Taco.M
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Connectbox Giga DHCP IP reeks niet aan te passen

In de Ziggo connect box v1 had ik als IP reeks 192.168.0.0/24 ingesteld Standaard staat dit nu in de Connectbox Giga op 192.168.178.0/24

Het eerste getal 178 en tweede getal 0 zijn wel in te stellen in de instellingen van de connectbox Giga

Echter in de connectbox v2 / Connectbox Giga na het instellen van de waarden en deze probeert op te slaan krijg je een foutmelding: “Het start ip adres, dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden, kies een ander”.

Dit kan je blijven proberen maar werkt gewoon niet.

@Paul In diverse topics lijkt er al een update te zijn, maar werkt bij mij kennelijk niet. Ik heb gebeld naar Ziggo en daarna een monteur gesproken, maar deze kunnen mij geen oplossing bieden. Kan jij dat mogelijk?

Conform standaard specificaties: DOCSIS 3.1
Hardware versie: 8
Software versie: 01.02.065.23.EURO.SIP

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Taco.M
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Op het moment dat je DHCP insteld, en je bepaalt de pool grootte, dan wordt automatisch de router 192.168.0.1.

Maar ik kreeg aan het einde vd dag een telefoontje vd monteur dat die is toch verder gaan vragen bij collega's, deze hebben bij mij het zo aangepast dat het weer werkt.

Nu moet Ziggo dit gewoon standaard uitrollen, dat scheelt een hoop telefoontjes etc.

Bekijk in context

3 Reacties 3
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5350Reacties
  • 363Oplossingen
  • 869Likes

wat gebeurt er als je 192.168.0.2 gebruikt

192.168.getal.1 is altijd het ip van de modem/router zelf

Taco.M
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Op het moment dat je DHCP insteld, en je bepaalt de pool grootte, dan wordt automatisch de router 192.168.0.1.

Maar ik kreeg aan het einde vd dag een telefoontje vd monteur dat die is toch verder gaan vragen bij collega's, deze hebben bij mij het zo aangepast dat het weer werkt.

Nu moet Ziggo dit gewoon standaard uitrollen, dat scheelt een hoop telefoontjes etc.

Bekijk in context

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2247Reacties
  • 352Oplossingen
  • 348Likes

Goedemiddag @Taco.M, fijn dat het later alsnog bij je is aangepast! Top dat het werkt nu!
Thanks voor je terugkoppeling en tip!

Uitgelicht topic