1
Vraag
2
Reacties
E.V.

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connect box in bridge-modus

Goedemorgen,

Ik heb gister een nieuwe Connectbox ontvangen ter vervanging van mijn cisco router die in bridge stond.
Ik dacht, uitpakken, inpluggen en weer door. Dat ging prima. de connect box draaide prima, toen door naar de bridge modus, die zag ik in de GUI staan als optie.

Dus bridgemodus aangezet, connectbox opnieuw opgestart. En weg was de verbinding. (later zag ik op de site dat ziggo dit moest doen. volgende keer eerst even verder in verdiepen dus.) Dus gebeld met ziggo gisteravond. Die zou een bridge verzoek indienen, dit wordt vandaag tussen 3 en 4 uur verwerkt.

Klopt het dat daarna alles weer werkt? Ik kan het modem nu namelijk ook niet meer uit bridge halen via 192.168.100.1 Die bridge optie stond namelijk niet in de GUI van mijn cisco modem.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobertoHmst

Level 6
  • 106Posts
  • 4Oplossingen
  • 16Likes
Hallo Evert, gisteren mijn nieuwe Connectbox aangesloten, had even hulp van helpdesk, inderdaad werd de Connectbox automatisch in bridge gezet maar dat wilde ik niet meer, helpdesk zei in de eerste reactie dat de box standaard zou activeren zonder bridge maar refererend naar dit topic gingen ze toch even verder kijken en gaven toe dat de box automatisch in bridge was geactiveerd, de helpdesk heeft adequaat gereageerd en binnen 3 minuten was de box opnieuw opgestart met standaard configuratie, alles werk nu top! Ben tevreden over de performance, haal de volledige snelheid 200 zelfs op slaapkamer eerste verdieping en 175 op zolder. Dank aan jou en de helpdesk!?

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ziggo moderators komen eens in de paar werkdagen in topics langs op dit klanten helpen klanten forum.

Even afwachten of het dan weer werkt is het enige wat overblijft.
Succes gewenst.
E.V.
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Okee, dan wachten we rustig af.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Het inloggen op de Connectbox zonder Bridge doe je met 192.168.178.1 en als die in bridge staat via 192.168.100.1. Dus als jij nu inlogt via 192.168.100.1 dan staat die netjes in bridge en is alles verder in orde. Dit is natuurlijk een hele andere modem dan je had, waarschijnlijk dat het er daarom niet in stond (staat).
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
E.V. wrote:
... (later zag ik op de site dat ziggo dit moest doen. volgende keer eerst even verder in verdiepen dus.)


Als u een IPv4 adres heeft kunt u als u in het oude UPC-gebied woont het zelf doen. U kunt het beste alle apparaten uit zetten. Eerst de Connectbox in bridge zetten en volledig laten opstarten, daarna uw router verbinden en laten opstarten en daarna uw apparaten aansluiten. Dat zou moeten werken.
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
E.V. wrote:
Ik kan het modem nu namelijk ook niet meer uit bridge halen via 192.168.100.1


Anders even modem vol-resetten. (30 seconden reset-knopje vasthouden).
Zelfgemaakte instellingen gaan daarmee verloren.
E.V.
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
EnergieBoy wrote:
Het inloggen op de Connectbox zonder Bridge doe je met 192.168.178.1 en als die in bridge staat via 192.168.100.1. Dus als jij nu inlogt via 192.168.100.1 dan staat die netjes in bridge en is alles verder in orde. Dit is natuurlijk een hele andere modem dan je had, waarschijnlijk dat het er daarom niet in stond (staat).


Klopt helemaal, via 192.168.178.1 kom ik niet meer in het modem, maar via 192.168.100.1 heb ik de optie niet meer om de bridge modus uit te zetten. die is nu verdwenen.

Ik woon in het ziggo gebied dus vond het al vreemd dat ik die bridge optie zelf in het modem zag staan. het lampje brandt nu constant groen, maar zodra ik mijn router aansluit dan dan krijgt hij geen internet verbinding vanaf de connectbox.

Ik wacht even af wat het bridgen van de klantenservice doet. vanavond maar weer proberen.

Vol resetten deed ook niets met het modem, hij blijft dan in bridge staan. 30sec. reset / 60 sec. reset.

Ik laat het weten als het is opgelost. :thumbsup_tone1:
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Ik denk dat de perceptie van gebeurtenissen een beetje scheef gaat hier..

Als het modem nieuw uit de doos komt, dan bevat deze een standaard configuratie waar bridge handmatig in/uit te schakelen is.

Bij het eerste contact met het Ziggo netwerk, wordt deze configuratie overschreven door de configuratie zoals die bij Ziggo bekend was/is. (bridge, wifispots, etc).

-

Omdat je zegt in Ziggo gebied te wonen, en de bridge optie te hebben gezien, ga ik ervanuit dat dit gebeurde voordat de nieuwe configuratie (waar bridge optie wordt verwijderd) nog niet was doorgevoerd.

Op zich geen probleem, want ik denk dat daarna de configuratie wel overschreven is, waardoor de optie nu niet meer zichtbaar is.

Dat betekent dan ook, dat de vorige bekende configuratie (bridge=aan) nu is toegepast op het modem, en het 'gewoon zou moeten werken'.

De vraag blijft dan, waarom dit niet zo is. Ik gok op een DHCP issue in de connectbox, die ik al meermalig voorbij heb zien komen op dit forum, en ook zelf heb ervaren.

-

Ik zou het modem nog eens vol resetten (30sec), niets aansluiten en 15 minuten wachten. Daarna een laptop in poort 1 van het modem steken, om te zien of deze een WAN ip krijgt.
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Als het lampje op de connectbox groen brandt, zou hij in bridge mode moeten staan.
Staat de router aan de WAN kant (de internet kant) op automatisch een IP adres verkrijgen?
Ik verwacht het eigenlijk wel, maar je weet nooit. Hij krijgt met de connectbox in bridge mode namelijk geen 192.168.178.x adres meer, maar een publiek ziggo adres (iets van 80.81.82.83). Anders de router nog even resetten, en de helpdesk bellen. Ze kunnen gelijk zien of de connectbox in bridge mode staat, en wat voor apparatuur er aan hangt.
O ja: de eigen router moet op poort 1 van de connectbox.
E.V.
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update:

Alles werkt weer naar behoren 🙂 Vanavond eerst de Connectbox uitgezet. router en switch alles van elkaar losgekoppeld. Connectbox weer aan, ging weer naar bridge modus. Eenvoudig wifi modem aangesloten om de Connectbox om te testen. Dat werkte. Toen mijn ubiquiti gateway met daar achter de switch op de Connectbox aangesloten. En alles werkte weer zoals ik gewend was! Eigenlijk zonder verder iets te doen dan wachten.

Les voor de volgende keer, iets beter de instructies volgen en alles doorlezen.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom op de Community, E.V.. Top dat je er uit bent gekomen met de nieuwe Connect Box en je oplossing met ons hebt gedeeld! Op de Community denken we graag met je mee 🙂
@iedereen bedankt voor de reacties!
MarcelloDH

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo,

klopt het dat het niet meer mogelijk is om de Connect box in bridge modus rechtstreeks (kabel) op je pc aan te sluiten voor een internetverbinding (snelheid test)? Ik meende ergens gelezen te hebben dat DHCP wordt uitgeschakeld en je pc dus geen ip adres meer krijgt. Ik wil graag de snelheid testen zonder router, daar ik denk dat deze de bottleneck is qua snelheid. En is de bridge modus alleen weer aan te zetten via de klantenservice (mocht ik dat in de toekomst willen)?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Alleen de lpt1 poort is nog actief. Gebruik die voor een snelheidsmeting. Welke router gebruikt u MarcelloDH?
MarcelloDH

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jan F.

Bedankt voor je reactie, maar lpt1? Dat is een oude parallelle poort die vroeger voor het aansluiten van een printer werd gebruikt. De Lan poort bedoel je? En ja, ik weet dat alleen poort 1 nog actief is. Ik heb een Linksys WRT320N gigabit router. Cat5e bekabeling en een gigabit netwerkkaart, maar de snelheid blijft op 200 Mbit hangen. Kabel rechtstreeks van Connect box naar pc = geen internet (geen ipadres, ook niet na ipconfig/renew). Kabel via router = wel Internet.

Jan F. wrote:
Alleen de lpt1 poort is nog actief. Gebruik die voor een snelheidsmeting. Welke router gebruikt u MarcelloDH?
Verwijderd account
Niet van toepassing
De Ziggo Connectbox kan alleen door Ziggo in en uit de bridgemodus gehaald worden.
MarcelloDH

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ok thx! Het is na een reset van het modem wel gelukt om een WAN ip adres te krijgen (kabel rechtstreeks naar PC) en voila, de volle 400 Mbit. Twijfel nu om een nieuwe router aan te schaffen of dat ik mijn modem terug laat zetten naar wifi modem en daar de router mogelijkheden van ga gebruiken.

N.N. wrote:
De Ziggo Connectbox kan alleen door Ziggo in en uit de bridgemodus gehaald worden.
Verwijderd account
Niet van toepassing
MarcelloDH wrote:
Ok thx! Het is na een reset van het modem wel gelukt om een WAN ip adres te krijgen (kabel rechtstreeks naar PC) en voila, de volle 400 Mbit. Twijfel nu om een nieuwe router aan te schaffen of dat ik mijn modem terug laat zetten naar wifi modem en daar de router mogelijkheden van ga gebruiken.

N.N. wrote:
De Ziggo Connectbox kan alleen door Ziggo in en uit de bridgemodus gehaald worden.

Hallo MarcelloDH
Als je maar 1 pc bekabeld gebruikt heb je geen router-functie nodig voor wi-fi en/of meerdere bekabelde pc's.
Dan heb je in de meest basale vorm een internetverbinding, maar je moet wel op je pc zorgen voor een zeer goede firewall anders ga je gegarandeerd het schip in.
Olliebollie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag allen,

Vandaag heb ik contact gehad met Ziggo om over te stappen naar een nieuw abonnement. De mevrouw in kwestie gaf aan dat ik een nieuw modem (witte Connectbox) zou ontvangen. Aangezien ik nu een Cisco 3928 in bridge modus heb staan met daarachter een eigen firewall was mijn vraag of dit met de Connectbox ook mogelijk was. De mevrouw deed navraag en na een minuut kreeg ik te horen dat dit met de Connectbox (nog) niet mogelijk is. Helaas is overstappen voor mij dan geen optie.

Ben ik verkeerd voorgelicht?
Indien het wel mogelijk is, wat is dan de te volgen procedure en hoe lang duurt dat?

Alvast bedankt voor de reacties.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Volgens mij kan bridge wel. Echter hou er rekening mee dat bij een nieuwe modem IPv6 is geactiveerd, en dat in bridge dat wel weer vervalt... Dit is hoe ik dit nu zie.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Olliebollie,

Als je modem nu in bridge staat, dan zal je nieuwe modem standaard ook in bridge modus staan. Het verschil is dan slechts dat er een ander doorgeefluik is. Nu is dat de cisco, straks de connect box.
Wat robbo zegt, klopt helemaal wanneer het te vervangen modem niet in bridge staat. Maar omdat jouw modem nu al in bridge staat (en dus IPv4 heeft), zal je nieuwe modem ook in bridge staan en daarmee automatisch Ipv4, want bridge = Ipv4.

Ik denk dus dat je verkeerd voorgelicht bent. Ik denk dat de medewerkster je verkeerd begrepen heeft.

Groet,
Evert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic