Hoi Ziggo Community, normaal probeer ik hier mensen te helpen, maar nu heb ik hulp nodig 🙂
Al jarenlang gebruik ik een ConnectBox, en die werkte best OK. Weken/maandenlang was m'n verbinding online zonder onderbrekingen. Maar sinds ongeveer een week herstart mijn ConnectBox zich 0 tot 3 keer per dag (meestal 's nachts) met deze melding in het log.
Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Gezien deze melding dacht ik dat er wellicht iets mis was met de adapter of het modem zelf, aangezien andere apparaten op hetzelfde stekkerblok gewoon stroom hadden wanneer de ConnectBox deze melding had gehad.
Na het bellen van de helpdesk vorige week kreeg ik te horen dat dit "due to power reset" een bekend issue zou zijn voor de originele ConnectBox, en dat er een monteur langskwam. Dat was vandaag en die heeft m'n AOP vervangen met the latest en greatest en de ConnectBox vervangen met een identiek Compal examplaar.
Echter, heeft deze nu hetzelfde probleem.
Mogelijk toeval of niet, deze issues zijn begonnen na onderhoud in de wijk op 27 september. Na dit onderhoud herstart mijn modem zich, maar daarvoor nooit. Wat ook opvalt zijn de power levels op mijn lijn, die zijn nu +6/+10 dBmV, terwijl dat voor 27 september in mijn herinnering meer tussen de +0/+4dBmV zat.
Dus mijn vraag aan de community en Ziggo medewerkers, zijn deze hoge power levels een probleem? Moet ik er iets aan doen?