1
Vraag
2
Reacties
tvandegriendt

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ConnectBox herstart regelmatig

Beste, 

 

Ik maak dit topic aan op naam van mijn ouders (die een ziggo abonnement hebben). 

Het probleem is dat de (witte) connectbox nu een aantal keren per dag herstart. 

Het viel ook op dat wanneer dit gebeurt, dat ook de Ziggo TV box een rood icoon geeft (2 draaiende pijltjes). 

 

Ik heb geprobeerd om de versterker uit te sluiten door de versterker ertussen uit laten en de kabel die naar de TV splitter gaat rechtstreeks aansluiten op de wandaansluiting (geen positief resultaat).

 

Ik heb foto's van de coaxSplitter, wandaansluiting en versterker (ter info) toegevoegd. 

In het word document heb ik de waardes van de up/downstream en andere info van die router pagina gezet. 

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het signaal downstream is zeer zwak (> -17 dBmV.)

Er is ruis aanwezig.

De upstream is met 50 dBmV aan de kritische grens

Uitval kanalen downstream (RCS melding).

Het AOP is verouderd, gevoelig voor instraling door o.a. 4/5G en veroorzaakt ruis. Dit zal door een monteur moeten worden vervangen.

Een moderator kan een monteur inplannen voor vervanging AOP.

 

Als je de postcode en huisnummer van je ouders tussen haakjes achter je eigen postcode plaatst, dan kan een moderator gelijk de juiste gegevens raadplegen.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @tvandegriendt en een warm welkom op de Community, 

Wat ontzettend vervelend dat het SmartWifi (Connectbox) van je ouder regelmatig opnieuw opstart! Het is goed dat je dit laat weten d.m.v. dit topic. Zo te zien is onze expert @KBX458 ook al met je aan het analyseren geslagen en wat hij al signaleerd kan ik bevestigen. Ook ik zie een behoorlijk zwak downstream signaal met een aanzienlijke hoeveelheid ruis terug. Dit verklaard ook direct de uitvalmomenten. Het aansluitpunt wat te zien is op de foto is ook verouderd en dient kosteloos te worden vervangen door een netwerkmonteur. Ik heb direct een afspraak ingepland met een monteur op donderdag 23 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak tot 24 uur voorafgaand aan de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat jouw (lees: je ouders) bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Aanvullend: hebben jouw ouders ook een Vodafone mobiel abonnement? Ik kan dan namelijk gratis Wifi back up regelen ter overbrugging tot het monteursbezoek. 

Bekijk in context

tvandegriendt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi allemaal, 

 

Excuses voor de vertraging, maar ik besefte me net dat ik nog even een reactie wilde geven op bovenstaande.

Ondertussen is er nog 2 keer een monteur geweest. 

 

De 1e heeft de AOP (witte kastje aan de muur?) vervangen. Maar desondanks zag hij toen nog wat storing op de lijn. Na onderzoek zou het misschien te maken kunnen hebben dat er in het verleden de stoep (voorkant van het huis) is open gebroken (achteraf bleek de aansluiting via de achterzijde van het huis te komen, maar goed....).

 

De 2e monteur is erachter gekomen dat de dikke groene kabel die dus in het huis binnen komt (en daarna de AOP zit) niet goed was. Deze is vervangen en sindsdien zijn er geen storingen meer opgetreden!

 

Dus iedereen bedankt voor het meedenken/meehelpen!

 

Gr
Bart van de Griendt

Bekijk in context

7 Reacties 7
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het signaal downstream is zeer zwak (> -17 dBmV.)

Er is ruis aanwezig.

De upstream is met 50 dBmV aan de kritische grens

Uitval kanalen downstream (RCS melding).

Het AOP is verouderd, gevoelig voor instraling door o.a. 4/5G en veroorzaakt ruis. Dit zal door een monteur moeten worden vervangen.

Een moderator kan een monteur inplannen voor vervanging AOP.

 

Als je de postcode en huisnummer van je ouders tussen haakjes achter je eigen postcode plaatst, dan kan een moderator gelijk de juiste gegevens raadplegen.

tvandegriendt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ah dat zou mooi zijn als de monteur ingepland kan worden.

Ik heb in dit (community) profiel de postcode (en huisnummer) van mijn ouders al ingevuld.

 

Alvast bedankt voor je reactie!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @tvandegriendt en een warm welkom op de Community, 

Wat ontzettend vervelend dat het SmartWifi (Connectbox) van je ouder regelmatig opnieuw opstart! Het is goed dat je dit laat weten d.m.v. dit topic. Zo te zien is onze expert @KBX458 ook al met je aan het analyseren geslagen en wat hij al signaleerd kan ik bevestigen. Ook ik zie een behoorlijk zwak downstream signaal met een aanzienlijke hoeveelheid ruis terug. Dit verklaard ook direct de uitvalmomenten. Het aansluitpunt wat te zien is op de foto is ook verouderd en dient kosteloos te worden vervangen door een netwerkmonteur. Ik heb direct een afspraak ingepland met een monteur op donderdag 23 juni 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak tot 24 uur voorafgaand aan de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat jouw (lees: je ouders) bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Aanvullend: hebben jouw ouders ook een Vodafone mobiel abonnement? Ik kan dan namelijk gratis Wifi back up regelen ter overbrugging tot het monteursbezoek. 

tvandegriendt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen!

 

Ik heb mijn ouders al geïnformeerd dat op de genoemde datum de monteur langs komt (geen probleem qua planning).

 

Mijn vader zorgt dat hij thuis is en dat de koffie klaar staat.

 

Wat betreft het mobiele abonnement: ze zijn niet aangesloten bij Vodafone. Maar toch bedankt voor het benoemen 🙂

 

Met vriendelijke groet 

 

Bart van de Griendt

(zoon van....)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@tvandegriendt Super dat jij je ouders al hebt ingelicht en dat de koffie klaar staat voor de monteur! 😉 We wachten de bevindingen dan even af. 
Nog een fijne zondag gewenst aan jou en je ouders! 

tvandegriendt
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi allemaal, 

 

Excuses voor de vertraging, maar ik besefte me net dat ik nog even een reactie wilde geven op bovenstaande.

Ondertussen is er nog 2 keer een monteur geweest. 

 

De 1e heeft de AOP (witte kastje aan de muur?) vervangen. Maar desondanks zag hij toen nog wat storing op de lijn. Na onderzoek zou het misschien te maken kunnen hebben dat er in het verleden de stoep (voorkant van het huis) is open gebroken (achteraf bleek de aansluiting via de achterzijde van het huis te komen, maar goed....).

 

De 2e monteur is erachter gekomen dat de dikke groene kabel die dus in het huis binnen komt (en daarna de AOP zit) niet goed was. Deze is vervangen en sindsdien zijn er geen storingen meer opgetreden!

 

Dus iedereen bedankt voor het meedenken/meehelpen!

 

Gr
Bart van de Griendt

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Goed te lezen dat je ouders weer ongestoord gebruik kunnen maken van tv en internet. Mochten er zich weer problemen voordoen, dan weet je de community te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic