Taco.M

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Connectbox Giga DHCP IP reeks niet aan te passen

In de Ziggo connect box v1 had ik als IP reeks 192.168.0.0/24 ingesteld Standaard staat dit nu in de Connectbox Giga op 192.168.178.0/24

Het eerste getal 178 en tweede getal 0 zijn wel in te stellen in de instellingen van de connectbox Giga

 

Echter in de connectbox v2 / Connectbox Giga na het instellen van de waarden en deze probeert op te slaan krijg je een foutmelding: “Het start ip adres, dat je hebt gekozen, kan niet gebruikt worden, kies een ander”.

 

Dit kan je blijven proberen maar werkt gewoon niet.

@Paul In diverse topics lijkt er al een update te zijn, maar werkt bij mij kennelijk niet. Ik heb gebeld naar Ziggo en daarna een monteur gesproken, maar deze kunnen mij geen oplossing bieden. Kan jij dat mogelijk?

 

Conform standaard specificaties: DOCSIS 3.1
Hardware versie: 8
Software versie: 01.02.065.23.EURO.SIP

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Taco.M
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Op het moment dat je DHCP insteld, en je bepaalt de pool grootte, dan wordt automatisch de router 192.168.0.1.

Maar ik kreeg aan het einde vd dag een telefoontje vd monteur dat die is toch verder gaan vragen bij collega's, deze hebben bij mij het zo aangepast dat het weer werkt.

Nu moet Ziggo dit gewoon standaard uitrollen, dat scheelt een hoop telefoontjes etc.

Bekijk in context

9 Reacties 9
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

wat gebeurt er als je 192.168.0.2 gebruikt

192.168.getal.1 is altijd het ip van de modem/router zelf

Taco.M
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Op het moment dat je DHCP insteld, en je bepaalt de pool grootte, dan wordt automatisch de router 192.168.0.1.

Maar ik kreeg aan het einde vd dag een telefoontje vd monteur dat die is toch verder gaan vragen bij collega's, deze hebben bij mij het zo aangepast dat het weer werkt.

Nu moet Ziggo dit gewoon standaard uitrollen, dat scheelt een hoop telefoontjes etc.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Taco.M, fijn dat het later alsnog bij je is aangepast! Top dat het werkt nu!
Thanks voor je terugkoppeling en tip!

Jbakers

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem. Net met Ziggo gebeld, maar de Ziggo medewerker zei doodgewoon "daar weten wij niks van op de lijn", "dan moet U het gaan googlen of zoeken in de Ziggo Community".

 

Dat kan toch niet de bedoeling zijn...?

 

Moet ik nu een monteur bellen, en hopen dat deze monteur zo bereid willend is om door te vragen??

Heel mijn netwerk is ingesteld op een modem/gateway met het adres 192.168.1.1

 

//edit: vergat te zeggen dat ik ook overstap op een giga connectbox.  Lijkt mij toch echt een bug/fout in de webinterface van het modem te zijn.

 

Jbakers

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik wil hier graag nog even op verder borduren.

De beste man die ik eergisteren sprak van Ziggo, heeft blijkbaar ook nog een mail gestuurd, na ons gesprek.

Deze mail heeft niets met ons gesprek te maken, en heb ik het vermoeden dat ze op de helpdesk zulk soort mail moeten versturen om te laten zien dat ze hun werk correct hebben gedaan.

De mail begint met: 

Beste mevrouw, meneer ,
Bedankt voor uw contact. Fijn dat ik u kan helpen. Zoals beloofd hierbij de online informatie over wat we hebben besproken.
Dit is wat we besproken hebben
Port forwarding
Voor games en andere applicaties is het handig om het modem te forwarden. Altijd al willen weten hoe je dat instelt? Onze collega heeft voor alle wifi-modems die we leveren de instructie voor je klaargezet. Kies die met de juiste instellingen voor je modem.

 

 

 

Het enige wat de beste man mij vertelde: "Dat weten wij niet, daarvoor moet je het in de Ziggo Community zoeken of googlen..."

Portforwarding heeft niets met ons gesprek te maken.

 

Ik ben gewoon afgewimpeld door deze man, en vind dit uitermate frustrerend.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Zo te lezen kun je de hulp van de Ziggo Community goed gebruiken @Jbakers! Vervelend dat er er niet uitkomt met de DHCP ip-reeks. Mijn collega aan de telefoon heeft je juist doorverwezen. Port forwarding valt buiten service definitie en dit pakken wij hier op. Ben je verder gekomen met deze instructies? 

 

 

Anders wil ik je vragen, om een eigen topic te starten voor jouw probleem. Ik weet zeker dat de Ziggo Community je uit de brand kan helpen! 

Jbakers

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Het zal wel goed bedoeld zijn, Lotte, maar jij hebt ook niet gelezen wat mijn probleem is.

Dat heeft namelijk niets met portforwarding te maken.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik snap dat je voor je gevoel nu afgewimpeld wordt naar de Community, @Jbakers. Het is alleen wel écht zo dat ze hier bij de klantenservice helemaal niets mee kunnen. Alle instellingen die je vanuit het modem wilt instellen, of dat nu DCHP octetten zijn of het instellen van port forwarding, worden door de klantenservice niet ondersteund. Zij hebben daar dan ook geen kennis over en kunnen je daar niet verder bij assisteren. Letterlijk het enige wat zij kunnen doen is je doorschakelen onze kant op. 

 

Begrijp ik je goed dat je de laatste 2 octetten van de DHCP range wilt aanpassen? Voordat ik nu van alles voor je in werking zet, wil ik wel zeker weten dat ik je goed begrijp en daadwerkelijk help met wat je nodig hebt :-). 

Jbakers

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Dit was inderdaad hetgeen wat ik graag wilde.

Het standaard IP 192.168.178.xxx veranderen naar 192.168.1.xxx.

 

Maar, dat hoeft niet meer.

 

Ik heb, omdat ik ook een tech-nerd ben, heel mijn netwerk om gegooid, om het mooi te laten werken met de standaard IP van Ziggo.

 

Alles werkt nu weer naar behoren, en heb weer het een en ander geleerd hiervan.

 

Dank u wel.

Uitgelicht topic