Mijn vorige modem (Technicolor TC7200.U) heeft het na jaren trouwe dienst helaas begeven.
Vervolgens na contact met Ziggo via chat heb ik een Connect Box gekregen.
Het valt mij op dat bij gebruik van torrents dat het internetgebruik (ook op andere apparaten, zowel bekabeld als via wifi) volledig instort na verloop van tijd. Hier op het forum zie ik dat meer mensen daar last van hebben.
Graag zou ik dan ook willen vragen of dit modem omgeruild kan worden voor een Ubee modem?
Ik heb een 300/30 verbinding, modem staat in bridge modus en wifi staat permanent uit.
Maak geen gebruik van wifipods, alleen van de wifi op mijn eigen router (Netgear r7800) en 2de AP (r7800).
Ook inmiddels een Next ontvangen, die werkt verder prima (als er geen torrents lopen).
Dat ik het met een nieuw modem alleen waarschijnlijk niet ga redden meen ik ook op te maken uit andere forum posten, ik zie aanzienlijk wat Post RS errors in de downstream, ongetwijfeld door oude AOP (Tratec BDA-01) en oude splitter en/of niet afgeschermde kabel naar modem (kabel met blauwe band op connectoren op de foto's). Ik heb 4 coax aansluitingen in gebruik via de verdeelstekker die op de standaard kabel en radio aansluiting zit zoals die vroeger in de huiskamer werd opgeleverd.
Graag vraag ik daar dan ook vervangend materiaal voor waar dat noodzakelijk geacht wordt door Ziggo.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Rechtstreeks op modem bracht geen oplossing. Maar intussen heeft @Judith geregeld dat er vanochtend een heel aardige en deskundige monteur langs is geweest die het AOP en splitter vervangen heeft. Dat was niet de oplossing maar zorgt er wel voor dit dit nu up to date is. Vervolgens heeft zij een nieuw modem voor me besteld. Hopelijk wordt dat deze week afgeleverd en zijn daarmee alle problemen opgelost.
Oh wat fijn om te lezen @HansTV ! Fijn dat er met je mee is gedacht en er al een monteur is geweest. Laten we het modem dan nog even afwachten en laat gerust je bevindingen hier weten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.