Vlegel

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ConnectBox DHCP instellen

Hoi,

 

Ik probeer de default DCHP instellingen aan te passen op mijn ConnectBox.

Op dit moment gebruikt ie het netwerk: 192.168.178.*

Dit wil ik aanpassen naar: 192.168.1.*

Wanneer ik deze instelling probeer op te slaan, krijg ik de melding: Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later nog een keer.

 

Dit probeer ik in te stellen:
Begin lokaal adres: 192.168.1.100
Subnet mask: 255.255.255.0

Aantal apparaten: 100

Lease tijd: 3600 seconden

 

Weet iemand wat hier mis gaat?

136 Reacties 136
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Welke Connect box heb je precies?

Er zijn 3 verschillende.

Vlegel
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert,

 

Volgens Beheer -> Informatie:

Hardware versie: 5.01

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Helaas kan ik daar niet bij bedenken welke Connect box dit is.

Er staat een modelnummer onder op de Connect box.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Vlegel , welkom op de Ziggo Community! 

Goed dat je navraag doet over de DHCP instellingen van het modem. @Bert is hiervoor de aangewezen persoon om je hier bij te helpen. Heb je het modelnummer nog kunnen vinden? 

Ronald T

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hallo Vlegel,

 

Dan zal ook het ip adres van de Connectbox moeten worden veranderd.

 

Als een router (dat is de Connectbox) namelijk in een andere ip reeks adressen uit zou gaan delen kunnen de cliënts de Connectbox niet meer bereiken. Het is wel jammer dat de Connectbox niet een duidelijke foutmelding hierover geeft.

 

Je zult dus de Connectbox in jouw geval bijvoorbeeld het adres 192.168.1.1 moeten geven. Ik ken de Connectbox zelf niet, maar het zou me niet verbazen dat als je dit gedaan hebt de DHCP instellingen automatisch mee zijn veranderd.

 

Groeten en succes ermee

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Ronald T Dat ziet er zo uit:

 

1111.png

Ronald T

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hier kan je het ip adres van de Connectbox kennelijk niet veranderen. En dat zal toch echt moeten naar mijn bescheiden mening.

 

Is er ook een plek waar je het IP adres wellicht wel kan veranderen? In mijn antieke EPC3925 staat dat onder Setup / Lan setup.

 

 

Ronald T

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Vlegel  en @Bert 

 

Ik heb nog wat andere topics hier gelezen, en het blijkt dat er geen aparte methode is om het ip adres van de Connectbox te veranderen. 

 

Als je een ander subnet wilt gebruiken met de Connectbox moet je dit bij de DHCP settings aanpassen en het ip adres van de Connectbox zou dan ook mee moeten veranderen. Het lijkt er echter op dat hier een bug in zit waardoor je dan de foutmelding 'Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later nog een keer.' krijgt.

 

Mijn eerdere antwoord was gebaseerd op standaard netwerkkennis, maar die gaat voor de Connectbox duidelijk niet op.

 

Samengevat: dit lijkt helaas een bug in de Connectbox te zijn.

 

Hopelijk wordt dit ooit opgelost.

Vlegel
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Bert 

 

Op de onderkant van de ConnectBox zie ik het volgende staan: CH7465LG-ZG

 

Het lijkt inderdaad om een bug te gaan zoals @Ronald T zegt.

Wanneer ik de DHCP range probeer aan te passen krijg ik netjes de melding dat het IP adres van de ConnectBox mee gaat veranderen. Wanneer ik dit bevestig krijg ik direct de eerder beschreven foutmelding.

Badmintonner

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem. In een ander post is het volgende geschreven: 

 

Van Paul_Z Ziggo moderator

Aan Jan-PeterD

 

Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van mijn collega's van engineering. In voormalig Ziggo gebied is inmiddels software uitgerold waardoor het mogelijk is de laatste twee octetten aan te passen. Woon je in voormalig UPC gebied dan ontvang je de nieuwe firmware medio april. Als je het wilt kunnen wij de nieuwe firmware alvast op je modem installeren. Als je dit wilt kun je mij een privebericht sturen met daarin je postcode, huisnummer en het serienummer van je modem. Je stuurt mij een privébericht door op mijn profielnaam te klikken en dan voor "Een bericht sturen" te kiezen.

 

Ik heb geklikt op de profielnaam van Paul_Z maar kan geen button vinden waarop ik een prive mail kan sturen. 

Graag zie ik een oplossing

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Badmintonner  schreef:

 

Ik heb geklikt op de profielnaam van Paul_Z maar kan geen button vinden waarop ik een prive mail kan sturen. 


Dat is minder makkelijk gemaakt, omdat te veel mensen privéberichten gingen sturen en er geen tijd meer overbleef voor de Ziggo community zelf.

Een @mention als @Paul zou het ook moeten doen en krijgt hij een bericht, zodra hij online is, dat zijn aandacht gevraagd wordt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @Vlegel en een warm welkom op de Community, 

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart! Ik begrijp uit je bericht dat je de eerste octetten van het interne netwerkadres wilt aanpassen. Om dit te kunnen doen moet er een firmware update op het modem uitgevoerd worden. Als je jouw postcode en huisnumme rin je profielgegevens zet kan ik ervoor zorgen dat je modem deze update ontvangt zodat jij de DHCP instellingen kunt aanpassen. Laat je het weten als je de gegevens hebt toegevoegd aan je profiel?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Badmintonner Ik zie dat jij je postcode en huisnummer al hebt ingevuld. Voor jou heb ik alvast een verzoek ingediend om de firmware update uit te voeren zodat jij de beginrange van je interne netwerkadres ook kunt aanpassen.

Erik7

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul : kun je voor mij dit verzoek ook indienen?

Daarnaast de tip om dit ook door te geven aan de collega's van chat, volgens hen lag het niet aan de firmware.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Erik7 Jazeker! Ik zie dat je jouw adresgegevens al in je profiel hebt gezet. Ook voor jou heb ik een verzoek ingediend om de firmware update te pushen naar het modem. Dit stelt je dan in staat de eerste octetten van je inerne netwerkadres kunt aanpassen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Vlegel Zou je jouw postcode en huisnummer nog in je profielgegevens kunnen zetten? Ik kan dan jouw gegevens erbij pakken en ervoor zorgen dat jouw modem andere firmeware ontvangt, wat jou in staat stelt de eerste octetten van je netwerkadres aan te passen. 

Pablito9

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Z : Goedendag,  kun je voor mij dit verzoek ook indienen? Alle benodigde gegevens zijn in mijn profiel beschikbaar.
Hoe kan ik zien dat de laatste firmware is toegepast?
Alvast bedankt

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Pablito9
Ik heb voor jou het verzoek ingediend! De betreffende collega die dit verwerkt is vandaag niet aanwezig (Hemelvaart), maar zal dit verzoek direct oppakken zodra hij aanwezig is. Het modem zal opnieuw gaan opstarten wanneer hij de nieuwe firmware gepusht krijgt. En uiteraard kun je zelf ook altijd in het modem controleren of er een andere firmware staat vermeld dan nu het geval is. 

Pablito9

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Cecilia, bedankt voor je bericht, ik denk dat je collega een lang weekend heeft net zoals ik 🙂, het modem is nog niet down geweest. Even afwachten dus. Goed weekend.

Uitgelicht topic