1
Vraag
2
Reacties
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes

ConnectBox: Cable Modem Reboot - due to power reset

Hoi Ziggo Community, normaal probeer ik hier mensen te helpen, maar nu heb ik hulp nodig 🙂

 

Al jarenlang gebruik ik een ConnectBox, en die werkte best OK. Weken/maandenlang was m'n verbinding online zonder onderbrekingen. Maar sinds ongeveer een week herstart mijn ConnectBox zich 0 tot 3 keer per dag (meestal 's nachts) met deze melding in het log.

 

 

Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Gezien deze melding dacht ik dat er wellicht iets mis was met de adapter of het modem zelf, aangezien andere apparaten op hetzelfde stekkerblok gewoon stroom hadden wanneer de ConnectBox deze melding had gehad.

 

Na het bellen van de helpdesk vorige week kreeg ik te horen dat dit "due to power reset" een bekend issue zou zijn voor de originele ConnectBox, en dat er een monteur langskwam. Dat was vandaag en die heeft m'n AOP vervangen met the latest en greatest en de ConnectBox vervangen met een identiek Compal examplaar.
Echter, heeft deze nu hetzelfde probleem.

Mogelijk toeval of niet, deze issues zijn begonnen na onderhoud in de wijk op 27 september. Na dit onderhoud herstart mijn modem zich, maar daarvoor nooit. Wat ook opvalt zijn de power levels op mijn lijn, die zijn nu +6/+10 dBmV, terwijl dat voor 27 september in mijn herinnering meer tussen de +0/+4dBmV zat.

Dus mijn vraag aan de community en Ziggo medewerkers, zijn deze hoge power levels een probleem? Moet ik er iets aan doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ArieKanarie
Topicstarter
Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes

Ja tip gezien, maar zelf een demper plaatsen op een verbinding die door een monteur net vernieuwd is vond ik een beetje suf. Vooral omdat diezelfde monteur geen probleem zag in de signaalwaardes.
Na die ene power reset met het nieuwe modem is het probleem nog niet teruggekomen, dus ik laat het voor nu hierbij.

Bekijk in context

6 Reacties 6
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is idd aan de hoge kant maar nog niet op

het maximale 

A5AA7999-CD70-4547-BDD9-D8C46872260D.png

zit het modem rechtstreeks aangesloten op het aop of op een poa-01-b/upc splitter ?

ArieKanarie
Topicstarter
Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes

Na het bezoek van de monteur rechtstreeks op het nieuwe AOP, daarvoor op een MCP-03 UPC splitter.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat verklaart waarom het downstream vermogen hoger is,

een splitter geeft een bepaalde hoeveelheid demping waarschijnlijk lijk tussen de 3,5 en 5 dB,

als je geen gebruik maakt van tv’s raad ik je aan een coax demper of forward path attenuator tussen het modem en aop te plaatsen

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/gereedschap/braun-at-3/

https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/gereedschap/braun-telecom-6-db-verzwakker-at-6/

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @ArieKanarie

Leuk dat je nu ook eens langskomt voor hulp 😉 Heb je de tip van @anoniemforum gezien? 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Het is " maar"  6 euro 25 maar moet de afnemer dat betalen? Dat kan nooit de bedoeling zijn van de aanbieder.

ArieKanarie
Topicstarter
Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes

Ja tip gezien, maar zelf een demper plaatsen op een verbinding die door een monteur net vernieuwd is vond ik een beetje suf. Vooral omdat diezelfde monteur geen probleem zag in de signaalwaardes.
Na die ene power reset met het nieuwe modem is het probleem nog niet teruggekomen, dus ik laat het voor nu hierbij.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic