1
Vraag
2
Reacties
RD45

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connect box werkt niet meer in bridge modes

Goedemiddag,

 

Na werkzaamheden op 10 mei snachts had ik geen internet meer. Dit kwam omdat in bridge modes de connect box geen IP doorgeeft, na enkele malen bellen met de ziggo helpdesk en in/uitschakelen van de bridge modes werkte het nog niet.

 

Daarom staat de connect box nu noodgedwongen in router modes, ook met een nieuwe connect box heb ik hetzelfde probleem. Telefonisch moet ik iedere keer hetzelfde verhaal uitleggen en wordt alleen geprobeerd om de bridge modes uit en dan weer aan te zetten.

 

Hoe kan dit probleem opgelost worden en waar kan ik hiervoor terecht? Zodat ik mijn eigen routers weer kan gebruiken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Mogelijk veroorzaakt het MAC-filter van het modem dit probleem, dit verleent WAN-toegang aan slechts één CPE/MAC-adres, naast de eMTA (telefonie). In voormalig UPC-gebied zijn de afgelopen maanden technische wijzigingen uitgevoerd, waaronder aan de waarde van docsDevMaxCpe, welke het filter aanstuurt. Je noemt routers, meerdere apparaten/routers tegelijk aansluiten wordt niet meer ondersteund, slechts een van deze apparaten wordt nog doorgelaten door het filter.

 

Kun je het volgende proberen:

 

  • Modem opnieuw in bridge mode laten zetten.
  • Modem en router beide uitschakelen.
  • Alle apparaten afkoppelen van het modem, behalve uiteraard de router.
  • Modem opstarten en volledig online laten komen, tot alleen groene status-LED continu oplicht.
  • Pas daarna router opstarten.

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Mogelijk veroorzaakt het MAC-filter van het modem dit probleem, dit verleent WAN-toegang aan slechts één CPE/MAC-adres, naast de eMTA (telefonie). In voormalig UPC-gebied zijn de afgelopen maanden technische wijzigingen uitgevoerd, waaronder aan de waarde van docsDevMaxCpe, welke het filter aanstuurt. Je noemt routers, meerdere apparaten/routers tegelijk aansluiten wordt niet meer ondersteund, slechts een van deze apparaten wordt nog doorgelaten door het filter.

 

Kun je het volgende proberen:

 

  • Modem opnieuw in bridge mode laten zetten.
  • Modem en router beide uitschakelen.
  • Alle apparaten afkoppelen van het modem, behalve uiteraard de router.
  • Modem opstarten en volledig online laten komen, tot alleen groene status-LED continu oplicht.
  • Pas daarna router opstarten.
RD45
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had al geprobeerd om alle netwerkkabels uit de ziggo box te halen en na volledige herstart pas weer aan te sluiten. En volgens mij ook alles fysiek uitzetten, maar is alweer een tijd geleden dus weet het niet meer zeker :-). Ben nu niet thuis, maar zal bovenstaande voor de zekerheid nog eens proberen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Ik had mijn bericht nog bewerkt. Zoals aangegeven wordt WAN-toegang verleend aan slechts één apparaat achter het modem, meerdere apparaten gelijktijdig gebruiken wordt niet meer ondersteund. Wil je een ander apparaat aansluiten, dan moet het modem opnieuw opgestart worden zodat het MAC-filter wordt gewist.

RD45
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik lees je bewerkte bericht nu. Op het modem heb ik maar 1 router aangesloten, achter mijn eigen router heb ik pas een andere router aangesloten. Bovenstaande methode zal ik zeker gaan proberen en laat het weten of dit de oplossing is. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

In dat geval is meerdere (cascaded) routers geen probleem voor het MAC-filter, al is het wel aan te raden om de andere routers in AP mode te zetten, voor zover dit niet het geval is. Je gaf eerder aan dat er meerdere kabels waren aangesloten op het modem, vandaar mijn vermoeden.

RD45
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is opgelost! Bedankt voor de heldere uitleg. Waarschijnlijk is het fout gegaan omdat de connectbox in router modes stond ik daar meerdere routers had op aangesloten (in AP mode). En na het omzetten naar bridge mode zaten die kabels er nog in, waardoor het niet meer werkend te krijgen was.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic