1
Vraag
2
Reacties
hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

ConnectBox storing onderste lampje continu groen, wel telefoon geen Internet

Sinds gisteren na interventie van de telefonische service is mijn modem op afstand bediend en daarna had ik geen internet meer. E.e.a. gebeurde nadat ik een SmartWifi Pod probeerde te installeren en dit ging niet al te vlot. Uiteindelijk werd mijn Pod wel toegevoegd en kreeg ik de instructie om de barcode te scannen en de Pod in het stopcontact te doen ,op de smartWifi app! Ik kreeg de mededeling dat de Wifi zou worden uitgeschakeld om de Wifi signalen van de nieuwe Pod te " optimaliseren". Mijn modem liet toen een rood Wifi lampje zien!

Na enige tijd was de Pod zichtbaar in de SmartWifi app en dacht ik eraan om de wifi dan weer in te schakelen. Ondanks dat de instellingen toegankelijk waren en ik de vinkjes op groen kon zetten was het niet meer mogelijk om de Wifi aan te zetten, na enkele malen op Save te hebben gedrukt en het modem tussentijds uit te schakelen. Op dat moment had ik nog steeds bekabeld internet op mijn PC, maar dus geen Wifi meer! De vaste telefoon aansluiting werkte ook! 

Hierna de Servicedesk gebeld , met 1200, en die gingen meekijken op mijn modem. Na korte tijd werd mijn modem van afstand opnieuw opgestart en was het over met de pret , geen internet meer ,ook niet bekabled!

OK, niet getreurd, dan maar terug naar de fabrieksinstellingen. Na enkele pogingen nog steeds geen wit onderste lampje.

Geprobeerd om verbinding te krijgen via het adres 192.168.178.1 wat onderop de modem staat, maar daar krijg ik ook geen verbinding meer met het modem. Ik vraag me af of ik dit wel helemaal goed doe als ik het IP adres van de laptop vast instel op 192.168.178.10? Ik zie wel dat het adres klopt als ik een ipconfig in de terminal uitvoer. 

Ik vrees dat de instellingen dusdanig zijn veranderd dat het hele netwerk niet meer kan werken! Zou dat wel lukken op afstand, want er is nog wel verbinding aangezien mijn vaste telefoon nog steeds werkt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een continu groene status-LED betekent bridge mode, dit moet door Ziggo worden teruggezet naar router mode.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Druk op de achterkant van het modem eens 30 seconden de resetknop in, dan is alles weer zoals bij binnenkomst van het modem.

De pod blijft geïnstalleerd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een continu groene status-LED betekent bridge mode, dit moet door Ziggo worden teruggezet naar router mode.

hoekbrwr
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Er is iemand bij Ziggo zo vriendelijk geweest om mijn modem op Bridge mode te zetten. Dan gaat er helemaal niets meer met het modem. Intussen terug laten zetten en alles werkt weer als vanouds. Maar dat goene lampje is toch wel leuk om te weten dat dan het modem in Bridge mode staat!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost. Ik had al zo'n vermoeden dat bridge mode per abuis was ingeschakeld door de klantenservice.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic