1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
huberto

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

ConnectBox nog steeds last van power resets

Als opvolging op: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/ConnectBox-met-veel-power-resets/td-p/935010

 

Het blijkt nog steeds 'hommeles', gisteravond meerdere power resets na elkaar.

Zie ook het vorige topic, het signaal is nu binnen spec. Downstream komt 6-9 dBmV binnen, transmit upstream is 4x44 dBmV.

Omdat binnenhuis alles gedaan is aan signaaloptimalisatie is mijn vraag: moet er nog een netwerkmonteur in de straatkast kijken, of is het verstandiger om een Ubee-modem te proberen? Vwb ander modem: Wi-Fi is niet nodig, we hebben zelf Ubiquiti-spul. Wel graag router mode en full dual stack.

 

TijdPrioriteitOmschrijving

1-5-2022 16:21

noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.245];CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1-5-2022 13:21warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1-1-1970 1:02noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.199 MAC=3C:8D:20:33:A1:F8;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1-1-1970 1:01noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1-5-2022 13:04noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=154.89.5.88 MAC=6C:41:0E:8F:D0:19;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-4-2022 23:48noticeTR069 start;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-4-2022 23:47noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.54.36.229 MAC=6C:41:0E:8F:D0:19;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-4-2022 23:47noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-4-2022 23:46noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.244 MAC=FA:63:90:7A:1A:A7;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-4-2022 23:46warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1-1-1970 1:02noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.178.244 MAC=FA:63:90:7A:1A:A7;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1-1-1970 1:01noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
30-4-2022 23:41noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=8.238.24.126 MAC=6C:41:0E:8F:D0:19;CM-MAC=90:5c:44:96:6b:b5;CMTS-MAC=6c:41:0e:8f:d1:d1;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1422Posts
  • 214Oplossingen
  • 770Likes

@tobiastheebee mis! Ergens iets in de firmware veroorzaakt dit probleem bij de COnnectbox. Het is een vervelende, want een ongeplande herstart is altijd op een ongewenst moment.  
Er wordt aan de firmware gewerkt, zoeits gaat helaas niet zo snel als we hopen. Dit is niet bij  alle modems het geval. het is wel op te merken aan de 1-1-1970 datum stempel. 
Een monteursafspraak is hier voor nodig om het te op te lossen. 

@huberto Uitspraak van mij: een ubee modem lost het hier op. Die komt naar je toe! 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34897Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17546Likes

De 'reboot due to power reset'-meldingen lijken op overbelasting.

 

Het lijkt mij zeker de moeite waard om een UBC1318ZG te proberen, zeker als je een of meerdere eigen access points gebruikt, ook gezien de optimalisaties die tijdens het vorige topic zijn uitgevoerd. De UBC1318ZG beschikt zoals het SmartWifi modem over een eRouter. Omdat je in voormalig Ziggo-gebied woont, is Full Dual-Stack beschikbaar in router mode.

huberto
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ja, dank nogmaals voor het meedenken. Wellicht kan een moderator nog uitspraak doen over de mogelijkheden tot wisselen van het modem.

 

Als het aan de netwerkkant beter zou moeten, laatst kregen we mail:

Wanneer we bij u in de buurt werken
Datum: 5 mei 2022
Werktijden: Van 1:00 tot 6:00 uur

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1422Posts
  • 214Oplossingen
  • 770Likes

@tobiastheebee mis! Ergens iets in de firmware veroorzaakt dit probleem bij de COnnectbox. Het is een vervelende, want een ongeplande herstart is altijd op een ongewenst moment.  
Er wordt aan de firmware gewerkt, zoeits gaat helaas niet zo snel als we hopen. Dit is niet bij  alle modems het geval. het is wel op te merken aan de 1-1-1970 datum stempel. 
Een monteursafspraak is hier voor nodig om het te op te lossen. 

@huberto Uitspraak van mij: een ubee modem lost het hier op. Die komt naar je toe! 

huberto
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Thanks, ik laat weten als ie er is en na een tijdje ook hoe het werkt.

huberto
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

(@Jos: ik denk dat @tobiastheebe met 'overbelasting' bedoelt dat de firmware of chipset van het modem het niet gebolwerkt krijgt, met een reset tot gevolg).

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34897Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17546Likes

Ik bedoelde inderdaad overbelasting van het modem, niet de infrastructuur o.i.d.

huberto
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Zojuist afgelezen: 11 dagen uptime (en inderdaad geen verstoring meer gemerkt). Dank @Jos  en @tobiastheebe , het is gelukt!