Vraag
Reacties
Oplossing
darcon
Level 3

Connect box traag, poortforwarding

Hallo,

Ik heb sinds een week een nieuw modem van jullie gekregen en wil wat instellingen daar in wijzigen maar mij valt op dat alles wat ik in de connect box aanklik extreem traag is. duurt rustig 15 seconden of meer om van pagina naar pagina te gaan. is dit normaal??

Zit direct verbonden met vast bedraad internet, de snelheid van het internet is verder wel prima. reset van modem heb ik ook al geprobeerd maar dat mocht niet baten. Lijkt mij dat het gewoon snel zou moeten werken aangezien ik op lokaal niveau inlog.

Ook krijg ik een fout geplaatste poortforwarding niet gewijzigd/verwijderd. ik klik het vinkje aan van wissen en dan instellingen opslaan, dan duurt het weer even 15 tot 30 seconden en dan staat de forwarding er nog steeds in, ook als ik eerst de forwarding heb uitgeschakeld.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Welk type modem heb je precies ontvangen? Bij de eerste generatie SmartWifi modems (Arris TG2492LG-ZG en Compal CH7465LG-ZG) is de webinterface inderdaad niet snel, dit komt doordat alle gegevens die op een pagina worden getoond afzonderlijk en achtereenvolgens worden geladen i.p.v. gelijktijdig.

Wat betreft port forwarding: heb je het modem al eens opnieuw opgestart en het nogmaals geprobeerd? Anders kun je UPnP uitschakelen en het nogmaals proberen. Als het dan nog niet lukt, dan zou ik fabrieksinstellingen terugzetten (RESET-knop 10~15 seconden ingedrukt houden).

Bekijk in context

MR_CHIP
Level 19

reset naar fabrieksinstellingen al probeerd ?

Bekijk in context

Uitgelicht
darcon
Level 3
Topicstarter

Heb alles eens gereset, nu lijkt alles wel naar behoren te werken.

Maar blijf er bij dat het niet echt soepel loopt zo allemaal. Toch maar eens kijken naar een losse router/modem en dan deze maar in bridge zetten, of hemalaal niet meer gebruiken.

1 Kudos
5 Reacties 5
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Welk type modem heb je precies ontvangen? Bij de eerste generatie SmartWifi modems (Arris TG2492LG-ZG en Compal CH7465LG-ZG) is de webinterface inderdaad niet snel, dit komt doordat alle gegevens die op een pagina worden getoond afzonderlijk en achtereenvolgens worden geladen i.p.v. gelijktijdig.

Wat betreft port forwarding: heb je het modem al eens opnieuw opgestart en het nogmaals geprobeerd? Anders kun je UPnP uitschakelen en het nogmaals proberen. Als het dan nog niet lukt, dan zou ik fabrieksinstellingen terugzetten (RESET-knop 10~15 seconden ingedrukt houden).

darcon
Level 3
Topicstarter

Heb inderdaad een Arris TG2492LG-ZG, jammer dat deze zo traag aanvoelt.

En de port forwarding zal ik van de week eens resetten, na herstart blijft alles hetzelfde jammer genoeg.
Kan nog steeds niks verwijderen.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

reset naar fabrieksinstellingen al probeerd ?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@darcon Frustrerend dat het laden van pagina's zo tijdrovend is. Heb je de tips van @tobiastheebe en @MR_CHIP al getest?

0 Kudos
darcon
Level 3
Topicstarter

Heb alles eens gereset, nu lijkt alles wel naar behoren te werken.

Maar blijf er bij dat het niet echt soepel loopt zo allemaal. Toch maar eens kijken naar een losse router/modem en dan deze maar in bridge zetten, of hemalaal niet meer gebruiken.