1
Vraag
2
Reacties
Frescootje

Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 83Likes

Connectbox Giga op automatisch wifikanaal zetten

Kijkend naar de instellingen van mijn Connectbox Giga zie ik dat Wifi staat ingesteld op handmatig. Ik wil het op automatisch zetten (dat zou toch de default setting moeten zijn?), maar, zoals op het screenshot is te zien, staat deze setting op "grijs", dus niet instelbaar. Wat kan er aan de hand zijn?Scherm­afbeelding 2022-11-15 om 08.33.21.png

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Doordat kanaal optimalisatie staat ingesteld worden de instellingen erboven genegeerd en zijn dus grijs. Kanaal optimalisatie kiest automatisch een kanaal.

Bekijk in context

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Ik heb gemerkt dat de Connectbox vaak verkeerde DFS detecties doet en stel nu voortaan altijd handmatig een non-DFS kanaal (36-48) in met 80 MHz bandbreedte op de Connectbox. Sindsdien heb ik geen uitval meer ondervonden. Voor 2.4 GHz stel ik hem handmatig in op kanaal 1, 6 of 11 (20 MHz).

Bekijk in context

3 Reacties 3
org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Doordat kanaal optimalisatie staat ingesteld worden de instellingen erboven genegeerd en zijn dus grijs. Kanaal optimalisatie kiest automatisch een kanaal.

Frescootje
Topicstarter
Level 6
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 83Likes

Ah, juist. Dus is het het beste om deze instellingen zo te laten tenzij er redenen zouden zijn om dat niet te doen. Ik heb een tijdje een FritzBox gebruikt als eigen modem, en daar kreeg ik geregeld meldingen te zien op de 5GHz-band (RADAR is gedetecteerd op kanaal 116) wat steeds korte wifi-onderbrekingen gaf. Misschien dat de Connectbox Giga deze detecties ook doet, alleen zijn ze niet te zien bij de instellingen e.d. Althans, ik heb ze niet kunnen vinden, maar ik heb wel diezelfde onderbrekingen. En het lijkt erop dat die RADAR dingen ook diezelfde onderbrekingen geeft op de ethernet-connecties, maar dat kan uiteraard ook wat anders zijn. Maar als ik bv. iets op Netflix bekijk via mijn Apple TV, die bekabeld is aangesloten, stopt de stream precies op hetzelfde moment als de wifi-onderbreking door die RADAR-detectie. En zodra er een ander 5GHz-kanaal door de modem/router is "gekozen" gaat de Netflix stream ook weer verder. Ik woon in de omgeving van vliegveld Eelde/Groningen Airport wat die RADAR-detectiemeldingen kan veroorzaken.

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

Ik heb gemerkt dat de Connectbox vaak verkeerde DFS detecties doet en stel nu voortaan altijd handmatig een non-DFS kanaal (36-48) in met 80 MHz bandbreedte op de Connectbox. Sindsdien heb ik geen uitval meer ondervonden. Voor 2.4 GHz stel ik hem handmatig in op kanaal 1, 6 of 11 (20 MHz).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic