Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Zelf ervaar ik nog steeds problemen met de Connectbox in combinatie met de puma 6 chips. Ik heb gelezen dat het verscheidenen gelukt is om de connectbox om te ruilen voor een zakelijk modem als particulier die blijkbaar wel goed werkt al heb ik dan wel één met WiFi nodig. Indien niet mogelijk dan schaf ik naast de Ubee wel een router aan.
Ik ervaar:
packet loss
Jitter
Wegvallende voicechat tijdens gamen
lag
hoge latency
Zelf heb ik de de aanbevolen instelling al aangepast die worden gegeven in verscheidene andere topics. De internetkabel heb ik ook al vervangen. Met of zonder splitter zorgt ook niet voor een verschil in resultaat.
60ms : x 62ms : x 64ms : x 65ms : xxx 66ms : x 68ms : x 70ms : xx 71ms : x 73ms : xx 74ms : xx 75ms : xx 76ms : xx 77ms : xx 78ms : xxx 80ms : xxxx 81ms : xxx 83ms : x 85ms : xx 86ms : x 88ms : x 94ms : x 95ms : xx 99ms : x 100 - 149ms :xxxxxxxxxxxxx 150 - 199ms :xx 250 - 299ms :x
27ms : x 28ms : xxxx 29ms : xx 30ms : xxx 31ms : xxx 32ms : xxxxxx 33ms : xxxxxxxx 34ms : xxxxxx 35ms : xxx 36ms : xxxxx 37ms : xxxxx 38ms : xx 39ms : xx 40ms : xx 41ms : xxxx 42ms : xx 43ms : xxx 44ms : xx 45ms : xx 46ms : xxxx 47ms : xxxxxxx 49ms : xx 50ms : xxx 51ms : xx 52ms : xx 53ms : x 54ms : xx 55ms : x 56ms : xx 57ms : xxx 58ms : xx 59ms : xxxx 60ms : xx 61ms : x 64ms : x 65ms : x 67ms : xxx 68ms : xx 69ms : x 70ms : x 71ms : xx 72ms : x 73ms : x 75ms : x 77ms : x 78ms : xx 79ms : x 80ms : x 82ms : x 86ms : xx 87ms : xx 89ms : x 92ms : x 93ms : x 95ms : xx 97ms : xx 99ms : x 100 - 149ms :xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 150 - 199ms :xxxxxxxxxxx 200 - 249ms :xxxxxx 300 - 349ms :x
Netwerk historie
Tijd
Prioriteit
Omschrijving
06-10-2020 09:55:05
notice
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Monteur heeft in ieder geval nu de hoofdaansluiting vervangen. Verder werd mij verteld dat er nu op afstand weer metingen gedaan zouden worden. Modem is kort weer in de lucht en de errors verschijnen alweer.
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Een dag later na het bezoek van de monteur ziet de data er zo uit. Zie hierboven voor de data na het vervangen van de hoofdaansluiting. Ik ervaar nog steeds problemen.
Hi @Niels266! Zuur dat je kort na het bezoek van de monteur direct weer tegen problemen aanliep met de verbinding. Dat is natuurlijk geen goed teken 😞
Heeft de monteur enkel en alleen je hoofdaansluiting vervangen? Is er nu ook een splitter aangesloten op de hoofdaansluiting of loopt de kabel nog steeds direct vanaf je AOP naar je modem? Dit omdat het signaal aan de hoge kant binnenkomt op het modem en eigenlijk wat gedempt mag (moet) worden.
voor het vervangen van de hoofdaansluiting hielp een splitter ertussen niet. Ik ervaarde nog steeds dezelfde problemen. Ze ontstonden namelijk ook terwijl ik altijd een splitter heb gebruikt. Slechts om te testen heb ik die er tussenweg gehad.
Hieronder met splitter, verder nog steeds dezelfde problemen. Oftewel hoofdaansluiting vervangen heeft niks verholpen. Met/zonder splitter maakt ook niets uit.
Heb er verder tot dusver weinig meer van gehoord. Ben benieuwd hoe lang ik daar op moet wachten dan. Thuiswerken en gamen vereist voor mij een goeie verbinding.
Goedemorgen Niels266, jammer dat het vervangen van de hoofdaansluiting niet heeft geholpen. Goed dat je al zoveel gegevens hebt meegestuurd, dat maakt de analyse weer een stuk makkelijker. Morgen is er weer een moderator aanwezig die je hiermee verder kan helpen en wat dieper in de systemen kan. Voor nu een goed weekend!
Goedemorgen Niels266, jammer dat het vervangen van de hoofdaansluiting niet heeft geholpen. Goed dat je al zoveel gegevens hebt meegestuurd, dat maakt de analyse weer een stuk makkelijker. Morgen is er weer een moderator aanwezig die je hiermee verder kan helpen en wat dieper in de systemen kan. Voor nu een goed weekend!
Ben benieuwd, voor nu hier alsnog weer de data van dit moment.
@Niels266 Je vraag heb ik op de moderators hun ontbijtbordje gelegd.
Veel mensen met een @mention noemen heeft geen zin, diegene die het topic onder zich heeft zal gaan reageren, de anderen zijn er mogelijk niet of hebben andere werkzaamheden en krijgen nu een mail waar ze niets mee kunnen.
Sorry dat het wat langer duurde dit keer. Ik ben de wijk aan deze kant ingedoken en vind het een lastige kwestie: Er lijkt een probleem te zijn met de capaciteit in de wijk. Hiervoor is echter altijd een nauwkeurige meting nodig, die ik dan ook voor de komende 3 dagen heb gestart. Wil je in deze periode bijhouden wanneer je de ‘grootste’ problemen ervaart?
Waarom ik nog twijfel is omdat ik uit je berichten haal dat je onder andere ook problemen ervaart met thuiswerken, wat je overdag doet (?) en er dan geen problemen zijn. Dit lijkt vooral in de avond-/piekuren te gebeuren namelijk. Verder verklaart het ook nog niet helemaal waarom je nog steeds ruis binnenkrijgt. Tot slot kan het soms een vertekend beeld zijn, maar daar is de meting dus voor.
In alle gevallen hoop ik dat de nauwkeurige meting ons meer informatie oplevert. Ik hoop dat het nog uit te zingen is op dit moment.
Sorry dat het wat langer duurde dit keer. Ik ben de wijk aan deze kant ingedoken en vind het een lastige kwestie: Er lijkt een probleem te zijn met de capaciteit in de wijk. Hiervoor is echter altijd een nauwkeurige meting nodig, die ik dan ook voor de komende 3 dagen heb gestart. Wil je in deze periode bijhouden wanneer je de ‘grootste’ problemen ervaart?
Waarom ik nog twijfel is omdat ik uit je berichten haal dat je onder andere ook problemen ervaart met thuiswerken, wat je overdag doet (?) en er dan geen problemen zijn. Dit lijkt vooral in de avond-/piekuren te gebeuren namelijk. Verder verklaart het ook nog niet helemaal waarom je nog steeds ruis binnenkrijgt. Tot slot kan het soms een vertekend beeld zijn, maar daar is de meting dus voor.
In alle gevallen hoop ik dat de nauwkeurige meting ons meer informatie oplevert. Ik hoop dat het nog uit te zingen is op dit moment.
Ik zal het bijhouden de komende drie dagen. Ik kan wel zeggen dat het niet alleen de avond betreft maar ook overdag.
Sorry dat het wat langer duurde dit keer. Ik ben de wijk aan deze kant ingedoken en vind het een lastige kwestie: Er lijkt een probleem te zijn met de capaciteit in de wijk. Hiervoor is echter altijd een nauwkeurige meting nodig, die ik dan ook voor de komende 3 dagen heb gestart. Wil je in deze periode bijhouden wanneer je de ‘grootste’ problemen ervaart?
Waarom ik nog twijfel is omdat ik uit je berichten haal dat je onder andere ook problemen ervaart met thuiswerken, wat je overdag doet (?) en er dan geen problemen zijn. Dit lijkt vooral in de avond-/piekuren te gebeuren namelijk. Verder verklaart het ook nog niet helemaal waarom je nog steeds ruis binnenkrijgt. Tot slot kan het soms een vertekend beeld zijn, maar daar is de meting dus voor.
In alle gevallen hoop ik dat de nauwkeurige meting ons meer informatie oplevert. Ik hoop dat het nog uit te zingen is op dit moment.
Heb je ook bijgehouden op welke specifieke momenten je problemen hebt ervaren in die dagen?
Zoals aangegeven zie ik nog steeds lichte problemen bij de capaciteit, maar of dit gerelateerd is aan je problemen weet ik alleen zeker als het overeen komt qua tijden bijvoorbeeld.
Helder! Ik vind het een lastige situatie; ik zie een capaciteitsprobleem, maar dat gebeurt alleen op enkele piekmomenten. Ik ga het sowieso doorzetten, maar als jij op bíjna elk moment van de dag problemen ervaart, weet ik niet zeker of dit alleen de oorzaak is van je problemen. Als ik bijvoorbeeld 23 oktober erbij pak, hoor je de hele dag een normale verbinding te hebben gehad. Vanaf ongeveer +-21:00 zie ik pas problemen terug die dag.
Dan de andere momenten; Ik zie verder vrij weinig bijzonderheden op je signaal. Er zijn nog wel twee momenten dat je zelf je volledige internetsnelheid verbruikt. Mogelijk bewust, maar uiteraard heeft het ook op dat moment invloed op de rest van de eventueel verbonden apparaten.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...