Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb sinds 1,5 maand ongevraagd een connectbox Giga gekregen van Ziggo. Die moest ik installeren, want mijn oude modem (Ubee) zou het na 14 dagen niet meer doen. Sindsdien heb ik last van hick-ups in mijn verbinding. Tijdens videobellen en streaming haperingen, terwijl ik dat daarvoor nooit heb gehad. En de modem herstart op random momenten en dan zet hij mijn 2.4 GHz Wifi instellingen terug naar de standaard instellingen, dus die moet ik dan steeds weer aanpassen. Ook als ik mij modem herstart, omdat alles weer traag wordt, dan wordt de 2.4 GHz Wifi weer terug gezet naar de standaar instellingen. Had ik nou maar gewoon mijn oude modem kunnen behouden, want daar heb ik nooit enig probleem mee gehad en die heb ik ook nooit hoeven herstarten. Wat is hier aan te doen?
Een SmartWifi modem Giga stelt significant hogere eisen aan de installatie en het signaal dan het oude Ubee-modem. Mogelijk moet de installatie nog een (gedeeltelijke) upgrade van de installatie plaatsvinden en/of zijn er signaalproblemen.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
De installatie en downstream/upstream-gegevens zien er goed uit, wel is het aantal correctable errors op het OFDM-kanaal (vermeld onder 'D3.1 Downstream kanalen') aan de hoge kant.
Zou je ook de log (zelfde rij tabbladen als downstream en upstream) willen plaatsen?
Maak je gebruik van de TV-kabel?
Ik zie alleen zeer sporadische uitval van een tweetal SC-QAM-kanalen (DCID 31 en 32) en op 16-6, 13:04 een reset.
Je kunt deze instellingen doorvoeren en het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten om te controleren of de problemen daarna aanhouden.
Zou je een foto kunnen plaatsen van de TV-aansluiting, vermoedelijk in de woonkamer?
De contactdoos in de woonkamer is zeer verouderd en kan signaalproblemen veroorzaken, o.a. instraling.
Om het modem direct op het AOP aan te sluiten, moet je eerst de splitter verwijderen (schroefje losdraaien).
Ik heb tot nu toe nog geen last van storingen bij de TV gehad, maar ik kijk ook nog maar sporadisch TV. Mocht ik toch last krijgen van storingen, dan zal ik de wandcontactdoos vervangen.
Ik zal proberen de modem direct op de AOP aan te sluiten.
Je kunt de contactdoos het beste vervangen door een btv 01-SET of btv 01-UPC (enkelvoudige einddoos met galvanische scheiding).
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met het modem direct op het AOP aangesloten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...