1
Vraag
2
Reacties
elwee

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ConnectBox: wel Wifi, geen ethernet

Hallo,

 

heb sinds februari nieuwe ConnectBox (als vervanging van ubee), werkte allemaal OK, tot vandaag plots het ethernet niet meer werkt. Wifi werkt nog wel, dus de ConnectBox is op zich verbonden. Hij geeft ook groene status voor draadloos, internet en telefonie.

 

Heb alle apparaten die via een kabel verbonden zijn losgehaald, en de ConnectBox herstart. Toen ik een netwerk diagnose deed, gaf hij een foutmelding (alleen een rode driehoek, zonder verdere info) bij het controleren van de verbonden apparaten, terwijl er dus niks verbonden was.

Dat is overigens niet altijd zo, want bij een andere poging gaf hij alles groen, ofschoon ik op dat moment wel een apparaat via de kabel had aangesloten (zonder dat ethernet het deed, en dat apparaat is ook niet zichtbaar in de lijst van aangesloten apparaten, op zich wel logisch).

 

Ik zag op het forum nog een paar van dit soort vragen, in de oplossingen werd gesproken over een Mediabox, maar ik heb zo'n ding niet in gebruik. Kabel zit dus rechtstreeks op de ConnectBox aangesloten.

 

betekent dit dat de ConnectBox defect is? Is er iets te testen of te proberen, andere info die van belang is, ingelogd op de ConnextBox?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @elwee! Hopelijk heb je, ondanks de problemen met onze dienst, een goed weekend gehad 🙂

 

De storing in je regio is opgelost volgens onze storingschecker en ik ben erg benieuwd hoe het er momenteel voor staat met de bekabelde internetverbinding bij je. Werkt dit weer naar behoren? Bij het uitlezen van je modem zie ik dat deze online staat en dat er ook bekabelde verbindingen actief zijn. Ik heb goede hoop, dus. We horen graag!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een mediabox is niet relevant voor je modemverbinding.

 

"Hij geeft ook groene status voor draadloos, internet en telefonie."

Dat wil zeggen dat er geen signaal op je modem komt.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

elwee
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bert,

 

er is niet bar veel te zien op die foto,

die heb ik in mijn vorige topic van februari al  eens geplaatst, ergens bovenin (dat was toen ook een van de eerste vragen, uiteindelijk is mijn modem toen vervangen, maar toen had ik juist heel vaak wegvallende wifi)

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ook-hier-vaak-regelmatig-wegvallende-UBEE-EVW321B-router/m-p/7...

 

ik kwam op die Media box vanwege deze 2

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Geen-Lan-wel-Wifi/m-p/753400#M53179

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Wel-Wifi-maar-geen-internet-verbinding/m-p/745997#M325941

Antwoorden gelden dus niet voor mij, ik heb geen Mediabox.

 

Ik begrijp je antwoord niet zo:

"Hij geeft ook groene status voor draadloos, internet en telefonie."

Dat wil zeggen dat er geen signaal op je modem komt.

 

Alles is groen, en wifi werkt, dus volgens mij komt er wel signaal op het modem.

Enige wat niet werkt is het ethernet op de apparaten die ik via een kabel op mijn modem heb aangesloten.

Dan zijn de TV en een desktop computer.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@elwee Je hebt toen een nieuwe splitter, nieuwe kabel en een nieuw modem gehad, als ik het goed begrijp.

 

Heb je nu wel via wifi internet verbinding?

Zo ja?

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Geen resultaat, de resetknop 30 seconden indrukken achterop het modem voor de fabrieksinstellingen.

 

Geen resultaat, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator hier naar kijken en de nodige stappen zetten om tot een oplossing te komen.

elwee
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

de Wifi werkt inderdaad, gelukkig wel

30 seconden uitzetten en reset hebben helaas niet geholpen, op meerdere apparaten, dus het ligt niet aan de desktop of utp kabel

 

wachten op een moderator dan begrijp ik

elwee
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

vreemd genoeg werkt het deze ochtend ineens weer wel

 

zou dan wel graag een zinnige verklaring krijgen waarom Wifi ononderbroken heeft gewerkt op zaterdag 10 juli, en ethernet niet. Ik hou het in de gaten....

 

heb weinig zin om net als in februari weer zo'n periode van instabiliteit te krijgen.

 

storingschecker op mijn postcode is ook eigenaardig

elwee_1-1625995507558.png

een storing die vanaf 07-07 zou bestaan, en dinsdag 13-07 is opgelost, klinkt meer als werkzaamheden, maar het staat bij storingen

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @elwee! Hopelijk heb je, ondanks de problemen met onze dienst, een goed weekend gehad 🙂

 

De storing in je regio is opgelost volgens onze storingschecker en ik ben erg benieuwd hoe het er momenteel voor staat met de bekabelde internetverbinding bij je. Werkt dit weer naar behoren? Bij het uitlezen van je modem zie ik dat deze online staat en dat er ook bekabelde verbindingen actief zijn. Ik heb goede hoop, dus. We horen graag!

elwee
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo @Erik S 

 

gelukkig deed de Wifi het wel op zaterdag, dus niet al te veel klachten gehad van mijn 3 kinderen 🙂

 

Het verwarrende was dus inderdaad, dat we wel Wifi hadden, maar geen ethernet, je denkt dan in eerste instantie niet dat er iets mis is met de binnenkomende verbinding. Zondagmorgen was er plots weer wel ethernet, maar viel alles wel een keer of 3 weg (gedurende paar minuten steeds). Sinds gisteren hebben we dan weer niks geks gemerkt, vanwege thuiswerk hele dag verbonden, zonder probleem. Laten we dus maar hopen dat het met die storing te maken had, waarvan ik het dan weer vreemd vond dat daar op zaterdag al stond dat het dinsdag opgelost zou zijn (leek dan meer op geplande werkzaamheden of zo). Die nieuwe connect box heb ik in februari gekregen, sindsdien geen problemen gehad zoals daarvoor, afgezien dus van afgelopen weekend.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic