1
Vraag
2
Reacties
Acem

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox (Arris & Compal) valt uit met Siemens/Bosch keukenapparatuur

***Mod. edit***

< Klik hier voor de oplossing >

 

Sinds enkele weken hebben we de mediabox next en een nieuw Arris modem. 
het modem valt spontaan enkele keren per dag in een status waardoor we geen internettoegang meer hebben. Door de monteurs van ziggo is de aansluiting zowel in ons huis als de straatkant vervangen. Het probleem blijft echter bestaan.

nu maak ik gebruik van een netgear switch type gs105v2. Deze zit tussen de router en de mediabox, op de switch zitten een Apple TV en de gamecomputer aangesloten. Op internet vind ik een artikel waarin iemand melding maakt van problemen met de combinatie van een arris modem en een netgear switch.
 

wel een ander type switch, maar wellicht hetzelfde probleem?

 

ik heb nu een losse WiFi router geplaatst en het modem in bridge mode gezet. De internettoegang blijft nu stabiel. Wel een oplossing maar niet wat ik wil. Extra energie en de WiFi is minder snel.

Dan mijn vragen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

is er een switch die wel bruikbaar is in combinatie met het arris modem en de mediabox next? Of mag er geen switch tussen het modem en de mediabox. Is een losse ethernet kabel tussen het modem en de mediabox dan een oplossing? En zo ja kan de rest van de apparaten dan wel op de switch aangesloten blijven?

 

alvast dank voor het meedenken

41 Reacties 41
Fab4s

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

dit topic met interesse gelezen (net als het topic waar naar gerefereerd wordt), echter helaas ook bij het vastzetten van ip voor onze siemens home connect oven buiten de DHCP range, met goede DNS, geen verbetering. Ik had overigens ipv6 uitgezet voor de zekerheid.

Na ongeveer 2 of 3 dagen moet ik toch de Connectbox resetten. Erg vervelend.

 

Is er bekend wanneer de firmware update een fix gaat bevatten? (ongeveer), zodat ik inschatting kan maken of dat ik echt een losse router erbij moet gaan zetten? Wel zonde zo in elk geval.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Fab4s wrote:

Is er bekend wanneer de firmware update een fix gaat bevatten? (ongeveer), zodat ik inschatting kan maken of dat ik echt een losse router erbij moet gaan zetten? Wel zonde zo in elk geval.

Helaas, een geplande datum kan maanden uitgesteld worden als er nieuwe issues gevonden worden dus dat valt niet te voorspellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic