PieterVoet

Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

ConnectBox herstart ongewenst een aantal keer per dag

Hallo,

 

ik al heb soortgelijke topics gelezen, maar ook mijn ConnectBox herstart zichzelf aan aantal keer per dag.
Bijgevoegd een stukje van de logs ( 'Netwerk Historie ), met daarin een aantal 'TR069 unexpected exit'

en starts en stops..  

In de andere topics lees ik dat de monteur er aan te pas moest komen om dit op te lossen. 
Zou dat in mijn geval ook zo zijn ?  Kan ik nog andere dingen bekijken om te zien waar de herstarts door veroorzaakt worden ?  Uiteraard zijn de herstarts erg lastig ivm. thuiswerken..

 

Alvast bedankt !

135 Reacties 135
PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Judith,
Ik heb even de Sagemcom ( D3.1) opgezocht, en zo te zien is dat ook een WiFi access-point.
( eerder werd een UBEE als vervanging genoemd, maar die heeft geen WiFi..)

Als jullie denken dat dit functioneel een vervangend  modem is dan wil ik die wel proberen.

Hmm.. Ik zie hier :  ( https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Sagemcom-F3896LG-ZG-dhcp-niet-aan-te-kunnen-passen/td-p/10906... ) al iets waar ik waarschijnlijk tegenaan ga lopen. Ik heb een aantal gereserveerde MAC entries nodig. Het netwerk kan hetzelfde blijven ( 192.168.178.0 ), dus wellicht 
toch geen issue voor mij.

Ik heb een aantal weken geleden telefonisch contact gehad met iemand van de Ziggo modem ondersteuning
en die zei dat voor mijn type Internet abonnement alleen het modem dat ik nu heb gebruikt kan worden. 
Maar nogmaals, als jij denkt dat dit een goede vervanging is, dan graag.

Alvast bedankt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes
die zei dat voor mijn type Internet abonnement alleen het modem dat ik nu heb gebruikt kan worden.

Dat is onjuiste informatie. Het huidige modem heeft qua abonnement alleen als beperking dat deze niet voor Internet Giga geschikt is. Een nieuwer (DOCSIS 3.1-)modem is voor alle abonnementen geschikt.

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dank je wel weer Tobias, voor je kundig commentaar !  

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@tobiastheebe heeft het bij het rechte eind, waarom dit meegegeven is is onduidelijk en onjuist. 

@PieterVoet nieuw modem is geregeld! Houd je e-mail in de gaten voor de track & trace. 

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Sagemcom modem is operationeel nu.  We kijken het weer even aan.

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ik zie net dat Ziggo de Sagemcom heeft herstart :

10-05-2023 04:13:17noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=cc:00:f1:d8:cd:f5;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-05-2023 04:13:05warningDHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=cc:00:f1:d8:cd:f5;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-05-2023 04:13:02noticeHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
10-05-2023 04:12:58criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=cc:00:f1:d8:cd:f5;CMTS-MAC=00:01:5c:79:6c:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-05-2023 04:12:54criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=cc:00:f1:d8:cd:f5;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-05-2023 04:10:58criticalCable Modem Reboot from SNMP


zal wel nodig zijn geweest. Nog geen spontane reboots opgetreden..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Op mijn UBC1318ZG gisteravond rond 21:45 ook een docsDevResetNow (reset-opdracht vanuit CMTS via SNMP). Ik vermoed dat dit voor het toepassen van de snelheidsverhoging is, al is deze op de meeste modems al toegepast omdat ze eerder al opnieuw opgestart zijn of de verbinding opnieuw is opgebouwd bij bijvoorbeeld werkzaamheden.

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Yesss....  voor het eerst een uptime van een week !

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

16 dagen zonder herstarts. Ik denk dat de kwestie is opgelost met de Sagemcom.
Dank voor alle hulp.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Wiehoeee, super fijn dat het nu eindelijk opgelost is @PieterVoet, zo kun je weer ongestoord genieten van je diensten. Ik wens je een schitterend weekend toe, geniet van het mooie weer. 

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ik ben blij dat het in orde lijkt..
Dat heeft uiteindelijk wel drie maanden moeten duren he ?  Misschien volgende keer meteen een ander type
'modem'  sturen ?  MrChip had dit al op 3 maart als suggestie opgemerkt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

fijn om te lezen dat het nu toch uiteindelijk goed blijft gaan , jammer dat het zo lang moest duren

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Inderdaad jammer dat het zolang heeft mogen duren. Maar ik zeg altijd: Alle goede dingen komen langzaam! Omdat dit drie maanden heeft mogen duren, en je hier drie maanden ook last van hebt gehad, heb ik een credit aangemaakt voor deze drie maanden: Berekening van Internet Complete in periode van 22-2-2023 - 10-5-2023: (1/30*53*78)= € 137,73
Totale berekening huidige credit: (1/30*53*78)= € 137,73

Dit wordt verrekend met de volgende factuur! Laten we duimen dat alles nu fantastisch blijft werken. @PieterVoet 

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dat is netjes !  Dank je wel !

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Graag gedaan @PieterVoet, nogmaals, schitterend weekend gewenst! 

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo mensen van Ziggo,

We kregen een mailtje om een ConnectBox terug te sturen, binnen een week anders kost het E 47,50.. Nou  nou..
Ik heb net drie ConnectBoxen geretourneerd via PostNL naar het antwoordnummer.
Daarbij getracht via dat mailtje dit mede te delen, met daarbij een foto van de verzendbewijzen.
Het mailtje aan mij kwam van : 'Van: Ziggo <contact@ziggo.com>', dus heb daarnaar geantwoord.
Gek genoeg kwam daarop een automatisch bericht dat dat niet kan.  Een 'noreply' adres dus.
Humm. Dat zie je tegenwoordig vaker bij die grote bedrijven.. dat ze dat allemaal dicht timmeren..

Anyway, via deze weg dan maar. Als Ziggo de verzendbewijzen wil , dan moeten ze even laten weten op
welke manier.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Hallo Pieter van de ongewenste herstart van de ConnectBox, welkom weer!

Nogal een dreigend mailtje als ik het zo lees, gelukkig gebeurt dat niet zo snel. Maar als je in een privé bericht het verzendbewijs wilt meesturen, dan zorg ik ervoor dat het verwerkt wordt in het systeem @PieterVoet

PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Eh.. hoe stuur ik een privebericht ?  ( heb even naar linkjes gezocht, en ook op je userprofile page gekeken, maar daar zie ik niet iets als een 'Message' knop ..)
Dank.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes
PieterVoet
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dank !

 

Uitgelicht topic