Ik zou toch graag willen weten of deze uitslagen van de Connectbox Giga correct zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Op 1 kanaal zie ik wel ruis, maar daar weet @tobiastheebe meer van.
Kun je een ook foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Op het OFDM-kanaal is inderdaad CER aanwezig, daarnaast meldt de log met enige regelmaat profile FEC lock loss/recovery en blijft de profile ID/modulatie niet constant 4096-QAM.
Zou je ook het eerste gedeelte van de downtream-gegevens willen plaatsen?
Zijn dit de meest recente foto's? In een eerder topic had je namelijk een foto van een ander type AOP (TRISZ-DG300) geplaatst, welke tegenwoordig in de meterkast wordt geplaatst, niet meer de btv 1 IEC-NL van bovenstaande foto.
@tobiastheebe ,Het klopt dat er eerst een ander AOP op zat,die er nu op zit is terug gezet ivm teveel uitval op die andere AOP.Ik zal hier nog een keer alles plaatsen na een nieuwe herstart.
Toen je nog een SmartWifi modem non-Giga gebruikte zag ik geen uitval, met beide typen AOP's. Nu je echter de upgrade hebt gedaan naar Internet Giga met een SmartWifi modem Giga zie ik wel signaalproblemen. Of deze verband houden met de uitval die je ervaart is mij vooralsnog niet duidelijk.
Gebruik je nog steeds de access points van TP-Link die je hier noemde? Ik stelde hier ook nog enkele vragen over deze access points.
In de log zie ik dat er vanmorgen om 8:50 en 9:05 twee resets geweest zijn, heb jij toen het modem stroomloos gemaakt?
@tobiastheebe ,nee ik gebruik de TP-Link Deco al lang niet meer.ja ik heb vanmorgen die twee resets gedaan,wegens slechte WiFi verbinding,maar loste niks op ik haal via WiFi maar 354 mb,en bekabeld 861 mb.met die andere modem bekabeld 306mb en met WiFi ook dezelfde snelheid.
Met welk apparaat precies haal je via wifi 354 Mbit/s?
Hoever ben je dan van het modem verwijderd met hoeveel muren ertussen?
@Bert ,met iPhone en iPad en HP laptop,zit maar een deur tussen, wanden zijn van gips platen en afstand is ongeveer 5 meter,ik heb wel gemerkt dat de Giga box slechte WiFi heeft .
@Liane59 De Giga box heeft hier een betere wifi dan ooit ervaren met andere modems van Ziggo en ik heb ze bijna allemaal hier in huis gehad.
Heb je ooit met een ander modem of wifipunt op dezelfde plek en met dezelfde apparatuur een hogere snelheid gehaald?
De maximal snelheid van je abonnement haal je zelden via wifi, dat is het nadeel van wifi, dat hangt ook sterk af van welke apparatuur je precies gebruikt, wat de mogelijkheden en specificaties van die apparatuur zijn, behalve als je wifi6 / AX zou gebruiken, maar dat is er nog niet met de modems en nog niet in de meeste apparatuur.
Hoe is de download snelheid bedraad aan de HP laptop?
@Bert ,Mijn HP laptop heeft geen ethernet aansluiting,ik vind het wel raar dat de vorige smart wifi box een Compal de wifi even snel was als bedraad 306 Mbps,en met deze Giga box bedraad rond de 861 Mbps en wifi rond de 354 Mbps als het niet instort, dan heb ik nog minder.Maar ik heb hier in dit topic ook gelezen dat de uncorrectables op 0 moet staan.en dat is bij mij ook niet.
De wifi wordt niet per se sneller van een ander modem/router/wifipunt, als de wifi van je apparaat wat je gebruikt om verbinding te maken, zelf niet sneller kan.
Vandaar mijn vraag: Met welk apparaat precies haal je via wifi 354 Mbit/s?
Want het hangt vrijwel altijd af van het feit, hoeveel antennes heeft een apparaat, hoe groot zijn deze, welke wifiadapter/hardware zit erin, welke systeemsoftware draait het apparaat op en welke versie en welke software / stuurprogramma's worden er gebruikt voor de wifiadapter.
Ik kan met 1 laptop 925 Mbit/s download halen met wifi6/AX en met de andere laptop 450 Mbit/s met wifi5/AC en met de oudste laptop 75 Mbit/s.
Met de telefoons kom ik hier ook niet hoger dan 325 Mbit/s en met sommige niet hoger dan 75 Mbit/s.
@Bert , oké dat snap ik dat hoe ouder je apparatuur hoe minder je WiFi ontvangst is,Maar het gaat mij niet zozeer om WiFi ontvangst,maar het gaat mij hoofdzakelijk dat de snelheid bekabeld constant blijft en niet instort,en hier is de snelheid niet constant dat schommelt continu.Maar ik denk er toch sterk over na om over te stappen naar KPN als mijn contract afloopt.
@Liane59 ",maar het gaat mij hoofdzakelijk dat de snelheid bekabeld constant blijft en niet instort"
Maar je kunt toch geen apparaat bedraad / bekabeld aansluiten?
Of bedoel je dat de wifi snelheid constant blijft?
Zo ja, dat kan geen 1 provider je garanderen, want dat is ook afhankelijk van je omgeving wifi drukte en de apparaten waarmee je wifi verbinding maakt.
Zie ook de vele vragen over wifi bij het KPN forum: Zoeken wifi | KPN Community
@Bert Ik heb 2 apparaten bekabeld,mijn Imac en playstation 5.anders kan ik niet weten dat ik bekabeld maar 861 Mbps haal,als het niet instort.
Ah, zo vaak wifi gelezen dat ik dit niet meer in beeld had.
Dan moet Ziggo maar eens een diepere blik in je signaal werpen.
Mogelijk kunnen zij meer zien.
Hi @Liane59! Het is geen pretje dat je de snelheid niet precies haalt met een bekabeld apparaat. Jij en @Bert hebben al aardig wat besproken zie ik. Als ik je modem uitlees, zie ik dat de signalen perfect zijn. Vanaf deze kant lijkt er dan ook vrij weinig aan de hand te zijn. Zou je wel eens een laptop (misschien van iemand anders lenen) bekabeld kunnen testen rechtstreeks op het modem? Zodat we even kunnen kijken wat er dan voor resultaten uitkomen? Wie weet kunnen we het vanaf daar weer verder op pakken.
@Carlien ,Hallo Carlien, Ik heb mijn Mac bekabeld rechtreeks op de modem zitten,maar even de switch er tussen uit gehaald,nu is de snelheid 925,3 Mbps.
Dat is wel een netjes resultaat, @Liane59. Qua verbinding met het Ziggo netwerk zit het dan wel goed.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.