JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Connectbox Giga V2+ beschikbaar

Gewoon even ter info. Het nieuwe modem https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/smartwifi-modem-zwart is te bestellen en dus uit de testfaste.

116 Reacties 116
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Ook weer met  de Puma Chipset?

Of zijn ze daar nu van af gestapt.

Ik vermoed het eerste.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@S4R  schreef:

Ook weer met  de Puma Chipset?

Of zijn ze daar nu van af gestapt.

Ik vermoed het eerste.


@S4Rgelukkig een Broadcom BCM3390😉

Ben nog wel huiverig om mijn zeer goed werkende Technicolor TC7200 om te ruilen voor deze, maar ben wel benieuwd of dat uberhaupt mogelijk is.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

If it ain't broke, don't fix it 🙂

 

Ben benieuwd wat deze dan doet.

Heb zelf net een UBC gekregen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een provider modem is natuurlijk niet te bestellen, althans normaliter kunnen we geen voorkeur aangeven, deze zal nu standaard aan nieuwe klanten worden uitgereikt die een Giga abonnement afnemen.

 

@Verwijderd account je zal vermoedelijk de 'gewone' SmartWifi modem krijgen mocht je huidige problemen krijgen of de opvolger daarvan de TC 7210

Verwijderd account
Niet van toepassing

@S4Rprecies, TC7200 werkt gewoon prima en zonder bugs die de Sagemcom wel zal hebben..

UBC is ook prima, ben benieuwd of die nog geleverd word hierna.

@RoWi.TC7210 word niet meer uitgeleverd en werkt alleen in Fziggo.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik vond het al apart dat deze nog genoemd word bij de 'nieuwste' modems.

 

Dan wordt het standaard een Compal of Arris Smartwifi Connectbox,  UBC ? Die ken ik niet wel de Ubee.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Verwijderd account schreef: "TC7200 werkt gewoon prima en zonder bugs die de Sagemcom wel zal hebben."

 

@Verwijderd account Waar haal je het idee vandaan dat de Sagemcom bugs zou hebben?

 

Laat ik het zo zeggen: ik heb sinds de TC7210 nog niet zo'n stabiel modem gehad.

Niet dat ik met de beide Arris modems problemen had, maar het verschil zit hem in de details.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@Verwijderd account schreef: "TC7200 werkt gewoon prima en zonder bugs die de Sagemcom wel zal hebben."

 

@Verwijderd account Waar haal je het idee vandaan dat de Sagemcom bugs zou hebben?


Waarom zou deze geen bugs hebben? Elke provider modem heeft wel iets wat niet goed werkt. Een modem is zo stabiel als de rest van het netwerk. En een modem is bijna altijd stabiel, Het router deel is een heel ander verhaal.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

UBC1318ZG😲

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@S4R  schreef:

UBC1318ZG😲


Ofwel een Ubee type UBC1318ZG

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Als je een expert bent, dan snap je UBC ook wel 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. "Waarom zou deze geen bugs hebben?"

Ik begrijp je vraag niet, ik zeg nergens dat de Sagemcom geen bugs heeft.

Ik vraag me alleen af waar het idee vandaan komt dat de Sagemcom bugs zou hebben, want dat is een veronderstelling die zonder voorbeelden en bron geen zin heeft om te noemen.

 

Ik schreef: 

@Visser_ Waar haal je het idee vandaan dat de Sagemcom bugs zou hebben?

 

Laat ik het zo zeggen: ik heb sinds de TC7210 nog niet zo'n stabiel modem gehad.

Niet dat ik met de beide Arris modems problemen had, maar het verschil zit hem in de details.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Heb giga v2+ hier al 3 maanden in gebruik. Internet stabiel. Wifi haal ik tussen de 500 en 600 beneden en boven haal ik tussen 200 en 350 zonder booster. Mijn tel wel wifi6 geschikt. Op dit moment mooi stabiel modem.

Modem word geleverd in internet max en giga

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ben in de war, wat is het nu? 

 

Waar haal je het idee vandaan dat de Sagemcom bugs zou hebben?

 

Ik begrijp je vraag niet, ik zeg nergens dat de Sagemcom geen bugs heeft.

 

Dat staat dus volledig haaks op elkaar met je eerste vraag stel je dat de Sagemcom geen bugs heeft, ik kan dat namelijk niet anders opvatten. Die aanvulling maakt verder geen verschil, dat hoef je ook niet te herhalen dat had ik al gelezen.

 

Ik had hier de Compal Connectbox  en ook daarmee had ik stabiel internet, ondanks dat zaten er bugs in de firmware. Waar ik verder geen hinder van ondervond.

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

De TC7200 kan volgens mij maar 16 Eurodocsis 3.0 downstreams aan. Daar zijn er inmiddels 32 van beschikbaar.En het kan niet met docsis3.1 overweg. Het modem is in die zin verouderd. Ik zou hem toch inruilen voor een docsis 3.1 modem.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Bert omdat de connectbox dat ook had, net als bij kpn de box 12.De bugs zijn niet altijd met de eerste firmware.

En bij jou was de technicolor dus ook het stabielst begrijp ik, dat zijn gewoon goede modems.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Klopt @efok ,maar ik ondervind daar geen klachten van.Modem is stabiel, haalt de snelheden en heeft absoluut geen hoge ping.De gewone CB heeft trouwens ook alleen eurodocsis 3.0

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Verwijderd accountSnap ik hoor. Ik heb ook zo lang mogelijk met mij TC7210 gedaan, omdat die gewoon oerstabiel was. Maar ik kon maar de helft van de beschikbare downstreams gebruiken, en toen ik de kans kreeg om een Ubee1318ZG te pakken te krijgen, heb ik dat toch gedaan, om in de toekomst ook weer verder te kunnen. En die bevalt ook heel goed. Heb er geen issues mee. De "gewone" connectbox heb ik vermeden.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@efok goed om te horen dat de ubee bevalt!Maar ik vermoed dat die nu niet meer geleverd word aan klanten zonder zakelijk abonnement ivm de sagemcom .

Ik wacht wel de ervaring met dat modem af, voorlopig laat ik het in ieder geval zo.

Uitgelicht topic