standaard WiFi kanalen niks meer downloaden.
Hij kan wel verbinding maken met zowel de nieuwe Connect box of WiFi booster C7, maar krijgt geen data door. Welke instelling ik ook maak in de connect box bij de 2,4 en 5,0 GHZ instellingen.
Het vreemde is dat hij het wel doet via het Gasten WiFi op de connect box. ??????
Mijn telefoon is de enige in huis dit dit heeft en had het voor vervanging van de connect box niet. (werkte probleemloos)
Wat kan er nu aan de hand zijn?
Want ik ben geneigd de oude connect box weer terug te hangen.:zipper_mouth:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Het volgende kan de oplossing zijn bij dit modem en een Android toestel:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644
marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes
Be rt DHCPv6 server staat nu op "Stateful" en modem heb ik opnieuw opgestart.
Maar helaas telefoon verbind wel maar geen data overdracht.:thinking:
Vragen:

• Heeft een reset achter op het modem nog zin i.p.v. alleen uit en aan zetten?
  • Kan ik zonder problemen de "oude" connect box terug plaatsen als de klacht blijft bestaan?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
marcveen Een volledige reset is nu de volgende stap, inderdaad.
Terug naar het oude modem dat kan nog even, maar die zal na 14 dagen uit het systeem vallen.
Een nieuwe modem moet gewoon goed gaan werken.

Mogelijk kan Michael Ziggo nog even meekijken wat een mogelijke oplossing kan zijn.
Of iemand anders die een briljante inval krijgt.:relaxed:
marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes
Be rt Michael Ziggo Vanmorgen een reset op het modem uitgevoerd maar mocht helaas niet baten.
Oude, Compal, modem nu terug geplaatst en de Ziggo FB helpdesk gevraagd om S/N DEAP7084304E weer aktief te zetten.
Hopelijk kan dit snel zodat alles weer online is.
Dank voor jullie hulp.
.
Update: "Oude" modem is ondertussen alweer "up & running" en alles doet het weer zoals vanouds. Telefoon heeft weer gewoon data over de WiFi. Toch misschien een item waar Ziggo wat dieper in moet duiken. Want ik denk dat er toch meerdere mensen met Android telefoons moeten zijn die hier tegenaan lopen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
marcveen

Ik was nog een stap vergeten: Je kunt ook vragen aan Ziggo om je modem in IPv4 te zetten.
Dan heeft Android daar geen last van.

Dus dat kan nog de oplossing zijn als je het nieuwe modem toch wil gaan gebruiken.
marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 139Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes
Be rt
Dat is dan iets om in het achterhoofd te houden als het modem in de toekomst een keer vervangen moet gaan worden.
Voorlopig doet alles het weer op het "oude" modem.

Nogmaals bedankt voor het meedenken.:thumbsup:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78834Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
marcveen Gaat het nu wel goed met het oude modem?
Heb je wel goed upstream kanalen?