Ik heb een Arris connectbox en heb daar een aantal vaste IP adressen ingesteld voor mijn Humax recorders zodat ze ook na herstart zonder aanpassingen vanaf mijn PC's te berijken blijven (FTP server).
Sinds kort is er in "Mijn Ziggo" bij internet een link "Connectbox instellen" en dan kom je bij de modem instellingen. Dit werk stabiler dan direct via http://192.168.178.1/.
Helaas werkt bij het Arris modem het instellen van DHCP niet, melding: "Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw."
Bij een Compal modem werkt het instellen van DHCP via deze weg wel.
Is er hier iets over bekend?
Ik zou graag via deze nieuwe tool mijn modem instellingen beheren omdat ik dan niet steeds bij opnieuw in het modem inloggen de melding krijg dat er al iemand is ingelogd en da lang moet wachten of het modem moet resetten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
SmartWifiweb is nog volop in ontwikkeling en zal nog uitgebreider worden.
Ziggo is ook bezig met de bugs eruit te halen die naar boven komen.
Ik heb nog niets gelezen over een verschil tussen Arris en Compal.
Maar dat zegt nog niet veel, hopelijk komt er snel iemand voorbij die hier meer over kan vertellen.
Hallo @h.kanbier
Wat gek dat het aanpassen van de DHCP niet lukt via SmartWifi web. Dit zou ook voor het Arris modem gewoon moeten werken. Ik onderzoek dit dan ook graag met je.
Krijg je deze melding op het moment dat je iets aanpast en opslaat of wanneer je op "DHCP" klikt?
Heb je toevallig ook de SmartWifi app en werkt het daar wel?
Heb je het modem al opnieuw opgestart?
Kun je eventueel eens een andere computer proberen?
Sorry voor alle vragen maar ik probeer het probleem een beetje duidelijk te krijgen 🙂
@Jiri Dank voor de reactie.
Momenteel werkt de gehele Mijn Ziggo site heel erg traag op meerder computers en netwerken en met verschillende accounts. Dus het kostte wat moeite om de gegevens te verkrijgen.
Hier mijn antwoorden:
Ik hoop dat deze antwoorden helpen.
Via dezelfde computers en netwerken met een account met een Compal modem werkt DHCP instellen wel goed.
Helemaal helder, dankjewel voor het testen. Je krijgt gewoon simpelweg niet het DHCP menu te zien.
Ik heb zelf toevallig ook een Arris en dat werkt probleemloos via het Smart Wifi web. Het is in dit geval dan ook geen algemeen Arris probleem gelukkig.
Wat het wel is blijft vooralsnog gissen. Wil je het modem anders eens resetten naar fabrieksinstellingen om te kijken of dat het probleem oplost?
Voor de rest lijkt alles volledig uitgesloten te zijn
@Jiri Dank voor de snelle reactie. Ok dat is dus apart.
Een fabrieksreset zou dus mogelijk uitkomste bieden.
Echter ik heb wel aardig wat instellingen in mijn modem gemaakt.
Vanuit de nieuwe smartwiweb site is er ook een mogelijkheid om van de instellingen van het modem een back up te maken.
Die mogelijkheid begrijp ik niet, ik kan het wel aanzetten, maar zie geen terugzet mogelijkheid.
Worden hiermee alle parameters opgeslagen of uitsluitend de netwerknanm(en) en wachtwoord(en) zoals in de tekst staat. Bij mij staan er meerder zaken ingesteld.
Indien ik hier meer van snap is een fabrieksreset een mogelijheid.
Kun je ook aangeven hoe ik vauit de SmartWifi app bij de modem instellingen kom? Dat zou ook een handige mogelijkheid kunnen zijn.
Ik wil af van die inlog problemen via 192.168.178.1 waarbij steeds de melding komt dat er al iemand is ingelogd en je dan voorlopig niet verder kunt.
Er is mogelijk nog 1 stap voor een fabrieksinstellingen reset.
Haal het modem eens 30 seconden van de stroom.
@Jiri @Bert Helaas het zonder spanning zetten heeft niets geholpen.
Ik zou de fabrieksreset nu best willen testen. Maar dan wil ik eerst weten welke instellingen er dan verloren gaan en hoe ik deze met de back-up mogelijkheid weer terug kan zetten.
Ik snap nog niet hoe de back-up precies werkt en er staat dat deze alleen de naam en wachtwoord hersteld: "Er wordt een back‑up gemaakt van je netwerknaam en wachtwoord."
Kan iemand mij hier meer info over verstrekken?
Ik heb geen Arris modem meer en kan het niet uitproberen.
Hopelijk komt er iemand langs die hier meer van weet.
Jazeker, @h.kanbier Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar ik vond de volgende informatie:
Back-up maken en terugzetten
@Jiri Dank voor de uitleg. Dus van de DHCP instellingen (gereserveerde mac adressen) wordt er geen backup gemaakt begrijp ik. Dat is jammer want dat is het meeste werk.
In het menu zie ik nergens dat de back-up ook teruggezet kan worden, alleen dit:
Hier kan de back-up aan en uit gezet worden. Ik neem aan dat bij aanzetten de back-up gelijk gemaakt wordt en bij wijzigingen automatisch wordt bijgewerkt. Maar hoe je hem vast kunt zetten en terug kunt laden zie ik nergens.
Heeft Ziggo hier geen handleiding voor?
Helaas niet nee, die instellingen ben je echt kwijt.
Dit staat onder "Beheer" in het menu van het modem. Daar kun je de back-up maken. En even later ook weer opnieuw toevoegen.
De handleiding schrijven wij nu samen 😉
@Jiri Ok. dus de backup gaat vanuit http://192.168.178.1/ en dan "Beheer" en dan "Opnieuw opstarten"
Dat ziet er inderdaad begrijpelijker uit dan via smartwifiweb alleen had ik dat niet achter "Opnieuw opstarten" verwacht.
De optie Back-up in smartwifiiweb is dus niet wat je moet gebruiken. Waar is die optie dan voor bedoeld?
Je dient dus zelf eerst uit te zoeken welke instellingen je in de loop van de tijd hebt aangepast en dat goed te noteren voordat je het modem terugzet naar fabrieksinstellingen en de back-up terugzet.
Dat zal ik de komende tijd dus gaan doen en dan resetten en instellingen opnieuw maken.
Daarna kan ik dan zien of ik via Smartwifiweb de DHCP instellingen kan doen, want daar is het om begonnen.
@h.kanbier, hoe is het nu? Alles inmiddels gelukt? 🙂
@Madelon Helaas nog geen tijd gehad om alle huidige instellingen van het modem uit te zoeken en vast te leggen.
k kan dus nog geen fabrieks-reset doen omdat ik niet weet welke instellingen ik dan opnieuw moet doen.
Ik moet daar echt even rustig de tijd voor nemen.
Laat vooral weten als je onze hulp daarbij kunt gebruiken @h.kanbier. Ik kan mij goed voorstellen dat dat lastig is 😄
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.