1
Vraag
2
Reacties
DeSmidt

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Connectbox Giga met gigabit wifi

Beste community,

 

Ik wil met mijn connectbox giga graag zo dichtbij mogelijk gigabit wifi door mijn hele appartement komen. Eigenlijk is mijn vraag simpel: hoe doe ik dat?

 

Zelf heb ik al naar mesh systemen gekeken, maar voordat ik het duurste van het duurste koop, wil ik graag weten waar ik op moet letten.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DeSmidt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi hoi, ik heb besloten om de gigabox in bridgemodus te zetten en een netgear mesh systeem erop aan te sluiten met wifi 6. Alleen daarvoor spaar ik nog een maandje!

Bekijk in context

10 Reacties 10
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

overal in huis gigabit over de wifi gaat met wifi 5 ac moeilijk woorden 866,7 Mbps is in de praktijk via wifi op een laptop of mobiel het hoogst haalbare wil je een hogere snelheid via wifi dan zal je wifi 6 ax moeten gebruiken ook de apparaten dienen wifi 6 ax te ondersteunen

 

aanbevolen is om alle wifi mesh Deco’s bekabeld met de giga connectbox te verbinden en in te stellen als access point de wifi van de connectbox zelf uitschakelen

 

wil je optimaal kunnen genieten van gigabit internet dan is het aanbevolen om apparaten die op een vaste plek staan en Lan ondersteunen bekabeld aan te sluiten

DeSmidt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik kan de wifi 6 boosters van ziggo zelf niet bekabeld aansluiten, aangezien wij maar op 1 plek in het huis een aansluiting hebben. Is het dan alsnog mogelijk om gigabit snelheden te benaderen via het ziggo wifi 6 mesh systeem? En zo niet, bestaan er sterkere systemen die dat wel kunnen?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je ook niet de mogelijkheid om utp kabels te leggen?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik ben bang dat uw wensen/eisen niet erg realistisch zijn. Welke apparaten wilt u allemaal in uw netwerk opnemen en hoe is de indeling van uw appartement? Overigens is een Gb netwerk voor de gemiddelde particulier een “ overkill” . Denk eerst eens goed na over wat u werkelijk nodig heeft. Komt u tot de conclusie dat u toch een Gb netwerk nodig heeft schakel dan een professional in, maar ik betwijfel of u er een kunt vinden die zo’n klus aanneemt.

DeSmidt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het gaat me ook meer om het principe dat ik het snelste van het snelste wil, ook al heb ik dat helemaal (nog) niet nodig. Ik hoef ook niet per se gigabit wifi te hebben, maar als ik mijn huidige 550 Mbit/s nog omhoog kan krikken tot 800 dan zou ik daar zeer tevreden mee zijn.

Daarnaast ontvang ik op dit moment nog geen internet in 2 kamers van mijn huis, dus een mesh systeem kopen wilde ik toch al. En als ik dan toch eraan begin, dan doe ik ook liever direct een goeie!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de Deco m4 is de goedkoopste oplossing voor €2,50 per maand kun je een set huren voor €99,95 kopen dan heb je 3 Deco’s 

de wifi 6 Deco x20 kost €99,95 per stuk

aanbevolen is indien mogelijk bekabeld aansluiten als dat niet mogelijk is in die kamers dan kun je nog kijken of je ze in de kamer op een goeie plek kunt zetten

zodat je een goeie dekking hebt

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Ik snap dat je graag optimaal gebruik maakt van je verbinding @DeSmidt! Kun je wat met de tips van @anoniemforum? Een wifibooster zou een goed alternatief zijn. Meer over de Deco M4 set lees je hier.

DeSmidt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi hoi, ik heb besloten om de gigabox in bridgemodus te zetten en een netgear mesh systeem erop aan te sluiten met wifi 6. Alleen daarvoor spaar ik nog een maandje!

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Het is wel mogelijk maar je moet en clients hebben die het ondersteunen en ook een wifi systeem.

 

Je hebt al Wifi-6E routers / AP's nodig. Bijvoorbeeld Netgear RAXE500. AX red ook geen 1Gbit op de meeste clients tenzij je meer als 2 antennes hebt.

 

Dan is het nog afhankelijk van je clients. Een iPhone bijvoorbeeld heeft wel support voor wifi AX maar geen 160MHz kanalen en die krijg je dus nooit over de 866 heen. Praktijk iets van 700mbit dan doe je het leuk.

 

Snelheden boven 1 Gbit zijn voor heel veel apparaten echt niet nodig.

 

Met je connect box giga kan je op iets van een iPhone ook gewoon  500-600 halen waarschijnlijk.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Een mooi spaardoel @DeSmidt!  Hou je ons op de hoogte van de voortgang? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic