1
Vraag
2
Reacties
RinzeR

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Connect box wifi problemen met Youtube

Sinds kort heb ik een Connect Box. Jammer genoeg ervaar ik sindsdien meer problemen qua internetverbinding en wifi dan met de media box die ik hiervoor had en die er helaas mee ophield.

 

Wat zijn die problemen:

  • De internetverbinding valt minstens zo vaak weg als voorheen
  • De wifi-verbinding valt regelmatig even weg, ook als je naast de Connect Box zit.
  • Tv-ontvangst lijkt niet beïnvloed te worden, is over het algemeen normaal
  • Het (voor mij) grootste probleem: Youtuben via de chromecast is een ramp geworden. De verbinding valt vaker wel dan niet na een paar minuten weg waarbij ook de wachtrij gewist wordt. Ik stream vanaf mijn mobiel (Huawei P20 Lite) naar de chromecast, met Netflix gaat het prima, met Youtube is het bagger..

Ik heb gezocht naar vergelijkbare problemen maar kon niets vinden dat mijn probleem benadert. Iemand een idee wat betreft een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @RinzeR! Welkom op de Ziggo Community! 

Wat ontzettend balen dat je, sinds het nieuwe modem, problemen ervaart met de internetverbinding 😞 Ik heb een monteur ingepland voor het vervangen van de AOP (eerst aansluitpunt). Hij komt op 14 januari tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je deze afspraak aanpassen via Mijn Ziggo. Laat je ons weten of dat heeft geholpen?

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

RinzeR
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik ga er morgen even mee aan de slag, thnx.

RinzeR
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000938256qam3
2602000000938256qam1
3610000000938256qam2
4626000000838256qam4
5634000000938256qam5
6642000000938256qam6
7650000000938256qam7
8658000000938256qam8
9666000000938256qam9
10674000000938256qam10
11682000000938256qam11
12690000000938256qam12
13698000000938256qam13
14706000000938256qam14
15714000000938256qam15
16722000000938256qam16
17730000000938256qam17
18738000000938256qam18
19746000000938256qam19
20754000000938256qam20
21762000000838256qam21
22770000000838256qam22
23778000000838256qam23
24786000000738256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.983189349591319
2Goed (Locked)38.605189041473229
3Goed (Locked)38.983189041240631
4Goed (Locked)38.983189041508326
5Goed (Locked)38.605189041044832
6Goed (Locked)38.983189041099820
7Goed (Locked)38.605189041251923
8Goed (Locked)38.983189041576728
9Goed (Locked)38.983189041490818
10Goed (Locked)38.605189041739121
11Goed (Locked)38.983189041794614
12Goed (Locked)38.983189041233717
13Goed (Locked)38.60518904197095
14Goed (Locked)38.983189042058013
15Goed (Locked)38.60518904210823
16Goed (Locked)38.605189041760712
17Goed (Locked)38.98318904211805
18Goed (Locked)38.983189042171211
19Goed (Locked)38.98318904177518
20Goed (Locked)38.605189042202612
21Goed (Locked)38.98318904223368
22Goed (Locked)38.983189042488210
23Goed (Locked)38.983189042538915
24Goed (Locked)38.605189042350517
Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

152000000455.12064qam2
236000000435.12064qam4
344500000445.12064qam3
458800000455.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00020
22.00010
32.00000
42.00000

 

aansluiting.jpg

Connect Box.jpg

De Connect Box staat een halve meter van de wandaansluiting vandaan. Splitter en kabel tussen contactdoos en Connect Box zijn dezelfde die ik 4 jaar terug van Ziggo heb gekregen. Zoals gezegd, tv doet het prima.

RinzeR
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bump?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Sorry voor de late reactie, ik heb zondag geen notificatie ontvangen van jouw reactie met de gegevens en foto's.

 

Het AOP (waarschijnlijk een EDC1000) is verouderd en wordt kosteloos vervangen door een Ziggo-monteur.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic en kan dan een monteursafspraak inplannen.

 

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @RinzeR! Welkom op de Ziggo Community! 

Wat ontzettend balen dat je, sinds het nieuwe modem, problemen ervaart met de internetverbinding 😞 Ik heb een monteur ingepland voor het vervangen van de AOP (eerst aansluitpunt). Hij komt op 14 januari tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je deze afspraak aanpassen via Mijn Ziggo. Laat je ons weten of dat heeft geholpen?

RinzeR
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik verwijder gelijk dat kapje. Thnx.

RinzeR
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ok, ben benieuwd, bedankt. Ik meld me weer nadat de monteur is geweest.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @RinzeR! Hopelijk heb je genoten van een fijn weekend 🙂 De monteur is langs geweest als het goed is en ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is. Is de stabiliteit van je SmartWifi modem nu in orde?

RinzeR
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

He Erik,

de monteur is inderdaad net geweest. Ik heb de indruk dat het youtube probleem nu opgelost is en bovendien is mijn internetsnelheid nu 80mbps waar hij eerst niet verder kwam dan 6mbps.

 

Ik ben tevreden 🤗

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Top, dat is fijn om te lezen! Een mooie week verder 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic