siwy1355

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox Giga geen WiFi

Ik heb gisteravond de internetverbinding verloren nu heb ik alleen internet via Ethernet-kabel en niet alleen heb ik een laptop, ik heb geen wifi-verbinding, aan de andere kant is er in het modemmenu geen optie om wifi in te schakelen het menu is veranderd

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een schermafbeelding hier plaatsen van wat je nu ziet en anders is dan voorheen?

 

Het lijkt erop dat je modem in bridge is gezet?

Weet je daar iets van?

siwy1355
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het kan in bridge-modus zijn maar als ik Deco verbinden, ik heb geen internet ofwel en waarom het werkt alleen op een laptop via Ethernet 

Zrzut ekranu (6).png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je het modem zelf in bridge gezet?

Of laten zetten door Ziggo?

 

Staat de Deco in router modus?

Of in access point?

siwy1355
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

router modus 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan blijft er maar 1 ding nog over, wat mij betreft.

Heb je de Deco al een keer van de stroom gehaald?

 

Sluit de 1e Deco uitgeschakeld aan met de UTP kabel aan je modem en zet dan de stroom erop.

Mogelijk kan @Pasi je hier verder mee helpen, die weet meer van de Deco's.

 

Het modem staat nu in bridge.

Heb je het modem zelf in bridge gezet?

Of in bridge laten zetten door Ziggo?

 

Meer informatie over een modem in bridge: Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice

 

Dit verandert er als je modem in bridge-modus staat:

  • Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
  • De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
  • De firewall schakelt uit.
  • Je kunt Wifispots niet meer gebruiken.
  • De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.
  • Je kunt je zeshoekige SmartWifi pods niet meer gebruiken.
  • IPv6 voor de SmartWifi modems (Connectbox) en de Ubee 1318.
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


Aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

M.b.t. "...Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo gaat de configuratie vaak wel beter. Dan wordt tijdens de configuratie namelijk gelijk duidelijk of er problemen zijn en/of het station wel/niet toe te voegen is.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

siwy1355
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het werkt niet, de rode LED's branden de hele tijd

siwy1355
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alsjeblieft en schakel de bridge-modus uit

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
siwy1355
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan de bridge-modus niet zelf uitschakelen, ik heb deze optie niet in de modem

siwy1355
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het is vreemd dat wanneer ik de modem op mijn laptop aansluit via een USB c-ethernetkabel, ik internet heb en wanneer ik rechtstreeks verbinding maak via ethernet, er geen internet is

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @siwy1355 en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je modem ongewenst in de bridged modus staat! Ik heb jouw gegevens er bijgepakt en zie dat het modem inderdaad in bridged modus staat. Op jouw verzoek heb ik direct de switch-modus aangepast naar router-modus. Binnen nu en enkele minuten moet het modem dan weer in routermodus staan. Laat je weten of het gelukt is? 

Let op:  het kan zijn dat je het modem nog even moet herstarten als het niet direct werkt. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@siwy1355 We zijn benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt of dat wij jou misschien nog ergens mee kunnen helpen. Laat je het weten?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@siwy1355 Het is al een poos stil binnen dit topic. Is het gelukt en werkt alles inmiddels naar wens? Als wij nog ergens mee kunnen helpen horen wij het graag. 

Uitgelicht topic