1
Vraag
2
Reageer en help mee
Roewlerd

Stamgast
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Connectbox Giga reboot meermaals per dag

Hi all! 
Ik ben sinds een tijdje in bezit van een gigabox en was tot op heden redelijk tevreden over de consistentie en snelheid. Sinds een paar weken start het modem soms opnieuw op, de afgelopen week is dit zelfs meerdere keren per dag. Via de chat pretendeerde een medewerker dat het kwam door de (in 2018 vernieuwde) coax kabel die onder de vloer doorloopt. 

Op advies van de Ziggo chat medewerker heb ik het modem direct met de door Ziggo geleverde kabel op het coax punt aangesloten. Dit heeft niets opgelost helaas. Ik zie dat mijn router nog steeds internet signaal verliest. 

De chat medewerker gaat een nieuwe coax kabel sturen maar ik denk niet dat dit het probleem is. Wij werken beide veel thuis, ik zelf in de IT en met server beheer e.d. is het wegvallen van internet een hoop gedoe.

 

De Connectbox staat in bridge modus richting mijn TP Link AX3000

 

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. 

 

42 Reacties 42
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7370Posts
  • 325Oplossingen
  • 3598Likes

Zou je ook de waarden up- en downstream, ook die met de RS errors,  willen plaatsen?

Ook graag een foto van het AOP (vaak in de meterkast).

Roewlerd
topicstarter
Stamgast
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

 

 

Zeer zeker! 
Die coax kabel is nu dus vervangen door de korte die ziggo meeleverde bij de connect box

 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7370Posts
  • 325Oplossingen
  • 3598Likes

Het AOP is verouderd en onvoldoende afgeschermd tegen instraling door o.a. 4/5G, waardoor ruis ontstaat op je netwerk.

Op de downstream, SC-QAM kanaal 5, zijn pre RS errors zichtbaar.

Het OFDM kanaal vertoont uncorrectables. Deze moeten nul zijn.

 

Is het AOP op de foto de eerste plaats waar het Ziggo signaal het huis binnenkomt?

Roewlerd
topicstarter
Stamgast
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ja. Ik heb nergens anders een aansluiting voor coax. 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7370Posts
  • 325Oplossingen
  • 3598Likes

Een moderator kan een monteur inplannen voor een kosteloze vervanging van dat AOP door een hedendaags exemplaar (TRISZ-DG300), dat afdoende is afgeschermd. Ik verwacht dat het probleem daarmee wordt opgelost.

Het moderatie-team is inmiddels ingelicht.

Roewlerd
topicstarter
Stamgast
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Held! Thanks so far 

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 2050Posts
  • 200Oplossingen
  • 375Likes

Hi @Roewlerd

Super irritant dat je modem steeds uitvalt 😞 Zeker niet fijn. Ik heb direct een monteur ingepland voor het vervangen van je AOP. Deze monteur komt op 22 juni tussen 12.00 en 18.00 uur! Mocht dit niet uitkomen dan kun je de afspraak altijd verzetten via Mijn Ziggo. 

Roewlerd
topicstarter
Stamgast
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt Maud. Ik zal na vernieuwen van het AOP even terugkoppelen of het gestabiliseerd is. Momenteel ook enorm hoge ping. Alvast bedankt 🤩 

Roewlerd
topicstarter
Stamgast
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi,

Vandaag is de monteur langs geweest voor het vervangen van mijn AOP maar zojuist viel mijn hele verbinding weer weg. Ik heb voor de zekerheid modem en router gereboot en ben benieuwd of dat het probleem was.

Hier de data, misschien zie jij iets vreemd @KBX458 :

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
4626000000740.4QAM2564
126900000005.739QAM25612
96660000006.240.4QAM2569
278100000005.240.4QAM25627
25794000000539QAM25625
268020000005.339QAM25626
288180000004.839QAM25628
177300000005.238.6QAM25617
298260000004.639QAM25629
5634000000740.4QAM2565
76500000006.740.4QAM2567
86580000006.539QAM2568
207540000004.939QAM25620
227700000004.739QAM25622
23778000000538.6QAM25623
247860000005.139QAM25624
66420000006.840.4QAM2566
10674000000640.4QAM25610
147060000005.539QAM25614
18738000000539QAM25618
308340000004.539QAM25630
318420000004.639QAM25631
36180000007.140.4QAM2563
136980000005.839QAM25613
157140000005.439QAM25615
167220000005.340.4QAM25616
197460000004.838.6QAM25619
217620000004.938.6QAM25621
16020000007.640.4QAM2561
26100000007.140.4QAM2562
116820000005.940.4QAM25611
328500000004.638.6QAM25632


ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
4Locked40.36628700
12Locked38.98326100
9Locked40.36628700
27Locked40.366287110
25Locked38.98326100
26Locked38.98326100
28Locked38.98326100
17Locked38.60537700
29Locked38.98326100
5Locked40.36628700
7Locked40.36628700
8Locked38.98326100
20Locked38.98326100
22Locked38.98326100
23Locked38.60537700
24Locked38.98326100
6Locked40.36628700
10Locked40.36628700
14Locked38.98326100
18Locked38.98326100
30Locked38.98326100
31Locked38.98326100
3Locked40.36628700
13Locked38.98326100
15Locked38.98326100
16Locked40.36628700
19Locked38.60537700
21Locked38.60537700
1Locked40.36628700
2Locked40.36628700
11Locked40.36628700
32Locked38.60537700

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33964K1860QAM4096879

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33Locked402.59293250


Roewlerd
topicstarter
Stamgast
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
14520000064.35120 KSym/sec64QAM3


ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1US_TYPE_STDMA0000


robinjoo19
Expert
Expert
  • 2080Posts
  • 26Oplossingen
  • 605Likes

@tobiastheebe of mij ogen moeten mij bedriegen maar zie een upstream vermogen van maar liefst 64.3 dBmv

Roewlerd
topicstarter
Stamgast
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ben ik in de running voor een award? 😁😱

Roewlerd
topicstarter
Stamgast
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Maud zojuist weer een reboot van jullie modem waardoor bij zowel de teams call van mij en mijn vriendin verbroken werd. 🙁 Ik ben bang dat het AOP niet het (enige) probleem was. 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7370Posts
  • 325Oplossingen
  • 3598Likes

De waarden zien er goed uit. Van belang is dat op het docsis 3.1 kanaal (33) de uncorrectables op nul blijven staan.

Als je morgen nogmaals een schermprint van de up- en downstream, evenals de netwerkhistorie plaatst, kan worden gekeken of er nog bijzonderheden zijn..

Ik zie nu pas de nieuwe gegevens. 

Het vermogen upstream is veel te hoog. Ook is er maar één upstreamkanaal aanwezig.

Ik heb het topic weer neergelegd bij het moderatie-team. Dit zal morgen de verbinding moeten bekijken en eventueel opnieuw een monteur aansturen.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9769Posts
  • 576Oplossingen
  • 3550Likes

Van de SmartWifi modems wist ik dat ze tot ~60 dBmV kunnen zenden op een enkel kanaal, maar heb nog niet eerder zo'n hoog zendvermogen gezien.

 

Ik vermoed dat de grondkabel onvoldoende contact maakt in het AOP, wat teveel weerstand (demping) oplevert.

robinjoo19
Expert
Expert
  • 2080Posts
  • 26Oplossingen
  • 605Likes

@KBX458 hoe kan je deze waardes er prima uit vinden zie dit is ver boven het acceptabele upstream vermogen

Roewlerd
topicstarter
Stamgast
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi @tobiastheebe ,

 

De monteur van Ziggo heeft vandaag een oud AOP vervangen door een nieuw model, of bedoel je dan buiten de voorgevel?

Roewlerd
topicstarter
Stamgast
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nou, in het afgelopen half uur is het modem al twee keer opnieuw opgestart. Duidelijk te zien aan de LED ring rondom het apparaat. We kunnen amper werken zo. 

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7370Posts
  • 325Oplossingen
  • 3598Likes

Ze zagen er in eerste instantie goed uit, omdat nog niet alle gegevens compleet waren. Die plaatste je nét voor mijn reactie.🙂

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic