Hallo,
Ik heb sinds een week een nieuw modem van jullie gekregen en wil wat instellingen daar in wijzigen maar mij valt op dat alles wat ik in de connect box aanklik extreem traag is. duurt rustig 15 seconden of meer om van pagina naar pagina te gaan. is dit normaal??
Zit direct verbonden met vast bedraad internet, de snelheid van het internet is verder wel prima. reset van modem heb ik ook al geprobeerd maar dat mocht niet baten. Lijkt mij dat het gewoon snel zou moeten werken aangezien ik op lokaal niveau inlog.
Ook krijg ik een fout geplaatste poortforwarding niet gewijzigd/verwijderd. ik klik het vinkje aan van wissen en dan instellingen opslaan, dan duurt het weer even 15 tot 30 seconden en dan staat de forwarding er nog steeds in, ook als ik eerst de forwarding heb uitgeschakeld.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welk type modem heb je precies ontvangen? Bij de eerste generatie SmartWifi modems (Arris TG2492LG-ZG en Compal CH7465LG-ZG) is de webinterface inderdaad niet snel, dit komt doordat alle gegevens die op een pagina worden getoond afzonderlijk en achtereenvolgens worden geladen i.p.v. gelijktijdig.
Wat betreft port forwarding: heb je het modem al eens opnieuw opgestart en het nogmaals geprobeerd? Anders kun je UPnP uitschakelen en het nogmaals proberen. Als het dan nog niet lukt, dan zou ik fabrieksinstellingen terugzetten (RESET-knop 10~15 seconden ingedrukt houden).
reset naar fabrieksinstellingen al probeerd ?
Heb alles eens gereset, nu lijkt alles wel naar behoren te werken.
Maar blijf er bij dat het niet echt soepel loopt zo allemaal. Toch maar eens kijken naar een losse router/modem en dan deze maar in bridge zetten, of hemalaal niet meer gebruiken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welk type modem heb je precies ontvangen? Bij de eerste generatie SmartWifi modems (Arris TG2492LG-ZG en Compal CH7465LG-ZG) is de webinterface inderdaad niet snel, dit komt doordat alle gegevens die op een pagina worden getoond afzonderlijk en achtereenvolgens worden geladen i.p.v. gelijktijdig.
Wat betreft port forwarding: heb je het modem al eens opnieuw opgestart en het nogmaals geprobeerd? Anders kun je UPnP uitschakelen en het nogmaals proberen. Als het dan nog niet lukt, dan zou ik fabrieksinstellingen terugzetten (RESET-knop 10~15 seconden ingedrukt houden).
Heb inderdaad een Arris TG2492LG-ZG, jammer dat deze zo traag aanvoelt.
En de port forwarding zal ik van de week eens resetten, na herstart blijft alles hetzelfde jammer genoeg.
Kan nog steeds niks verwijderen.
reset naar fabrieksinstellingen al probeerd ?
@darcon Frustrerend dat het laden van pagina's zo tijdrovend is. Heb je de tips van @tobiastheebe en @MR_CHIP al getest?
Heb alles eens gereset, nu lijkt alles wel naar behoren te werken.
Maar blijf er bij dat het niet echt soepel loopt zo allemaal. Toch maar eens kijken naar een losse router/modem en dan deze maar in bridge zetten, of hemalaal niet meer gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.