@Marije ik heb het nieuwe modem ontvangen. Helaas Connectbox met Puma chipset. Ik blijft hetzelfde probleem houden. Ik heb het wel iets weten te isoleren.
- Probleem doet zich voor als ik de laptop van mijn werk gebruik. (Dell XPS 13)
- Na korte tijd browsen gaat het modem (puma chipset waarschijnlijk) over zijn nek.
- Dit resulteert in een "Cable Modem Reboot - due to power reset" (volgens mij gewoon een crash)
- Volgens mij komt er verkeer binnen waar de chipset niet mee overweg kan en daardoor reset hij zichzelf.
- AOP en bekabeling is eerst dus al vervangen via de helpdesk.
Elke keer als ik de laptop gebruik komt het voor. Er staan geen gekke dingen op. Wel een VPN verbinding, iets waarmee ook nog steeds problemen zijn met de Puma chipset volgens mij.
Is er nu nog een mogelijkheid om een Ubee te krijgen? Ik zie dat ze hier soms in het forum wel verstuurd worden om problemen op te lossen. De helpdesk (1200/chat) geeft aan dat ze er niet meer zijn.. Ik heb een eigen router met WIFI en het Ziggo modem staat in bridge mode. Dat er geen WIFI op de Ubee zit is dus geen issue.
Afgezien van de crashes is de verbinding stabiel en haal ik gewoon de juiste waarden.
Mocht Ziggo geen Ubee willen/kunnen leveren dan stap ik over op glas.