1
Vraag
2
Reacties
TimmyBankers

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

ConnectBox omruilen voor de Ubee UBC1318ZG

Beste Ziggo,

 

Ook ik ervaar problemen met de ConnectBox.

Sinds de snelheidsupgrade in april heb een ConnectBox gekregen en last van hogere latency en ook haperende verbinding met videobellen. Een medegebruiker met RDP/Cisco in de cloud (dus alles over internet) heeft ook vaak time-outs en vertraagde reacties.

 

Ik heb Zakelijk Internet  Complete met sinds april een ConnectBox | Arris CH7465 met daarachter eigen router (niet gebridged op moment). Hiervoor had ik de Cisco EPC3928AD en die had deze problemen niet. De ConnectBox is geinstalleerd op 17 april en via smokeping (bijgevoegd) is duidelijk te zien dat de latency omhoog gegaan is en ook de percentiles (donkere blokken) een stuk meer hoger zijn geworden.

 

Nu lees ik dat jullie voor zakelijke verbinding een vervangend modem kunnen opsturen. Kunnen jullie dit verzorgen voor mij?

 

Alvast bedankt,

Tim

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@TimmyBankers Spijtig dat het nog altijd niet vlekkeloos draait nadat het bij je binnenhuis geoptimaliseerd is. Gezien je een zakelijke aansluiting hebt + een eigen router, lijkt me een Ubee 1318 het proberen waard. Deze heb je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis. Voor je huidige modem krijg je vanzelf een retourdoos met instructies. Bewaar het retourbewijs goed. Houd je ons op de hoogte?

Bekijk in context

TimmyBankers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor het regelen @Vincent . Het modem is inderdaad binnen gekomen.

Hierbij een snelle update qua smokeping:

 
 

162642062928683_1626420629_1595316540.png

Nog even zonder labels, maar je ziet duidelijk bij de bredere latency banden (smoke) waar de connectbox (Arris) aangesloten heeft  gezeten. Daarna, begin juli, heb ik de Ubee aangesloten.

Het lijkt hiermee dus een flinke verbetering qua latency variability (en packet loss).

 

 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo wil eerst altijd andere mogelijke oorzaken uitsluiten voordat ze een dergelijk modem sturen.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

TimmyBankers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dankje Bert,

Dit gaat het hopelijk versnellen.

Bijgevoegd foto's van binnenkomst groene kabel, gesplit/doorgelust naar boven, waar modem staat.

Dit heeft in het verleden gewoon prima op deze manier gewerkt, en ook de snelheid wordt gehaald, alleen de latency/ping is hoger en variabeler geworden.

 

Downstream-, upstreamwaarden en netwerkhistorie uit het modem als pdf (want form hier vond het geen goede HTML of te lang).

 

Dank

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hier gaat al een boel mis in de aansluitingen.

Op de groene kabel zit geen dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt wat storingen buiten houdt, daarna zit een splitter en dan een wandcontactdoos en nog een niet meer hedendaagse splitter.

je signaal is dan ook laag met de nodige ruis erin en dat is niet vreemd gezien de situatie.

 

Een Ziggo monteur kan gratis een nieuw AOP plaatsen met een splitter met de eerste korte kabels.

Een modem dient achter die eerste splitter te zitten binnen 3 meter, anders garandeert Ziggo geen goede verbinding.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

TimmyBankers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dankjewel voor de reactie @Bert.

Ik was inderdaad al bang dat de connecties afgekeurd zouden worden en dat daar eerst naar gekeken moet worden voordat wordt overgegaan tot een ander modem. Nu is het wel zo dat die latency problemen met dezelfde aansluitingen, maar met het Cisco-modem er niet waren, zoals te zien in de smokeping-graphs.

 

Nu zou mijn modem wel naar de meterkast kunnen, maar dat zou ook grote gevolgen voor mijn home-netwerk-bekabeling noodzakelijk maken. Eventueel zou ik dit tijdelijk kunnen verplaatsen om verder te testen.

 

Ik wacht de verdere reactie van de Ziggo-medewerker even af.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @TimmyBankers Welkom op de Ziggo Community.

Wat naar dat je zoveel problemen ervaart met jouw internet verbinding.

Ik zie dat @Bert! gelijk met jouw situatie aan de slag is gegaan. Helemaal top!
Eigenlijk rest mij niets anders dan de monteur in te plannen om je in ieder geval van een AOP te voorzien. Deze staat ingepland voor 21-06 tussen 12.00 & 18.00.

Mocht dit niet gelegen komen, kun je zelf de afspraak verplaatsen in Mijn Ziggo. Laat je even weten hoe het gegaan is?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

gezien je een zakelijk abonnement hebt kan je modem via de zakelijke klantenservice waarschijnlijk wel woorden omgeruild voor een Ubee UBC1318ZG 

de Ubee UBC1318ZG is een zakelijk modem 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@anoniemforum Eerst zal het fundament in orde moeten zijn voor je verder kunt gaan bouwen aan een goede verbinding.

TimmyBankers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor alle input.

De monteur komt woensdag voor die AOP. Geen idee of die dan ook al meer komt doen en/of verwacht wordt dat ik het modem naar de meterkast haal.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Houd ons op de hoogte! We lezen graag hoe het na woensdag gaat 🙂

TimmyBankers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Zojuist is de monteur geweest. Hij heeft een nieuw AOP geplaatst en het modem staat nu in de meterkast. Er was wel veel gesteggel over dat ik zou moeten betalen en dat me dat gemeld zou zijn. Aangezien jullie hier in het topic het over een gratis AOP plaatsen hadden voordat er uberhaupt verder gekeken zou worden, heb ik dat aangehouden en niet betaald. Hij heeft het onder een of andere code in het systeem weggezet. Wel jammer want het geeft altijd zo'n gespannen sfeer om daar over te discussieren.

 

Ik moet nu dus mijn hele netwerkbekabeling thuis omgooien omdat het modem nu beneden staan. Uiteindelijk is dit waarschijnlijk wel beter zo.

De snelheid is op moment goed. De hoge ping-tail-lantecy kan ik nog niet zoveel over zeggen. Dit zal na een (paar) dag(en) meten met smokeping moeten blijken. Ik kom hier op terug.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Kan mij goed voorstellen dat dit geen fijn gevoel geeft, Timmy! Wel top dat je nu weer een betere snelheid hebt. Hou het inderdaad even goed in de gaten. Als er weer iets loos is, dan horen we het graag of course! 

TimmyBankers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

ziggo-wijzigingen.png

Inmiddels zijn we een week verder. Ik heb de smokeping-statistieken erbij gepakt en het nieuwe AOP lijkt geen verschil te hebben gemaakt.

Als ik verder op dit forum lees, zie ik dat een Ubee modem latency problemen (met oa de Puma6-chips) kan verhelpen. @anoniemforum suggereert dat ik hiervoor in aanmerking kom omdat ik een zakelijke aansluiting heb. Hoe kan dit het handigste geregeld worden?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

u kunt dan het beste contact leggen via ziggo zakelijk https://www.ziggo.nl/zakelijk/contact

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

even de zakelijke klantenservice bellen https://www.ziggo.nl/zakelijk/contact

 

gok dat een moderator het niet voor je kan regelen omdat dit een particulier community is en de moderator niks met zakelijke aansluitingen kunnen doen

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@TimmyBankers Spijtig dat het nog altijd niet vlekkeloos draait nadat het bij je binnenhuis geoptimaliseerd is. Gezien je een zakelijke aansluiting hebt + een eigen router, lijkt me een Ubee 1318 het proberen waard. Deze heb je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis. Voor je huidige modem krijg je vanzelf een retourdoos met instructies. Bewaar het retourbewijs goed. Houd je ons op de hoogte?

TimmyBankers
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor het regelen @Vincent . Het modem is inderdaad binnen gekomen.

Hierbij een snelle update qua smokeping:

 
 

162642062928683_1626420629_1595316540.png

Nog even zonder labels, maar je ziet duidelijk bij de bredere latency banden (smoke) waar de connectbox (Arris) aangesloten heeft  gezeten. Daarna, begin juli, heb ik de Ubee aangesloten.

Het lijkt hiermee dus een flinke verbetering qua latency variability (en packet loss).

 

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Dat ziet er inderdaad uit als een flinke verbetering. Hou het even goed in de gaten. Mocht je weer problemen ervaren, dan ben je natuurlijk altijd welkom op de Community om weer een berichtje te sturen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic