Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Connectbox Giga modem en het juiste coaxkabel kastje
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van de Connectbox Giga (Arris TG3492LG-ZG) aan een coaxkabel kastje van een ouder type ?
Ik heb net ontdekt dat ik dit modem niet kan aansluiten op het coaxkabelkastje dat ik heb, en de handleiding stelt dat ik daarvoor een nieuw coaxkabel kastje nodig heb. Bovendien past het meegeleverde coaxkabeltje niet op m'n huidige coaxkabel kastje, en m'n oude kabeltje niet op het modem.
Nu stelt de handleiding dat ik daarvoor een monteursafspraak moet maken. Dat heb ik gedaan maar dat geeft weer allemaal verwarring (Ziggo: “Wat komt de monteur doen? Hij installeert de Digitale Ontvanger, in ongeveer een uurtje tijd. Daarna heeft u 45 digitale tv-zenders, waaronder ook onze sportzender Ziggo Sport.”). NEEEE, dat wil ik natuurlijk niet.
Vandaar de vraag of iemand dat al eens heeft gedaan (aansluiten modem aan ouder kastje)? Als dat wel lukt dan kan ik desnoods een passend coax kabeltje te maken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als de standaard geleverde splitter en bekabeling niet past, heeft u waarschijnlijk een AOP die aan vervanging toe is. Dat wordt door Ziggo gratis gedaan. Hoe ziet uw AOP eruit?
Goed dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Het antwoord van @Jan F. & @anoniemforum klopt, het eerste aansluitpunt (Abonnee overnamepunt - AOP) valt onder onze verantwoordelijkheid en wordt in geval van een defect of verouderd model kosteloos door een netwerkmonteur vervangen. Ik zie dat je hierover inmiddels al contact hebt gehad en dat er ook al een monteur is geweest. Werkt alles inmiddels volledig naar wens? Anders helpen wij je hier graag verder.
Ja hoor, inmiddels monteur geweest en nieuw AOP kastje geplaatst en meteen Giga modem geïnstalleerd. Zelf nog even wat poort forwards ingesteld en dhcp disabled (heb ik elders op linux/nuc draaien en het werkt allemaal weer.