Hans59
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Connect box signaal

Misschien over het hoofd gezien.
Is er een link of post waar de normale/goede waarden bij Network status worden vermeld.

Power, SNR, Pre RS Errors, Post RS Errors, etc.

 

 

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43631Reacties
  • 2538Oplossingen
  • 9302Likes

Downstream:

Uitstekend: -7 dBmV tot +7 dBmV 
Goed: -8 tot -10 dBmV / +8 tot +10 dBmV
Voldoende: -10 tot -11 dBmV / +10 tot +11 dBmV
Matig: -12 tot -14 / +12 tot +14
Slecht: -15 dBmV en hoger / +15 dBmV en hoger

 

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV tot +49 dBmV.

SNR: 33 dB of hoger.

 

LET OP, dit zegt lang niet alles, mocht dit binnen de waarden liggen.

 

Mocht je problemen ervaren?

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Bekijk in context

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5636Reacties
  • 228Oplossingen
  • 2114Likes

In ideale omstandigheden zijn de RS fouten nul. Pre RS zijn datapakketjes die gecorrigeerd konden worden, de post RS de niet gecorrigeerde. Bij een Compal modem zijn de vermelde pre RS fouten een bug en dus te negeren.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 43631Reacties
  • 2538Oplossingen
  • 9302Likes

Downstream:

Uitstekend: -7 dBmV tot +7 dBmV 
Goed: -8 tot -10 dBmV / +8 tot +10 dBmV
Voldoende: -10 tot -11 dBmV / +10 tot +11 dBmV
Matig: -12 tot -14 / +12 tot +14
Slecht: -15 dBmV en hoger / +15 dBmV en hoger

 

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV tot +49 dBmV.

SNR: 33 dB of hoger.

 

LET OP, dit zegt lang niet alles, mocht dit binnen de waarden liggen.

 

Mocht je problemen ervaren?

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Bekijk in context

Hans59
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt!
Kun je ook nog iets aangeven t.a.v. Pre RS Errors en Post RS Errors?

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5636Reacties
  • 228Oplossingen
  • 2114Likes

In ideale omstandigheden zijn de RS fouten nul. Pre RS zijn datapakketjes die gecorrigeerd konden worden, de post RS de niet gecorrigeerde. Bij een Compal modem zijn de vermelde pre RS fouten een bug en dus te negeren.

Bekijk in context

Hans59
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt.
Ik heb een Compal modem.
Wel enkele post fouten maar niets om zorgen over te maken.
Pre errors waren veel hoger maar zal ik negeren.

Uitgelicht topic