1
Vraag
2
Reacties
jbs

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Connectbox: Externe toegang tot interne server niet meer beschikbaar

Hallo,

Ik heb een Connectbox van Ziggo en gebruikte die tot voor kort ook voor externe toegang. Nu werkt dat niet meer, zowel poort 80, 8080 en 22 zijn niet meer bereikbaar. Het lijkt erop dat dit gekomen is na een update van Ziggo. Ik heb in ieder geval een ander extern IP-adres gekregen. Op de interne server al de firewall uitgezet, port forwarding opnieuw aangemaakt / firewall van Ziggo aan/uit gezet, connect box uit/aan gezet, maar ik kom niet verder. Mijn Connectbox heeft Hardware versie :10 en Software versie : 9.1.2208.100. Serienummer Connect Box    : AAAP91434830

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19873Posts
  • 1320Oplossingen
  • 9427Likes

De Deco zou in AP mode geconfigureerd moeten worden, er is dan geen sprake meer van subnet 192.168.68.0/24 en dubbele NAT. Kun je de verbinding met de Deco tijdelijk verbreken?

Bekijk in context

Uitgelicht
jbs
topicstarter
Level 2
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Toen je gisteren de opmerking had over gateway en ik de routing tabellen bekeek kreeg ik al een vaag vermoeden en heb de deco losgekoppeld van de server. Het werkt nu bijna een dag. Mijn servertje thuis heeft zich ook als router gedragen. Ik heb thuis nog een server (is de backup waar ook alle data op staat) en sinds die server ook twee verbindingen heeft (deco en wifi connect box werkte het niet meer) . 2 Linux servertjes met routing achter de connectbox ging fout. Bedankt voor het meedenken.

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19873Posts
  • 1320Oplossingen
  • 9427Likes

De optie 'Firewall beveiliging' moet ingeschakeld blijven, zonder die optie werkt port forwarding niet. De andere opties kun je uitschakelen voor zowel IPv4 als (indien beschikbaar) IPv6. Kun je tevens UPnP uitschakelen? Dit kan conflicteren met handmatige aangemaakte regels.

 

Heb je port forwarding al getest met een site als www.youtgetsignal.com?

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66837Posts
  • 4693Oplossingen
  • 18492Likes

Haal na het UPnP uitzetten en deze instellingen opslaan het modem 30 seconden van de stroom, dan weet je zeker dat je een verse netwerk start en werking hebt.

jbs
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt,

had ik al  gedaan (dacht ik), maar nu werk het wel weer. Wel raar dat het spontaan kwam na het krijgen van nieuwe ip-adres

jbs
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

En na 1 dag werkt het niet meer, pffff. via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ geen enkele poort open (en er zitten 3 verschillende servertjes achter elk op aparte portnummers)

Firewall staat aan en UPNP staat uit. intern kan ik wel van de een naar de ander inloggen maar extern zit het dicht.

jbs
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja, gedaan werkte ook kort maar de volgende dag stond het weer dicht.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19873Posts
  • 1320Oplossingen
  • 9427Likes

Mogelijk helpt het om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen en vervolgens opnieuw de port forwarding-regels aan te maken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2836Posts
  • 231Oplossingen
  • 975Likes

@jbs en zo zijn we weer enkele dagen verder.

Heb je nog iets gehad aan de tips en adviezen? Wat is de stand van zaken? 

jbs
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb het modem niet teruggezet, maar ik heb op een ander servertje ssh en openvpn gezet en daarvoor  porten naar buiten opengezet. Dit gaat nu al een aantal dagen goed. Ik begrijp niet waarom de ene server het wel goed doet en de andere niet.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19873Posts
  • 1320Oplossingen
  • 9427Likes

Heb je de port forwarding-regels aangemaakt in de webinterface of via SmartWifi web? Is internettoegang aanwezig (c.q. is de gateway correct ingesteld) op de server waarvan de regels niet werken?

jbs
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb de forewarding regels via de webinterface van de connect box gemaakt. De server heeft wel 2 netwerk interfaces 1 via kabel naar de connectbox en 1 naar een wifi box vin ziggo (Deco tp-link)

via de kabel inet 192.168.178.150 netmask 255.255.255.0 broadcast 192.168.178.255 en via de deco inet 192.168.68.107 netmask 255.255.255.0 broadcast 192.168.68.255

netstat -rn geeft:

Destination Gateway            Genmask Flags MSS Window irtt Iface
0.0.0.0                  192.168.68.1      0.0.0.0           UG    0   0   0  enx7011248ddc71

0.0.0.0                 192.168.178.1    0.0.0.0          UG     0 0  0    eth0

169.254.0.           0 0.0.0.0             255.255.0.0       U       0  0  0    enx7011248ddc71
192.168.68.0      0.0.0.0                255.255.255.0   U       0 0 0      enx7011248ddc71
192.168.178.0    0.0.0.0                255.255.255.0   U       0 0 0      eth0

vanuit de server kan ik ook een nslookup of apt update doen

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19873Posts
  • 1320Oplossingen
  • 9427Likes

De Deco zou in AP mode geconfigureerd moeten worden, er is dan geen sprake meer van subnet 192.168.68.0/24 en dubbele NAT. Kun je de verbinding met de Deco tijdelijk verbreken?

jbs
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Toen je gisteren de opmerking had over gateway en ik de routing tabellen bekeek kreeg ik al een vaag vermoeden en heb de deco losgekoppeld van de server. Het werkt nu bijna een dag. Mijn servertje thuis heeft zich ook als router gedragen. Ik heb thuis nog een server (is de backup waar ook alle data op staat) en sinds die server ook twee verbindingen heeft (deco en wifi connect box werkte het niet meer) . 2 Linux servertjes met routing achter de connectbox ging fout. Bedankt voor het meedenken.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19873Posts
  • 1320Oplossingen
  • 9427Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic