1
Vraag
2
Reacties
Acem

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox (Arris & Compal) valt uit met Siemens/Bosch keukenapparatuur

***Mod. edit***

< Klik hier voor de oplossing >

 

Sinds enkele weken hebben we de mediabox next en een nieuw Arris modem. 
het modem valt spontaan enkele keren per dag in een status waardoor we geen internettoegang meer hebben. Door de monteurs van ziggo is de aansluiting zowel in ons huis als de straatkant vervangen. Het probleem blijft echter bestaan.

nu maak ik gebruik van een netgear switch type gs105v2. Deze zit tussen de router en de mediabox, op de switch zitten een Apple TV en de gamecomputer aangesloten. Op internet vind ik een artikel waarin iemand melding maakt van problemen met de combinatie van een arris modem en een netgear switch.
 

wel een ander type switch, maar wellicht hetzelfde probleem?

 

ik heb nu een losse WiFi router geplaatst en het modem in bridge mode gezet. De internettoegang blijft nu stabiel. Wel een oplossing maar niet wat ik wil. Extra energie en de WiFi is minder snel.

Dan mijn vragen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

is er een switch die wel bruikbaar is in combinatie met het arris modem en de mediabox next? Of mag er geen switch tussen het modem en de mediabox. Is een losse ethernet kabel tussen het modem en de mediabox dan een oplossing? En zo ja kan de rest van de apparaten dan wel op de switch aangesloten blijven?

 

alvast dank voor het meedenken

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@andre65 Hier is iemand aan het graven geweest in de instellingen, mogelijk helpt het je ook op weg:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wegvallende-internetverbinding-via-ziggo-connectbo...

 

astalobe wrote:

Ook ik heb de connect box en 5 home connect siemens apparaten. Ook hier viel het internet minstens 1 maal per dag uit. Na uit en aanzetten van de connect box ging alles dan weer werken. Ik kwam vanochtend na heel veel zoeken ineens wat vreemds tegen. Dit heb ik aangepast, en tot nu toe is er niets meer uitgevallen.

Via de home-connect app zag ik ineens bij een aantal apparaten een heel raar DNS adres staan. Bij 1 apparaat was het goed, 62.179,104,196 bij alle andere geloof ik 192.168.0.0 (of 1 weet ik niet meer).

De apparaten waren allemaal via Wps in het netwerk gehangen en hadden dus vanuit dhcp van de connect box een ip nummer gekregen. Dat gaat dus blijkbaar niet goed. Ik heb via de home connect vervolgens bij alle apparaten automatisch een ip4 nummer verkrijgen uitgezet en alles een vast ip nummer gegeven buiten de dhcp reeks. Tot nu toe lijkt alles stabiel. Ik zal het melden als ik toch weer uitval heb.

 

** Mod-edit: tip, je kunt de Siemens/Bosch apparatuur ook verbinding laten maken met het gast-wifi-netwerk van je wifi-modem/router.

Bekijk in context

41 Reacties 41
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

er zijn switsen die niet echt wil gaan met een arris connect box.  deze switch die werkt wel samen met een arris 

TP-Link TL-SG108 - Switch 

 

 

Acem
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. Weet je ook wat de reden is waarom ze niet goed samengaan?

 

daarnaast zie ik dat de sg105 beperkt Online te vinden is. Ik zie wel versies met een e of s achter het type, gaan die wel goed samen? Aan 4 poorten heb ik genoeg, vandaar dat een 105 type voor mij ook prima is. 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

zou je eens de pagina s kunnen posen van de up en downstream van de modem , kunnen we zien of er een singaal probleem is , omdat je ook aan geeft dat deze een paarkeer per dag het internet eruit gaat 

 

Acem
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

deze waarde zien er goed uit .

de next zou normaal via een switch moeten kunnen werken  ik zelf heb echt alles over een switch en gebuuk maar 1 uitgang van de modem . vermoed . sat ergens een ip conflict zit waardoor je dan geen internet toegang hebt  je kunt onder verbonden apparaten zien of er een conflict is . of de netwerk diagnose uitvoeren 

Acem
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag de switch vervangen door het type dat was aangeraden. Binnen een uur was het weer hetzelfde liedje, het modem deed weer niets meer. Is bekend of ziggo ook andere type modems levert die wel met een switch om kunnen gaan?

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

kun je de  voledige netwerk history eens posten van de modem ,  en daarbij wat foto s van de aop splitter en evt singaalversterker,  

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Gezien het aantal monteurs wat al bij jou over de vloer is geweest ga ik ervan uit dat de aansluiting van het modem in huis helemaal tip-top in orde is. Ik zie alleen wel veel T3 foutmeldingen in de verbinding van jouw modem, dat duidt toch nog op verbindingsproblemen naar buiten toe, ondanks de acties van de monteurs.

De relatie tussen de genoemde T3 timeouts en het niet goed functioneren van de verbinding via een switch kan ik nog niet helemaal aan elkaar linken… Misschien is het niet gerelateerd, maar goed is het niet. Ik zou hier toch weer een monteur voor inplannen.

Acem
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Mark,

 

Als ik het arris modem in bridge mode zet en mijn wiegen WiFi router erachter dan heb ik geen problemen. De fouten in het netwerk merk ik dan iig niet in huis. De t3 fouten ontstaan vooral als ik het arris modem als router gebruik. Vaak valt het “vastlopen” van het modem samen met een t3 fout. Ik de dagen dat ik het arris modem in bridge mode heb staan zie ik ook geen fouten. 
 

er lijkt dus wel een relatie te zijn, vandaar ook mijn vraag of ik geen ander ziggo modem kan krijgen. Van het arris modem heb ik er al 3 gehad. Het is dus niet exemplarisch. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Acem wrote:

Vaak valt het “vastlopen” van het modem samen met een t3 fout.

Of is de T3 timeout een gevolg van het vastlopen.

Acem wrote:

In de dagen dat ik het arris modem in bridge mode heb staan zie ik ook geen fouten. 

Welke dagen waren dat, heb je dit in de afgelopen week ook getest?

Acem wrote:

vandaar ook mijn vraag of ik geen ander ziggo modem kan krijgen. Van het arris modem heb ik er al 3 gehad. Het is dus niet exemplarisch.

Dat kan wel, maar stel dat de Compal beter werkt en we laten het daarbij. Dan weten we nog steeds niet waarom de Arris Connectbox bij jou vastloopt in deze setup die bij Fester 538 blijkbaar wel goed werkt.

Acem
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Mark,

 

dank voor je reactie. Je eerste punt zou kunnen. Vandaag liep het modem vast en een poosje na het opstarten was er een t3 fout. Toen ik het modem als router gebruikte was de volgorde meestal andersom  De afgelopen week heb ik na het ander type switch waarmee het probleem ook niet weg was de situatie weer teruggezet naar dat wat goed werkt  Dat is het arris modem in bridge mode en daarachter mijn WiFi router daarop aangesloten de originele switch met daar oa weer achter de next box  

 

ik post de signaalwaarden zo ook nog weer even. Over het Compal modem lees ik veel negatieve ervaringen, is dat echt zo? Dan schiet ik er niet veel mee op denk ik....

 

 

Acem
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Ik geloof niet dat de T3 foutmeldingen verdwijnen als je het modem in bridge zet, ik zie vrijwel constant T3's met uitzondering van enkele korte periodes. Ik neem aan dat je het modem een aantal dagen (iig langer dan 12u) in bridge hebt gehad?

Welke apparatuur gebruik je verder nog in huis? Misschien dat een van de apparaten zorgt voor de crash.

Acem
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Mark,

 

ik zie T3 fouten op de 18e en 15e. Dat zijn de dagen waarop ik weer een poging heb gedaan om zonder mijn eigen router te werken. In de tussenliggende dagen staat het modem in bridge mode en is er nagenoeg nooit een t3 fout. 
 

de huidige opzet is als volgt, arris modem daarna een Cisco router met dhcp, vandaar een netwerkkabel naar de switch met daarop het next kastje, een Apple TV, een Xbox en een Bose Speaker. Op de WiFi zijn de rest van de apparaten aangesloten zoals de keukenapparaten van siemens, tablets, printer en computers.

 

zie jij in de ziggo systemen meer t3 fouten dan ik in het modem zie?

 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Ik heb daar een ander tooltje voor:

In jouw modemlog zie je bijvoorbeeld op 15-11 een T3 en de volgende entry is een TLV-11 op 18-11. Die informatie is echter zeer onvolledig, want tussen de eerste T3 en de nieuwe TLV-11 log kunnen er meerdere T3 foutmeldingen hebben plaatsgevonden (die logt hij niet steeds als nieuwe regel), in dit geval zijn dat 43 T3's geweest:

 

Aangezien jij via je eigen router geen problemen ervaart in deze periode kunnen we de T3s wegstrepen als oorzaak.

 

“keukenapparaten van siemens” - Die klinken mij wel bekend, verbonden via wifi denk ik? Zou je die verbinding eens kunnen verbreken? Ben benieuwd of je dan nog steeds crashes ervaart.

Acem
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Mark,

 

met de keukenapparaten niet op WiFi lijkt het goed te gaan. Wellicht dat die voor het vastlopen van het modem zorgen. Ik heb geprobeerd om de keukenapparaten een vast ip adres te geven maar dat hielp niet.

 

is er nog iets anders wat ik zou kunnen proberen?

 

nog even over de hoeveelheid t3 fouten,  komen die uit het netwerk? Zijn het er niet erg veel? 
 

ik hoor graag

 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Acem wrote:

met de keukenapparaten niet op WiFi lijkt het goed te gaan. Wellicht dat die voor het vastlopen van het modem zorgen. Ik heb geprobeerd om de keukenapparaten een vast ip adres te geven maar dat hielp niet.

is er nog iets anders wat ik zou kunnen proberen?

Jawel, ik geloof dat de andere Connectbox (Compal) geen problemen heeft in combinatie met deze apparatuur. Zal ik die opsturen ter vervanging van je huidige Arris Connectbox?

 

Acem wrote:

nog even over de hoeveelheid t3 fouten,  komen die uit het netwerk? Zijn het er niet erg veel? 

Het is niet perfect, maar ook niet dramatisch. Zoals je zelf al zei heb je bij gebruik van je eigen router geen problemen ervaren terwijl de T3 meldingen blijven optreden. Ik zal eens informeren bij ons netwerkbeheer of ze hiernaar willen kijken. Omdat dit op meerdere modems in de omgeving speelt hoeft er hiervoor geen monteur bij je thuis te komen verwacht ik.

Acem
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Een ander modem is dan wellicht een oplossing, is jou beeld dat het compal modem een goede vervanger is, ik lees her en der nog wel wat negatieve verhalen over het compal modem.  Als het samenwerkissue hiermee is te verhelpen is dat iig een verbetering.

 

ik lees in je bericht dat meerdere modems bij ons in de buurt issues hebben. De monteurs gaven ook al iets dergelijks aan. Ik zou dan wel graag weten of dat ook zo is en op de hoogte willen worden gehouden over een herstel om bij volgende issues dit iig te kunnen uitsluiten.

 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Ik las dat je inmiddels ook via een ander kanaal contact hebt met mijn collega's. De Compal hebben ze direct opgestuurd en er is voor de zekerheid nogmaals een monteur langsgeweest en die heeft ook geen verdere verstoringen in het netwerk gevonden. Die T3 fouten merk je echt niet (zoals je zelf al had gemerkt met je eigen router ).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic