PieterVoet

Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

ConnectBox herstart ongewenst een aantal keer per dag

Hallo,

 

ik al heb soortgelijke topics gelezen, maar ook mijn ConnectBox herstart zichzelf aan aantal keer per dag.
Bijgevoegd een stukje van de logs ( 'Netwerk Historie ), met daarin een aantal 'TR069 unexpected exit'

en starts en stops..  

In de andere topics lees ik dat de monteur er aan te pas moest komen om dit op te lossen. 
Zou dat in mijn geval ook zo zijn ?  Kan ik nog andere dingen bekijken om te zien waar de herstarts door veroorzaakt worden ?  Uiteraard zijn de herstarts erg lastig ivm. thuiswerken..

 

Alvast bedankt !

135 Reacties 135
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@PieterVoet ik sta hierin als ''ik gun je alles'', maar de genoemde materialen zijn niet meer te leveren vanuit ons. Anders deden we dit graag.

Feit is wel dat mocht je dit aanschaffen, het natuurlijk je eigendom blijft. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Jacob is het nog mogelijk om de next voor de next mini om te ruilen 

 

 

, mocht je daaraan genoeg hebben dan hoef je ook geen poa splitter te hebben omdat het modem dan direct op het AOP aangesloten kan hebben

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Jacob,

ik heb even wat gelezen over de Next Mini...  En dat ie dus geen COAX meer nodig heeft.
Tot nu toe draait de ConnectBox al zeven uur zonder herstarts , dus het lijkt erop alsof de splitter van invloed
was op het probleem. 

Dus, als het kan, dan zou ik graag 2 Next Mini's ontvangen.  En dan retourneer ik 3 MediaBox Next exemplaren..  2 die momenteel in gebruik zijn, en 1 die niet meer wordt gebruikt dus daarvoor wil ik dan
niet meer per maand betalen.

Zou dat kunnen ? Alvast hartelijk dank !

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@PieterVoet dat moet vast te regelen zijn. Ik ben even naar het adres gegaan, het klopt dat dit op naam van een mevrouw staat? 

Even voor de ultieme zekerheid en zodat we niks verkeerds doen, met name het stuk van de privacy staat hier altijd nogal op scherp! 

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Zeker, dat is mijn vrouw 🙂

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Oooh..  da's jammer !  Te vroeg gejuicht :  weer een herstart..

03-03-2023 17:56:56noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-03-2023 17:56:54noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=91.218.213.49 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-03-2023 17:56:37noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.220];CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-03-2023 17:56:28noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=188.149.142.83 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-03-2023 17:55:19noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-03-2023 17:55:05criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-03-2023 17:54:57warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-03-2023 17:49:16noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2806:02f0:9100:bbac:89ca:98dd:2848:0700 MAC=01:5C:79:6C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


iemand nog goede ideeen ?

Is er nog iets van extra debugging mogelijk ?  Of een firmware versie erop zetten met extra debugging ?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

als je de power plug iets heen en weer beweegt aan de achterkant van de sagemcom terwijl hij er nog wel helemaal inzit  valt het modem dan ook uit (dan moet je effe kijken naar de led aan de voorkantr)

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Nee.  Ik heb flink zitten schudden aan de powerplug in de achterkant van de ConnectBox, en ook aan
de netadapter..   LED aan voorkant blijft aan ( en ConnectBox blijft dus werken 🙂 )

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe jij nog ideeen ik vind die TR069 vreemd en die , post cfg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De TR-069 events hebben met de eRouter te maken. De MIMO event geeft alleen aan dat de boot file opnieuw is ingelezen na een reset. Ik vermoed nog steeds overbelasting van de CPU, op dit moment heb ik even geen andere suggesties.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hmm misschien zou een ander modem kunnen helpen dan, al zie ik dat dat al gedaan is 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zou bridge mode + eigen router gaan overwegen op dit moment.

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dank je wel voor je adviezen to zover Tobias.

Maar zoals ik al eerder opmerkte :  'ik betaal als klant toch voor een goed werkende internet verbinding ? '  Dus eigenlijk hoop ik dat Ziggo hier toch het voortouw in gaat nemen..

Ik denk niet dat ik als eindgebruiker iets verkeerd heb gedaan; dat had denk ik wel door de kundige leden
van dit forum opgemerkt zijn. De installatie is nieuw aangelegd bij oplevering van het appartement.
Als de ConnectBox door overbelasting steeds herstart, dan klopt er structureel iets niet. Dan zou er een fan o.i.d op de CPU in de ConnectBox gezet moeten worden, of softwarematig ge-throttled moeten worden zodanig dat de ConnectBox de load aankan. De Ziggo reclame prijst zijn eigen product aan met 'supersnel en stabiel'...   Ik zou graag zien dat Ziggo zorgt dat mijn internetaansluiting in ieder geval stabiel is.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik begrijp je helemaal, ik ben benieuwd wat ziggo hier zelf nog in kan doen, beste is dan een moderator afwachten voor de eventuele vervolgstappen

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @PieterVoet , wat jammer dat dit probleem nog steeds speelt bij je na alle tips en uitgevoerde handelingen. Je hebt helemaal gelijk, dit moet prima en stabiel werken. Het is in deze situatie denk ik het verstandigst om een monteur in te plannen voor je. Deze kan bij je thuis alles nalopen en dit onderzoeken. Een verouderde of defecte hoofdaansluiting kan zulke problemen veroorzaken. Als dit de oorzaak is, kan een monteur van ons deze gratis vervangen. Heb je voor de zekerheid een betere foto van je hoofdaansluiting? Deze zag ik nog niet staan in het topic.

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Meindert,

nou, dan graag een monteur. 
Wat is precies de hoofdaansluiting ?  Er komt een groene kabel uit de muur, en die gaat de AOP in.
Van de AOP met splitter is een foto gestuurd. Ik wil graag een nieuwe foto sturen, maar dan heb ik
wat aanwijzingen nodig van wat de hoofdaansluiting is.

Alvast bedankt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Meindert 

zie 2de bericht van dit topic

 

:

 

 

robinjoo19_0-1678096729578.png

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

2Ah, bedankt @MR_CHIP ! Deze had ik gemist op de vroege maandagochtend.
 

@PieterVoet , ik heb de foto inmiddels gevonden! Daar keek ik zonet even overheen. De monteur heb ik voor je ingepland. Daarover krijg je straks van mij een bevestiging. Ben je niet thuis op het gekozen tijdstip? Geen probleem! Via je eigen Mijn Ziggo account kun je eenvoudig deze afspraak verplaatsen naar een tijdstip dat je beter uitkomt.  We zijn erg benieuwd naar je ervaringen na het bezoek. 

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dank je wel Meindert, ik ben heel benieuwd en laat de uitkomst uiteraard hier weten.

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo iedereen,

 

tien dagen geleden is de (kundige) monteur van Ziggo langsgeweest. De kabel en de wijkkast zijn doorgemeten en prima bevonden.  Voor de zekerheid heeft hij een andere splitter erop gezet, en 'remote debugging' aangezet. Daarmee monitoren ze bij Ziggo drie weken lang constant de ConnectBox.

 

Vorige week waren we een weekje weg, maar de oppas heeft zeker drie keer de ConnectBox moeten herstarten omdat internet en TV wegvielen. En sinds dat we terugzijn is de ConnectBox met dezelfde klachten herstart. De laatst opgemerkte herstart was 18 maart rond 19:25.

Ik hoop dat de Ziggo mensen die de debug logging bekijken er wat mee kunnen.

Uitgelicht topic