1
Vraag
2
Reacties
vanderveen_1979

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

ConnectBox herstart regelmatig sinds enkele dagen

Hallo,

 

Zoals anderen hier heb ik ook het issue dat mijn ConnectBox zichtzelf af en toe herstart. Ik krijg de volgende fout te zien;

 

"Cable Modem Reboot - due to power reset"

 

Soms komt er eerst een "No Ranging Response received - T3 time-out" maar niet altijd.

 

De laatste 3/4 dagen herstart het modem zich vanzelf een paar keer per dag.

 

ConnectBox staat in bridge mode met een eigen router erachter.

 

Zie bijgevoegde bestanden met status van Modem.

 

Mijn aansluiting op dit moment;

 

Aansluiting.jpg

 

Wat is hieraan te doen? Is Ziggo al bezig de modems met Puma chipset te vervangen?

 

Ik gebruik verder geen P2P download software. 

 

Alvast bedankt!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@vanderveen_1979 Balen dat het met het vervangen van het modem nog niet is opgelost! Aan de verbinding zelf kan ik zo op het oog geen bijzonderheden ontdekken die de problemen die jij omschrijft doen verklaren. Om deze reden zorg ik ervoor dat je nu een Ubee 1318ZG (non wifi) modem van ons ontvangt die het Connectbox modem wat je nu ontvangen hebt vervangt. Binnen uiterlijk 4 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. 

Het oude modem ontvangen we graag retour op onderstaande retouradres

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070 

5800VB Venray. 

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat je het Ubee1318ZG modem in gebruik hebt genomen?

Bekijk in context

PavementTile

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@vanderveen_1979 Bij mij was de Ubee1318ZG ook de oplossing 🙂

@Paul Ontzettend bedankt voor het opsturen van de Ubee1318ZG. Ik heb deze gisteravond vervangen en vandaag de hele dag met de Dell XPS via Wifi kunnen werken. Daar waar het hiervoor misschien 2 minuten maximaal kon. Dit is zoals het zou moeten zijn!

De connectbox stuur ik op zodra ik zeker weet dat dit stabiel werkt. Gezien de ervaring van vandaag, gaat dit waarschijnlijk spoedig zijn 🙂

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het Puma chipset probleem is al lang geleden software matig opgelost.

Alleen als je langere tijd continu het modem 100% gebruikt kan het signaal wat sputteren.

 

Maat T3's en ruis hebben hier niets mee te maken.

 

Je hebt een oude splitter UMU-01 op de wandcontactdoos zitten die dit soort storingen kan veroorzaken.

Ziggo kan je gratis een nieuwe splitter met een nieuwe kabel naar je modem sturen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

vanderveen_1979
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt @Bert 

 

Ik heb contact gehad met de helpdesk en ze sturen me eerst een nieuwe kabel op. En nieuwe splitter wellicht..? Ik merkte vandaag ook op dat de snelheid relatief laag is, en dat ik ~30% packet loss heb. Er is dus iets niet in orde. De helpdesk dame gaf ook aan dat de verbinding wat instabiel was. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @vanderveen_1979,

Welkom op de Community! Fijn dat hier al een reactie staat, want dat het modem zo vaak herstart is natuurlijk bijzonder hinderlijk. Goed dat je daarom contact hebt gezocht.

De nieuwe kabel heb je als het goed is gisteravond ontvangen. De nieuwe splitter wordt later nog bezorgd. Laat je weten hoe het gaat als deze nieuwe splitter en kabel is aangesloten?

vanderveen_1979
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Klopt @Erik P. Er is eerst alleen een kabel verstuurd waar ik niks mee kan aangezien ik een (oude) UMA splitter heb. De kabel die ik gekregen heb kan ik niet aansluiten op de UMA. Vandaag als het goed is poging twee met een nieuwe splitter. Ik laat weten of dit het probleem oplost. Misschien handig als de helpdesk dit eerst met de klant even checked. 

vanderveen_1979
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Kabel en nieuwe splitter ontvangen. Geen verschil. Nog steeds reboot meldingen. Support mag geen nieuwe modem sturen maar wel eerst een voeding...De ene support tech geeft aan dat het signaal ook niet stabiel is, de andere zegt dat het goed is. Toch maar eens naar glasvezel kijken. Ben al zeer lang klant bij Ziggo maar lijkt nu een eind aan te komen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de huidige volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@vanderveen_1979 ik ben benieuwd hoe het ervoor staat!

 

Heb je de nieuwe voeding al kunnen testen en zoja, wil je delen wat het resultaat is?

Bedankt!

vanderveen_1979
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Nee, ik heb zaterdag via de chat contact gehad. Zal morgen komen denk ik.

vanderveen_1979
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

OK. Zojuist maar weer contact opgenomen. Chat medewerker van afgelopen zaterdag niks gedaan verder, en geen voeding opgestuurd. 😑

 

Ik krijg nu "uit coulance" meteen een nieuw modem. Nou nou. Wat een coulance. Verzoek gedaan voor een Ubee modem zonder Puma chipset; niet mogelijk, zou er niet meer zijn. Onzin aangezien zakelijke klanten deze gewoon krijgen. 

 

Tot een week geleden 10 jaar lang tevreden klant geweest. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik kan mij voorstellen dat het super frustrerend is dat er nu geen voeding is opgestuurd en dat het probleem nog niet is opgelost. Daar tegen over staat wel dat je 10 jaar lang dik tevreden van onze diensten gebruik hebt gemaakt. Je weet dus dat als het goed zit, het ook gewoon goed werkt. Daar gaan we gewoon naar terug! Het is alleen even zoeken naar hoe we dat doen, daardoor voeren we ook via deze weg een analyse uit. 

 

Nu dat het nieuwe modem naar je onderweg is, ben ik benieuwd hoe dat er zo aan toe gaat. Laat je dat hier weten in een terugkoppeling, @vanderveen_1979?

vanderveen_1979
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Marije ik heb het nieuwe modem ontvangen. Helaas Connectbox met Puma chipset. Ik blijft hetzelfde probleem houden. Ik heb het wel iets weten te isoleren.

 

- Probleem doet zich voor als ik de laptop van mijn werk gebruik. (Dell XPS 13)

- Na korte tijd browsen gaat het modem (puma chipset waarschijnlijk) over zijn nek.

- Dit resulteert in een "Cable Modem Reboot - due to power reset" (volgens mij gewoon een crash)

- Volgens mij komt er verkeer binnen waar de chipset niet mee overweg kan en daardoor reset hij zichzelf.

- AOP en bekabeling is eerst dus al vervangen via de helpdesk.

 

Elke keer als ik de laptop gebruik komt het voor. Er staan geen gekke dingen op. Wel een VPN verbinding, iets waarmee ook nog steeds problemen zijn met de Puma chipset volgens mij.

 

Is er nu nog een mogelijkheid om een Ubee te krijgen? Ik zie dat ze hier soms in het forum wel verstuurd worden om problemen op te lossen. De helpdesk (1200/chat) geeft aan dat ze er niet meer zijn.. Ik heb een eigen router met WIFI en het Ziggo modem staat in bridge mode. Dat er geen WIFI op de Ubee zit is dus geen issue.

 

Afgezien van de crashes is de verbinding stabiel en haal ik gewoon de juiste waarden.

 

Mocht Ziggo geen Ubee willen/kunnen leveren dan stap ik over op glas. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@vanderveen_1979 Balen dat het met het vervangen van het modem nog niet is opgelost! Aan de verbinding zelf kan ik zo op het oog geen bijzonderheden ontdekken die de problemen die jij omschrijft doen verklaren. Om deze reden zorg ik ervoor dat je nu een Ubee 1318ZG (non wifi) modem van ons ontvangt die het Connectbox modem wat je nu ontvangen hebt vervangt. Binnen uiterlijk 4 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. 

Het oude modem ontvangen we graag retour op onderstaande retouradres

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070 

5800VB Venray. 

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat je het Ubee1318ZG modem in gebruik hebt genomen?

vanderveen_1979
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor het regelen @Paul. Als hij binnen is ga ik meteen testen en laat het dan even weten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@vanderveen_1979 Helemaal goed! Dan wachten we jouw bericht even af. 😉

PavementTile

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Paul 
Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen. Ik heb sinds ik bij Ziggo zit een identieke situatie. Ik heb een ch7465lg-zg die in bridge modus staat en sinds kort een nieuwe laptop van het werk. Je raadt het al, een Dell XPS (15). Ik dacht dat mijn Ziggo verbinding instabieler werd. Aangezien ik 80% op bekabeld zit, is mij dit nooit zo opgevallen. Vandaag heb ik de link gelegd met mijn laptop en kwam ik in dit topic terecht (nadat ik net een Ziggo monteur heb afgezegd). Ik kan telkens reproduceren dat zodra ik de wifi op mijn laptop aanzet, twee sites open, het modem onderuit gaat.

 

@Paul Ook ik kan af zonder Wifi op het modem. Is een dergelijke constructie voor mij ook mogelijk? Ik vind het wel heel bizar dat afhankelijk van het type laptop, de modem -in bridge modus- onderuit kan gaan.

vanderveen_1979
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hey @PavementTile "grappig" dat je hetzelfde issue hebt. Heb je ook al in de log van de Connectbox gekeken? Krijg je daar ook dezelfde foutmelding? Dan lijkt het inderdaad een issue te zijn met de Dell XPS en wellicht de WLAN chipset/driver. Jij hebt ook een "killer" WLAN kaart denk ik? Blijft wel gek. Ik heb nu met de huidige Ubee geen issues meer. Het zal dan toch in de Puma chipset zitten met de combinatie van bepaalde drivers/hardware in de XPS.

 

@Paul het is nu met de Ubee dus opgelost. Ik kan me voorstellen dat het wellicht wel handig is dit eens verder te laten onderzoeken als er meer meldingen komen. Wellicht dat men een dump van het modem kan laten onderzoeken van een crash. 

 

Ik heb zelf naar de driver gekeken en deze is recent niet geupdate. Misschien is het issue geintroduceerd sinds een recente firmware update van de connectbox. De killer chipset in de XPS heeft in het verleden wel voor meer issues gezorgt bij bepaalde routers/modems.

PavementTile

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@vanderveen_1979 Bedankt voor de terugkoppeling. Dat is wel mooi nieuws dat er een mogelijke oplossing is! Ik heb nog niet in het modem gekeken. Dit is wat lastig, omdat schijnbaar het bridge netwerk identiek is aan mijn eigen subnet.. Als ik dat eens van tevoren wist. Echter het lijkt wel 99% zeker hetzelfde probleem als bij jou. Ik kan het reproduceren en het gaat inderdaad om de kaart: Killer Wi-Fi AX500-DBS.

 

Ik heb nog gekeken naar nieuwe firmware voor deze kaart, maar die is niet beschikbaar.

 

@Paul Ik hoop van harte dat ik ook eenzelfde oplossing kan krijgen. Hoe zou ik dit in gang kunnen zetten?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@vanderveen_1979 Hartelijk dank voor je terugkoppeling. Fijn om te lezen dat het is opgelost met het nieuwe Ubee modem. Het Connectbox modem zal na retourzenders uiteraard nog onderzocht worden. Laat het ons maar weten als we je verder nog ergens mee kunnen helpen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@PavementTile Goed dat jij ook met deze vraag aanklopt onder dit topic! Ik begrijp dat jij dezelfde problemen ervaart als de topicstarter. Ik heb ook voor jou een Ubee1318ZG modem aangevraagd van het Connectbox modem. We ontvangen het Connetcbox modem graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Laat je weten wat je bevindingen zijn met dit modem?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic