Ricoow

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ConnectBox - Droppende Internet verbinding & veel packet loss

Beste Community,

 

Sinds een week zit ik bij Ziggo door een verhuizing en ik ben er nog niet erg tevreden over. Vaak valt mijn internet verbinding kortstondig weg, soms zelfs lang genoeg om door mn Spotify of YouTube buffers heen te komen. Ook tijdens gamen is de verbinding erg slecht en heb ik vaak packet loss (uiteraard gamen bekabeld, dus geen WiFi probleem).

Bij andere topics heb ik al de vraag gezien naar technische gegevens, dus bij deze:

Ricoow_0-1623096655756.png

Ricoow_1-1623096766782.pngRicoow_2-1623096794130.pngRicoow_3-1623096829369.png

 

De criticals en dropped forward packets gaan redelijk vaak door vandaag.

Heeft iemand op basis van dit alvast wat tips die ik kan proberen voordat ik de Klantenservice ga lastigvallen?

 

Alvast bedankt 🙂

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie wel wat problemen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Ricoow
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert, bedankt voor je antwoord. Omdat ik in een appartement zit (15 hoog overigens), heb ik niet veel meer dan dit voor je. Kabel van OUT1 gaat rechtstreeks de connect box in over een half metertje afstand. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is voldoende en ziet er op zich prima uit.

Het lijkt iets te zijn wat van buiten komt.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Ricoow
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert Bedankt voor je info, ik heb dat net toegevoegd en wacht even de ziggo support af, anders bel ik morgen even de klantenservice. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

Goedemorgen @Ricoow en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met je hulpvraag een topic bent gestart! Ik kan me voorstellen dat het ontzettend vervelend is dat de internetverbinding wegvalt. Ook jij behoort zonder problemen gebruik te kunnen maken v.d. verbinding! Ik heb even een  blik geworpen op de verbinding en ik zie enige ruis terug op het signaal. Daarnaast is het signaal bij binnenkomst wat aan de hoge kant. De combinatie van ruis en te sterk inkomend signaal zorgt mogelijk voor de problemen. Het lijkt mij verstandig dat er een monteur langskomt. 

Ricoow
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Paul, bedankt voor je bericht. Na mijn huidige meeting ga ik gelijk even bellen voor een monteur. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Ricoow Is goed! Ik kan de monteur uiteraard ook voor je inplannen, als je een aantal data doorgeeft waarop het schikt dan regel ik dit meteen. Mocht je het liever telefonisch regelen met de klantenservice is dat natuurlijk prima. Laat je dan onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Ricoow
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Zojuist contact gehad met Stefan via de klantenservice live chat. Hij gaf aan geen storing te kunnen zien maar wel dat het Mac filter niet goed stond. Dit heeft hij aangepast en het modem herstart. Volgens hem zou hiermee de ruis en hoge waarde die jij zag ook verholpen kunnen zijn. Ik ga het even in de gaten houden. Heb je tips wat ik in de gaten kan houden bij netwerkstatus? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Ricoow Fijn dat je al contact hebt gehad met mijn collega Stefan van de klantenservice.Ik verwacht zelf eigenlijk niet dat de aanpassing voor wat betreft de Macfilter instellingen ervoor zorgt dat de ruis verdwijnt. De ruis is namelijk te zien op de verbinding tussen het modem en het signaal van buitenaf. Wat je nog zou kunnen doen is het modem eens volledig opnieuw aansluiten op het aansluitpunt en het modem herstarten. Houd dan de komende 1 a 2 dagen in de gaten of je nog last hebt van een wegvallende verbinding en/of packetloss. Als dat laatste nog van toepassing is, lijkt het mij verstandig alsnog een monteur te plannen. 

Ricoow
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul 

Probleem is inderdaad niet opgelost. Morgen maar even een monteur regelen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Riccoow Balen dat de problemen nog steeds opspelen! Ik heb een afspraak met een storingsmonteur voor jou geregeld op maandag 14 juni 2021 tussen 17 uur en 22 uur. Mocht het dan niet lukken dan is de afspraak via Mijn Ziggo  > Mijn gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden we het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je weten hoe het gegaan is?

Ricoow
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het inplannen, scheelt weer de klantenservice overtuigen van een monteur. Ik geef een nieuwe update na het bezoek. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Riccoow Helemaal goed! We wachten je terugkoppeling dan af. Alvast een prettig weekend en we houden contact. 😉

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Ricoow We zijn erg benieuwd wat je bevindingen zijn sinds het monteursbezoek van maandag 14 juni 2021. Werkt alles inmiddels naar wens?

Ricoow
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul  Helaas nog geen verbetering.

 

De monteur heeft een kastje bij de aansluiting vervangen en gaf aan dat als dit het niet zou oplossen het aan mijn ConnectBox zou moeten liggen. De verbinding valt nog steeds weg en ook packet loss blijft een probleem. Zsm maar een nieuwe ConnectBox laten komen, want dit is toch wel erg matig. Wordt vervolgd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Ricoow Balen dat het ook na het monteursbezoek nog niet werkt zoals het hoort! Ik zorg ervoor dat je een nieuwe modem toegestuurd krijgt zoals aangegeven door de monteur. Binnen 3 a 4 dagen ontvang je het modem met de post in huis. Het oude modem stuur je kosteloos retour naar onderstaande adres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070 

5800 VB Venray

 

Laat je onder dit topic weten hoe de verbinding straks werkt met het nieuwe modem?

Ricoow
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Na een weekje weg te zijn geweest gisteren de nieuwe box aangesloten maar het lijkt niet te verbeteren. Alweer enkele teams meetings waarbij de verbinding kortstondig werd verloren en ook andere services niet bereikbaar waren. 

 

 

 

Ik weet even niet waar ik het nu zoeken moet. In de connect box staat een van de 6 upstream kanalen ook met een hoog T3 Timeout aantal. 104 in nog geen 24 uur. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Ricoow Balen dat je ook met het nieuwe modem gisteren toch weer utival constateerde! Ik zie wel dat er gisteren een signaaldip terug te zien is op de upstream verbinding. Maar op dit moment ziet de verbinding er goed uit. Wat zijn vandaag jouw bevindingen m.b.t. de internetverbinding? Als je ook op dit moment nog problemen ervaart, dan lijkt het mij verstandig om toch opnieuw een monteur te regelen die alles door komt lichten. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Ricoow Hoe is het de afgelopen dagen gegaan met de verbinding? Heb je nog problemen ervaren? In dat geval lijk het mij verstandig om een storingsmonteur voor je in te plannen. 

Uitgelicht topic