PieterVoet

Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

ConnectBox herstart ongewenst een aantal keer per dag

Hallo,

 

ik al heb soortgelijke topics gelezen, maar ook mijn ConnectBox herstart zichzelf aan aantal keer per dag.
Bijgevoegd een stukje van de logs ( 'Netwerk Historie ), met daarin een aantal 'TR069 unexpected exit'

en starts en stops..  

In de andere topics lees ik dat de monteur er aan te pas moest komen om dit op te lossen. 
Zou dat in mijn geval ook zo zijn ?  Kan ik nog andere dingen bekijken om te zien waar de herstarts door veroorzaakt worden ?  Uiteraard zijn de herstarts erg lastig ivm. thuiswerken..

 

Alvast bedankt !

135 Reacties 135
PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Helaas..       zo'n 4 uur nadat ik de nieuwe ConnectBox had geinstalleerd kwam er een nieuwe herstart !

Hier weer de logs :

02-03-2023 21:11:59noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a10:8012:0015:e3b4:75cb:a2fb:9d74:b764 MAC=01:5C:79:6C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 21:11:31noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.220];CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 21:11:07noticeGUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.220];CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 21:10:58noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2001:05b0:50c2:8cf8:7854:98b5:a338:9707 MAC=01:5C:79:6C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:57:27noticeIP Flood - src=178.155.4.210 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:57:27noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a06:c701:4e4c:9c00:349e:4348:5d07:f4fc MAC=01:5C:79:6C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:57:14noticeIP Flood - src=109.166.136.154 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:57:13noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2001:0861:68c0:6a30:0dae:1556:2b47:5b83 MAC=01:5C:79:6C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:57:02noticeIP Flood - src=179.61.245.19 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:56:48noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:0aa1:1623:6cf0:ad48:57fc:b2a7:2340 MAC=01:5C:79:6C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:56:39noticeIP Flood - src=73.171.245.98 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:56:39noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=64.207.199.204 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:56:37noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:56:36noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:56:33noticeTR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:56:31noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=213.141.128.181 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:56:28noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:56:18noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=201.242.115.231 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:54:52noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 20:54:32warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


Verder terug gaan de logs niet.   Geen 'power reset'  meldingen dus, tenzij ze uit de logs gelopen zijn..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Helaas is de oorzaak van de reset niet meer zichtbaar. De firewall-instellingen zijn nog niet aangepast, kun je dat alsnog doen?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik zie nog steeds TR069 errors,

 

kan je het modem ook proberen direct op het AOP proberen dit om storing/ruis/eventuele problemen vanuit de BHI (binnen huis installatie ) uit te sluiten 

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Firewall instellingen zijn weer aangepast. Die had ik 'default' gelaten in de hoop dat de nieuwe ConnectBox het probleem had opgelost.

Morgenochtend zal ik gedurende de dag de ConnectBox direct op et AOP zetten.  's avonds willen er toch
wel mensen televisie ( of Netflix ) kijken.... 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat snap ik wel ja 🙂

ik kijk uit naar je bevindingen morgen 😉

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Nou, dat was snel !  Zojuist weer een ongewenste herstart gehad... hier weer de logs : 

02-03-2023 22:12:21noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2600:1700:4750:f0b0:c96f:bb28:cb60:9516 MAC=01:5C:79:6C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 22:11:35noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.220];CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 22:11:34noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=64.207.199.29 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 22:11:11noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 22:11:09noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 22:11:08noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=216.131.75.250 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 22:11:07noticeTR069 stop ;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 22:11:01noticeTR069 start;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 22:10:56noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=49.37.225.238 MAC=00:01:5C:79:6C:46;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 22:09:32noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 22:09:07warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:24noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02-03-2023 22:04:35noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2a02:2f01:6607:8600:792e:b04a:7a72:183d MAC=01:5C:79:6C:46:86;CM-MAC=ac:22:05:d3:a5:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;


Ik heb ook de nieuwe netstroom adapter gebruikt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

heb je voor de zekerheid al een ander stopcontact geprobeerd ?

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Er zit een vierweg wandcontactdoos waarop ook mijn NAS is aangesloten. Die blijft gewoon doordraaien...

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de enige event die ik zelf zo zie die echt een herstart veroorzaak heeft volgende generieke info die het modem geeft met de power te maken , vandaar mijn vraag 

 

al zijn er ook sagemcoms waarbij de power connector in het modem zelf het niet goed doet en met de minste beweging van de stekker plug uit kan gaan,

 

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ja ik snap je vraag..  bedankt.  Ik zal na de volgende herstart de adapter in een andere socket proberen...

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@PieterVoet dankje voor al het meedenken en proberen, dat is voor ons ook weer nuttig.

Hoe staat de digitale vlag ervoor? Gaat het nu beter? 

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Vanochtend de ConnectBox direct op het AOP aangesloten ( geen TV splitter meer ) en de netadapter in een andere socket gestopt..   Tot nu toe nog geen herstart gehad.  Ook geen 'TR069 unexpected exit' meldingen..

Nog even aankijken dus.  Maar stel : het gaat nu goed, hoe dan verder ?  Het zou toch fijn zijn als we ook TV kunnen kijken 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

op welke manier kijk je tv ? is er eventuele mediabox xl in gebruik ? 

zo niet dan zou je eventueel kunnen kijken naar een poa 254 die filter de ruis naar het modem toe

ook zullen de kabels meer up2date moeten zijn(zag best wel wat oude kabels (of wat daarop leek) )

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ja, er is een Ziggo MediaBox in gebruik. Het appartement is zeven jaar nieuw opgeleverd, en de internetaansluiting en TV en zo is door Ziggo aangelegd. Die hebben ook de kabels uitgezocht.
Wat zijn up2date kabels ?  En is vervanging iets dat Ziggo ook op zich neemt ?

Weer bedankt voor al het meedenken.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

misschien kan @tobiastheebe ons vertellen wat er allemaal up2date gemaakt zal moeten worden , 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De coaxinstallatie (AOP, beide splitters en kabels) ziet er goed uit. Zoals eerder aangegeven zou een Ziggo-monteur een versterker (FRA-752X) i.p.v. een vierwegsplitter hebben geplaatst. Als je geen interactieve decoder in gebruik hebt, zoals een Mediabox XL of UPC Mediabox HD, dan kan de POA 01-UPC worden vervangen door een POA-254 + F/F-kabel voor het modem of een los high-pass-filter (HPFX258-IECFM) geplaatst worden tussen beide splitters.

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dank voor je toelichting Tobias..
Wij hebben hier 2 MediaBoxen Next... geen idee  of dat interactieve decoders zijn, maar ik gok van niet.
Moet ik de Community Moderator vragen of er 'POA-254 + F/F-kabel voor het modem of een los high-pass-filter (HPFX258-IECFM) ' deze kant op kan komen ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De Mediabox Next maakt voor coax alleen gebruik van DVB-C (alleen distributie, geen retour), je kunt dan inderdaad een van beide oplossingen kiezen. Momenteel zijn zowel de POA-254 als de HPFX258-IECFM laag/niet op voorraad bij Ziggo, je kunt het beste de laatste zelf aanschaffen, bijvoorbeeld via deze webshop.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hoeveel tv's heb je daadwerkelijk in gebruik? gezien de splitter/kabels 

 

 

eventueel zou je ook de mediabox next voor de next mini om kunnen wisselen geen idee of je de opties die de next aanbied (zoals audio out ) gebruikt

 

ik heb nu zelf het modem in de meterkast met een kabel naar het modem en voor tv gebruik ik de next mini die volledig via internet gaat dus AOP hoeft alleen voor het modem gebruikt te worden en geen andere apparaten

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Weer bedankt Tobias en Robin,

ik heb twee tv's aangesloten.  De Next Mini zou ik graag proberen, ook omdat de power consumption veel beter is.

Ik ben geneigd om te denken : 'ik betaal als klant toch voor een goed werkende internet verbinding ? '  Dus eigenlijk hoop ik dat Ziggo hier toch het voortouw in gaat nemen..
( natuurlijk kan ik voor 5 euro dat filter zelf bestellen, maar het gaat even over het principe..)

Moderator, hoe sta jij hierin ?

Alvast bedankt.

Uitgelicht topic