Ricoow
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ConnectBox - Droppende Internet verbinding & veel packet loss

Beste Community,

 

Sinds een week zit ik bij Ziggo door een verhuizing en ik ben er nog niet erg tevreden over. Vaak valt mijn internet verbinding kortstondig weg, soms zelfs lang genoeg om door mn Spotify of YouTube buffers heen te komen. Ook tijdens gamen is de verbinding erg slecht en heb ik vaak packet loss (uiteraard gamen bekabeld, dus geen WiFi probleem).

Bij andere topics heb ik al de vraag gezien naar technische gegevens, dus bij deze:

Ricoow_0-1623096655756.png

Ricoow_1-1623096766782.pngRicoow_2-1623096794130.pngRicoow_3-1623096829369.png

 

De criticals en dropped forward packets gaan redelijk vaak door vandaag.

Heeft iemand op basis van dit alvast wat tips die ik kan proberen voordat ik de Klantenservice ga lastigvallen?

 

Alvast bedankt ๐Ÿ™‚

13 Reacties 13
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43519Reacties
  • 2531Oplossingen
  • 9258Likes

Ik zie wel wat problemen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Ricoow
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert, bedankt voor je antwoord. Omdat ik in een appartement zit (15 hoog overigens), heb ik niet veel meer dan dit voor je. Kabel van OUT1 gaat rechtstreeks de connect box in over een half metertje afstand. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43519Reacties
  • 2531Oplossingen
  • 9258Likes

Dat is voldoende en ziet er op zich prima uit.

Het lijkt iets te zijn wat van buiten komt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Ricoow
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert Bedankt voor je info, ik heb dat net toegevoegd en wacht even de ziggo support af, anders bel ik morgen even de klantenservice. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 7191Reacties
  • 586Oplossingen
  • 1499Likes

Goedemorgen @Ricoow en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met je hulpvraag een topic bent gestart! Ik kan me voorstellen dat het ontzettend vervelend is dat de internetverbinding wegvalt. Ook jij behoort zonder problemen gebruik te kunnen maken v.d. verbinding! Ik heb even een  blik geworpen op de verbinding en ik zie enige ruis terug op het signaal. Daarnaast is het signaal bij binnenkomst wat aan de hoge kant. De combinatie van ruis en te sterk inkomend signaal zorgt mogelijk voor de problemen. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt. 

Ricoow
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Paul, bedankt voor je bericht. Na mijn huidige meeting ga ik gelijk even bellen voor een monteur. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 7191Reacties
  • 586Oplossingen
  • 1499Likes

@Ricoow Is goed! Ik kan de monteur uiteraard ook voor je inplannen, als je een aantal data doorgeeft waarop het schikt dan regel ik dit meteen. Mocht je het liever telefonisch regelen met de klantenservice is dat natuurlijk prima. Laat je dan onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Ricoow
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Z Zojuist contact gehad met Stefan via de klantenservice live chat. Hij gaf aan geen storing te kunnen zien maar wel dat het Mac filter niet goed stond. Dit heeft hij aangepast en het modem herstart. Volgens hem zou hiermee de ruis en hoge waarde die jij zag ook verholpen kunnen zijn. Ik ga het even in de gaten houden. Heb je tips wat ik in de gaten kan houden bij netwerkstatus? 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 7191Reacties
  • 586Oplossingen
  • 1499Likes

@Ricoow Fijn dat je al contact hebt gehad met mijn collega Stefan van de klantenservice.Ik verwacht zelf eigenlijk niet dat de aanpassing voor wat betreft de Macfilter instellingen ervoor zorgt dat de ruis verdwijnt. De ruis is namelijk te zien op de verbinding tussen het modem en het signaal van buitenaf. Wat je nog zou kunnen doen is het modem eens volledig opnieuw aansluiten op het aansluitpunt en het modem herstarten. Houd dan de komende 1 a 2 dagen in de gaten of je nog last hebt van een wegvallende verbinding en/of packetloss. Als dat laatste nog van toepassing is, lijkt het mij verstandig alsnog een monteur te plannen. 

Ricoow
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Z 

Probleem is inderdaad niet opgelost. Morgen maar even een monteur regelen.

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 7191Reacties
  • 586Oplossingen
  • 1499Likes

@Riccoow Balen dat de problemen nog steeds opspelen! Ik heb een afspraak met een storingsmonteur voor jou geregeld op maandag 14 juni 2021 tussen 17 uur en 22 uur. Mocht het dan niet lukken dan is de afspraak via Mijn Ziggo  > Mijn gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden we het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je weten hoe het gegaan is?

Ricoow
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het inplannen, scheelt weer de klantenservice overtuigen van een monteur. Ik geef een nieuwe update na het bezoek. 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 7191Reacties
  • 586Oplossingen
  • 1499Likes

@Riccoow Helemaal goed! We wachten je terugkoppeling dan af. Alvast een prettig weekend en we houden contact. ๐Ÿ˜‰

Uitgelicht topic