JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Connectbox Giga V2+ beschikbaar

Gewoon even ter info. Het nieuwe modem https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/smartwifi-modem-zwart is te bestellen en dus uit de testfaste.

116 Reacties 116
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@tjhslangen  schreef:

@RoWi. Dat was mij dus ook opgevallen dat die niet meer te bestellen is


Dat is al sinds de laatste prijsveranderingen het prijsverschil werdt zo nihil dat het Max abonnement geen nut meer had. Op zich jammer het is nu of 350 Mb (Complete of Giga)

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

@tjhslangen  Heb Giga al sinds het bestaat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@RoWi. "We mogen er vanuit gaan dat wifi6 gewoon uit kan, echter dat weet je maar nooit.

Als dit niet zou kunnen is dat al een firmare upgrade waardig."

 

Dat weet ik wel, want ik kan hem uitzetten zoals ik dat omschreef.

 

@Verwijderd account "Maar nu heeft dit modem geen wifi 802.11b, begrijp ik dat goed?Rare keuze, want verschillende IoT apparatuur heeft nog wifi 802.11b."

Ik kan nu even de andere keuzes nu niet zien in deze mogelijke instellingen, want dan start het modem even opnieuw op, mogelijk staat er een rijtje waar b wel in zit.

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Contact gehad met Ziggo en ze willen mijn Connectbox niet omruilen voor de nieuwe V2. Al geven ze wél aan dat die nieuwe de toekomst wordt (en uiteindelijk iedere klant die gaat hebben).

 

Jammer zeg.

Dat ze “blij” zijn dat een klant

op de hoogte is dat het nieuwe modem überhaupt bestaat en er interesse in toont…… en elke maand trouw 150 euro abonnement kosten betaalt zonder één keer te mekkeren.

Ik ken niemand in mijn omgeving die het weet dat er een nieuw modem beschikbaar is, de meesten weten niet eens wat hun huidige modem is of hoe het werkt…

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@tjhslangenmax is alleen nog door klanten te bestellen in gebieden waar giga nog niet beschikbaar is. ik geloof dat je via KS nog wel een overstap naar max kunt maken

 

@Haanderenige meerwaarde van dit modem is dat het een wifi6 modem is, verder maakt het niks uit of je de v1 of v2 hebt staan. mooi dat je 150 euro per maand betaald aan ziggo, maar apparatuur omwisselen terwijl het werkt is niet heel goed voor het milieu etc 😉

 

en betreft de soorten wifi ( @Verwijderd account

wifi.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

----gewist-----

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Haander  schreef:

@tjhslangen  Heb Giga al sinds het bestaat.


Dan heb je dat lompe ding, ik snap de wens, zeker als deze in de woonkamer staat, verder behalve dan wifi6 weinig meerwaarde zeker niet als deze eventueel in bridge gaat.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ziggo gaat nieuwe Max- en Giga-abonnementen met docsis 3.1-modem leveren - Tablets en telefoons - Ni...

 

VodafoneZiggo levert sinds deze week standaard modems met docsis 3.1 aan bepaalde nieuwe klanten. Aanvankelijk krijgen alleen klanten met een duur abonnement die, maar later wordt de modem breder beschikbaar.

 

De provider levert aan klanten van een Max- of Giga-abonnement de F3896LG-ZG

 

In de toekomst krijgen ook nieuwe klanten van goedkopere pakketten, zoals Basic of Start, die nieuwe modem. Hoe dat zit met bestaande klanten is niets bekend.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Gio2903  schreef:

 

 

en betreft de soorten wifi ( @Verwijderd account

wifi.png

 


Ah, ok.Maar wifi 6 is dus niet uit te zetten..

Ziggo mag de optie B/G/N en A/N/AC dan wel toevoegen.

En hoe zit het eigenlijk met de gewone Connectbox giga?Word die niet meer geleverd?

Zo ja, waarom halen ze dan niet gewoon de Docsis 3.0 connectbox uit roulatie en leveren ze bij goedkope abonnementen de Giga?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Klopt inderdaad, maar waarom zou je dit modem willen om vervolgens wifi 6 uit te zetten? Overigens werkt het bij mij zonder problemen. Hij is niet voor niks uit de testfase (al zitten er nog wel wat bugs in)

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Gio2903  schreef:

Klopt inderdaad, maar waarom zou je dit modem willen om vervolgens wifi 6 uit te zetten? Overigens werkt het bij mij zonder problemen. Hij is niet voor niks uit de testfase (al zitten er nog wel wat bugs in)


Omdat dat met sommige intel wifi adapters problemen(kan) geven, is mijn ervaring bij KPN.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat koestert Ziggo zijn bestaande klanten toch…..

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Verwijderd account uit bronnen heb ik vernomen dat de connectbox Giga op is en nu wordt er voor max/giga overgegaan op de MV2+

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ok @MR_CHIP .

Maar Ziggo doet toch ook aan revisie?De connectbox giga is nog vrij nieuw, dus apart dat die uit de roulatie word genomen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik verwacht van niet

eind okt was eigenlijk de planning om over te gaan op uitlevering van de MV2+ dit is nu dus al weken naar voren gehaald

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @MR_CHIP je schrijft dat je uit bronnen hebt vernomen dat de Connectbox Giga op is. Als je het over bronnen hebt; over welke bronnen heb je het dan?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ziggo medewerkers 😉

Verwijderd account
Niet van toepassing

@MR_CHIP  schreef:

ik verwacht van niet

 


Apart, dat is niet zo milleu en kosten vriendelijk.Maar neemt niet weg dat het fijn is om van die rommel af te zijn😂

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

daar ben ik het geheel mee eens eindelijk van die intel puma chipset af

die broadcom doet het veel beter

 

nu alleen wachten tot de connectbox docsis 3.0 eruit wordt gehaald en ook daarvoor dit docsis 3.1 modem in de plaats komt 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@MR_CHIP  schreef:

nu alleen wachten tot de connectbox docsis 3.0 eruit wordt gehaald en ook daarvoor dit docsis 3.1 modem in de plaats komt 


Hoop ik wel:)

Maar zal dan waarschijnlijk wel beide zijn, toen de connectbox uitkwam werden er ook nog oudere modems zoals de TC7210 geleverd.Maar dat was natuurlijk ook wel een beter modem😉

Uitgelicht topic