Hoi,
Ik heb vandaag de upgrade van Connectbox naar Connectbox Giga uitgevoerd als onderdeel van de 600/40 naar 1000/50 pakket upgrade.
De config was out of the box al bridged en behoud daarmee ook het zelfde IP.
Als ik echter naar de prestaties kijk zie ik dat de latency wat hoger ligt en de snelheden over het gemiddelde wat lager lijken te zijn dan met de connctbox.
Als ik dan in de modem stats kijk heb ik een enkele uncorrectable CrC in downstream maar al wel een 12000000 correctable errors in een uurtje waarvan ik begrijp dat het ook impact kan hebben op de porestaties van het modem.
Zou iemand hier eventueel naar kunnen kijken ?
M. Vr. Gr.
Tom
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Heb nog steeds zo af en toe een dipje, kan dat helaas zelf ook niet in het modem zichtbaar maken omdat de logging niet zichtbaar is.
Heeft ziggo geen andere modems of firmware waar dat probleem niet speelt ? Het is echt niet fijn om te moeten rebooten om logs te zien, dan moet je een outage genereren om misschien zelfs tot de concusie te komen dat er niets te zien is. Beetje kip en ei verhaal.
Woensdag de 19e verwacht ik dat mijn vrouw thuis is. Dus zouden we voor die of een volgende woensdag een afspraak kunnen maken ?
@Mash_man02 Hartelijk dank voor je reactie! Ontzettend balen dat het probleem nog steeds de kop opsteekt! Het lijkt mij goed dat hier alsnog een netwerkmonteur langskomt zoals eerder besproken. Ik heb een afspraak ingepland op 19-10-2022 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het dan toch niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo.
Monteur is laatst geweest en heeft aangegeven dat de problemen niet uit de huisinstallatie komen.
In de wijkwast heeft hij een F-connector vervangen omdat de kern bij het demonteren al afbrak.
Ik ervaar en meet zo af en toe echter nog steeds hickups. zoals vanmiddag. qua symptomen eigenlijk wel exact zoals mijn vorige post.
Kunnen jullie nog eens kijken of de oorzaak weg te nemen is ?
is het geen idee om het modem eventueel om te ruilen naar het sagemcom modem of het ubee modem
of is mijn idee heel gek zeker als er al een netwerkmonteur is geweest zal het met het signaal AOP>EV wwel goed zijn, mijn vermoeden is dat door de chipset van het huidige modem komt
Het OFDMA-kanaal kan ook problemen veroorzaken, zoals de laatste tijd vaker het geval is. Eerst zou vastgesteld moeten worden of daarvan sprake is, anders gaat een F3896 of UBC1318ZG geen verbetering opleveren.
Kun je de event log plaatsen?
Uiteraard, bij deze de logs, event logs helaas niet zichtbaar van wat ik begreep door een firmware bug.
Dat is inderdaad een bug, na een reset worden (de meest) recente events wel zichtbaar. Aan de actuele waarden zie ik geen bijzonderheden, op de snel oplopende correctable FEC errors op het OFDM-kanaal na.
Vandaag om 16:30 weer een hickupje gezien :
En modem even gereset, bij deze de logs
Ik zie in de event log inderdaad afwijkingen m.b.t. het OFDMA-kanaal, dit valt soms terug naar IUC 12 en lijkt soms helemaal uit te vallen, bijvoorbeeld vandaag om 13:42 (geen new profile).
Ik heb de moderators hierover ingelicht.
Gents, wil nog even laten weten dat ik jullie hulp zeer waardeer ! Fijne avond !
Voor de volledigheid zou ik ook echt wel graag een ander modem willen ontvangen en dan bij voorkeur een Ubee ik heb geen router, telefonie of wifi functie nodig.
Ons hele gezin is behoorlijk tech savvyen we hebben dan ook redelijk wat centjes geïnvesteerd om de veiligheid en prestaties van internet op een zo hoog mogelijk niveau te kijgen.
En om eerlijk te zijn valt de puma latency test op dsl reports dan wel heel erg matig over samen met de haperende logs waardoor je toch weer en internet onderbreking voor moet introduceren.
Ik hoor graag of dat evengoed tot de mogelijkheden behoort, als dat kosten met zich mee brengt hoor ik dat ook graag.
Ik heb het uiteraard wel volledig met Tobias eens dat dat geen oorzaak van het wegvallen van verbindingen zou moeten zijn.
@Mash_man02 Super dat je hiermee druk aan de slag bent gegaan. Gezien de zaken die inmiddels nagelopen en uitgesloten zijn lijkt het mij inderdaad goed om een ander modem te regelen. Zoals verzocht door jou zorg ik ervoor dat je een Ubee modem ontvangt. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray
Heel mooi, dan hebben we die i.i.g. uit de weg als mogelijke oorzaak of deel oorzaak, dat stel ik al enorm op prijs. Ik laat het zoiozo weten hoe dit verloopt. Mogelijk dat er aan de ziggo kant nog even naar de RF kant gekeken kan worden ?
Ik heb de Ubee gister avond geinstalleerd, dat ging probeemloos en zal de andere modem zaterdag opsturen.
Mijn eerste bevindingen :
Speed testen zijn beter en nu kom ik regelmatig boven de 900Mbit waar dat voorheen niet lukte.
Puma jitter testen zien er nu ook overwegend groen uit, dus die zijn ook veel beter dan voorheen.
Ik zie nog wel veel US profile changes en forse hoeveelheden correctable errors, maar heb daar anders dan dat ze in de log van het modem zie nog geen negatieve ervaringen van ondervonden of gemeten.
Al met al kan ok voorlopig voorzichtig zeggen dat de vervanging van het modem zeker een gunstig effect heeft !
Dank daarvoor !! Mogelijk dat er nog even naar de vele US profile changes gekeken kan worden.
@Mash_man02 Fijn om te lezen dat je eerste bevindingen met het nieuwe modem positief zijn!
Wat deze vraag betreft:
Ik zie nog wel veel US profile changes en forse hoeveelheden correctable errors, maar heb daar anders dan dat ze in de log van het modem zie nog geen negatieve ervaringen van ondervonden of gemeten.
Al met al kan ok voorlopig voorzichtig zeggen dat de vervanging van het modem zeker een gunstig effect heeft !
Dank daarvoor !! Mogelijk dat er nog even naar de vele US profile changes gekeken kan worden.
Zojuist heb ik een meting gestart om de komende dagen het signaal nauwkeurig te monitoren (SC-QAM + OFDM(A) . Als er eventuele ongeregeldheden zijn op het signaal, dan zou dit met deze meting aan het licht moeten komen. Kun jij op jouw beurt in de gaten houden hoe de verbinding functioneert? Neem als uitgangspunt echt even de daadwerkelijke bevindingen op het moment dat je internet gebruikt (surfen, gamen, streamen etc.). Noteer als je problemen ervaart dan de datum en tijdstip waarop dit het geval is met in het kort wat je precies merkt. Dit kan ik dan naast de data uit onze meting leggen ter vergelijking.
Ik heb gisteravond wat gegamed en heb af en toe nog een "rubber bandjes", en zie in de monitoring af en toe nog wat vlaagjes met package loss.
bijvoorbeeld vandaag 14:10 en 15:55.
@Mash_man02 Dank voor het bijhouden en delen van juw bevindingen. Heb je naast de problemen met de connectie op vijdag 4 november 2022 om 14:10 & 15:55 nog andere momenten waarbij dit opspeelde? Aan de hand v.d. nauwkeurige meting loopt er op het moment wel een onderzoek m.b.t. het signaal om eventuele ongeregeldheden (SC-QAM + OFDM(A) ) in kaart te brengen. Ik laat de meting dus nog even wat langer doorlopen. Kun jij ook komende dagen storingsmomenten blijven bijhouden?
Zeker, de genoemde tijdstippen waren ook tijdstippen dat ik zelf ingame rubber banding ervaren heb.
Maar het gebeurd regelmatig volgens mijn metingen, alleen dan heb ik er vanwege het gebruik op dat moment of het ontbreken van gebruik geen last van gehad.
Technisch zie ik vandaag :
0:55
1:05
2:10
3:00
3:35
4:40
5:50
7:05
7:30
7:45
15:25
15:35
Goedemorgen @Mash_man02,
Hartelijk dank voor het bijhouden en delen van jouw bevindingen. Ik heb aan de hand van jouw constateringen en op basis v.d. data uit de nauwkeurige meting dit probleem voorgelegd aan onze netwerkspecialisten. Er loopt op dit moment een onderzoek om de oorzaak v.h. probleem te achterhalen. Ook jouw melding heb ik hierin meegenomen. Ik laat het weten als ik hierop een terugkoppeling ontvangen heb.
De afgelopen dagen leek ik al wel wat verbetering te zien, een belletje van een techneut bevestigde dat men er al zeker mee bezig is. Al met al wil ik dan ook wel bevestigen dat het al zeker beter is geworden en ik de effort die men er in stopt echt waardeer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.