Sinds kort heb ik een Connect Box. Jammer genoeg ervaar ik sindsdien meer problemen qua internetverbinding en wifi dan met de media box die ik hiervoor had en die er helaas mee ophield.
Wat zijn die problemen:
Ik heb gezocht naar vergelijkbare problemen maar kon niets vinden dat mijn probleem benadert. Iemand een idee wat betreft een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @RinzeR! Welkom op de Ziggo Community!
Wat ontzettend balen dat je, sinds het nieuwe modem, problemen ervaart met de internetverbinding 😞 Ik heb een monteur ingepland voor het vervangen van de AOP (eerst aansluitpunt). Hij komt op 14 januari tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je deze afspraak aanpassen via Mijn Ziggo. Laat je ons weten of dat heeft geholpen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Ik ga er morgen even mee aan de slag, thnx.
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 618000000 | 9 | 38 | 256qam | 3 |
2 | 602000000 | 9 | 38 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 9 | 38 | 256qam | 2 |
4 | 626000000 | 8 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 9 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 9 | 38 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 9 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 9 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 9 | 38 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 9 | 38 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 9 | 38 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 9 | 38 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 9 | 38 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 9 | 38 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 9 | 38 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 9 | 38 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 9 | 38 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 9 | 38 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 9 | 38 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 9 | 38 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 8 | 38 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 8 | 38 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | 8 | 38 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 7 | 38 | 256qam | 24 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 1893495913 | 19 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 1890414732 | 29 |
3 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890412406 | 31 |
4 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890415083 | 26 |
5 | Goed (Locked) | 38.605 | 1890410448 | 32 |
6 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890410998 | 20 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 1890412519 | 23 |
8 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890415767 | 28 |
9 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890414908 | 18 |
10 | Goed (Locked) | 38.605 | 1890417391 | 21 |
11 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890417946 | 14 |
12 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890412337 | 17 |
13 | Goed (Locked) | 38.605 | 1890419709 | 5 |
14 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890420580 | 13 |
15 | Goed (Locked) | 38.605 | 1890421082 | 3 |
16 | Goed (Locked) | 38.605 | 1890417607 | 12 |
17 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890421180 | 5 |
18 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890421712 | 11 |
19 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890417751 | 8 |
20 | Goed (Locked) | 38.605 | 1890422026 | 12 |
21 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890422336 | 8 |
22 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890424882 | 10 |
23 | Goed (Locked) | 38.983 | 1890425389 | 15 |
24 | Goed (Locked) | 38.605 | 1890423505 | 17 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 52000000 | 45 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 36000000 | 43 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 44500000 | 44 | 5.120 | 64qam | 3 |
4 | 58800000 | 45 | 5.120 | 64qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
De Connect Box staat een halve meter van de wandaansluiting vandaan. Splitter en kabel tussen contactdoos en Connect Box zijn dezelfde die ik 4 jaar terug van Ziggo heb gekregen. Zoals gezegd, tv doet het prima.
Bump?
Sorry voor de late reactie, ik heb zondag geen notificatie ontvangen van jouw reactie met de gegevens en foto's.
Het AOP (waarschijnlijk een EDC1000) is verouderd en wordt kosteloos vervangen door een Ziggo-monteur.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic en kan dan een monteursafspraak inplannen.
Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Goedemorgen @RinzeR! Welkom op de Ziggo Community!
Wat ontzettend balen dat je, sinds het nieuwe modem, problemen ervaart met de internetverbinding 😞 Ik heb een monteur ingepland voor het vervangen van de AOP (eerst aansluitpunt). Hij komt op 14 januari tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je deze afspraak aanpassen via Mijn Ziggo. Laat je ons weten of dat heeft geholpen?
Ik verwijder gelijk dat kapje. Thnx.
Ok, ben benieuwd, bedankt. Ik meld me weer nadat de monteur is geweest.
Hi @RinzeR! Hopelijk heb je genoten van een fijn weekend 🙂 De monteur is langs geweest als het goed is en ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is. Is de stabiliteit van je SmartWifi modem nu in orde?
He Erik,
de monteur is inderdaad net geweest. Ik heb de indruk dat het youtube probleem nu opgelost is en bovendien is mijn internetsnelheid nu 80mbps waar hij eerst niet verder kwam dan 6mbps.
Ik ben tevreden 🤗
Top, dat is fijn om te lezen! Een mooie week verder 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.