Als opvolging op: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/ConnectBox-met-veel-power-resets/td-p/935010
Het blijkt nog steeds 'hommeles', gisteravond meerdere power resets na elkaar.
Zie ook het vorige topic, het signaal is nu binnen spec. Downstream komt 6-9 dBmV binnen, transmit upstream is 4x44 dBmV.
Omdat binnenhuis alles gedaan is aan signaaloptimalisatie is mijn vraag: moet er nog een netwerkmonteur in de straatkast kijken, of is het verstandiger om een Ubee-modem te proberen? Vwb ander modem: Wi-Fi is niet nodig, we hebben zelf Ubiquiti-spul. Wel graag router mode en full dual stack.
Tijd | Prioriteit | Omschrijving |
1-5-2022 16:21 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.245];CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
… | … | … |
1-5-2022 13:21 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
1-1-1970 1:02 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.199 MAC=3C:8D:20:33:A1:F8;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
1-1-1970 1:01 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
1-5-2022 13:04 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=154.89.5.88 MAC=6C:41:0E:8F:D0:19;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30-4-2022 23:48 | notice | TR069 start;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30-4-2022 23:47 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=20.54.36.229 MAC=6C:41:0E:8F:D0:19;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30-4-2022 23:47 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30-4-2022 23:46 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.244 MAC=FA:63:90:7A:1A:A7;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30-4-2022 23:46 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
1-1-1970 1:02 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.244 MAC=FA:63:90:7A:1A:A7;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
1-1-1970 1:01 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
30-4-2022 23:41 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=8.238.24.126 MAC=6C:41:0E:8F:D0:19;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Opgelost! Ga naar oplossing.
@tobiastheebee mis! Ergens iets in de firmware veroorzaakt dit probleem bij de COnnectbox. Het is een vervelende, want een ongeplande herstart is altijd op een ongewenst moment.
Er wordt aan de firmware gewerkt, zoeits gaat helaas niet zo snel als we hopen. Dit is niet bij alle modems het geval. het is wel op te merken aan de 1-1-1970 datum stempel.
Een monteursafspraak is hier voor nodig om het te op te lossen.
@huberto Uitspraak van mij: een ubee modem lost het hier op. Die komt naar je toe!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De 'reboot due to power reset'-meldingen lijken op overbelasting.
Het lijkt mij zeker de moeite waard om een UBC1318ZG te proberen, zeker als je een of meerdere eigen access points gebruikt, ook gezien de optimalisaties die tijdens het vorige topic zijn uitgevoerd. De UBC1318ZG beschikt zoals het SmartWifi modem over een eRouter. Omdat je in voormalig Ziggo-gebied woont, is Full Dual-Stack beschikbaar in router mode.
Ja, dank nogmaals voor het meedenken. Wellicht kan een moderator nog uitspraak doen over de mogelijkheden tot wisselen van het modem.
Als het aan de netwerkkant beter zou moeten, laatst kregen we mail:
Wanneer we bij u in de buurt werken
Datum: 5 mei 2022
Werktijden: Van 1:00 tot 6:00 uur
@tobiastheebee mis! Ergens iets in de firmware veroorzaakt dit probleem bij de COnnectbox. Het is een vervelende, want een ongeplande herstart is altijd op een ongewenst moment.
Er wordt aan de firmware gewerkt, zoeits gaat helaas niet zo snel als we hopen. Dit is niet bij alle modems het geval. het is wel op te merken aan de 1-1-1970 datum stempel.
Een monteursafspraak is hier voor nodig om het te op te lossen.
@huberto Uitspraak van mij: een ubee modem lost het hier op. Die komt naar je toe!
Thanks, ik laat weten als ie er is en na een tijdje ook hoe het werkt.
(@Jos: ik denk dat @tobiastheebe met 'overbelasting' bedoelt dat de firmware of chipset van het modem het niet gebolwerkt krijgt, met een reset tot gevolg).
Ik bedoelde inderdaad overbelasting van het modem, niet de infrastructuur o.i.d.
Zojuist afgelezen: 11 dagen uptime (en inderdaad geen verstoring meer gemerkt). Dank @Jos en @tobiastheebe , het is gelukt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.