JulianHam

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Connect box herstart zichzelf regelmatig

Ik ben nu ongeveer een jaar tevreden abonnee bij Ziggo. Alles werkte geweldig, tot een week of twee geleden. Mijn Connect box herstart zichzelf sinds die tijd regelmatig. Soms meerdere keren per dag, dan weer een aantal dagen niet. 

Ik denk persoonlijk dat het door mijn manier van aansluiten komt. Signaal komt bij mij op de begane grond binnen, woonkamer is op eerste verdieping. Hierdoor heb ik de connect box het liefste op de eerste verdieping staan omdat ik dan ook een en ander bekabeld aan kan sluiten.

 

Dit zorgt er wel voor dat mijn bekabeling al twee keer splitst voor het mijn connect box bereikt. De eerste keer met een splitter direct nadat het signaal binnenkomst (een kabel gaat van hier naar een tv op de begane grond en de andere kabel loopt naar boven naar een wanddoos). De tweede splitsing gebeurt op de wanddoos op de eerste verdieping met de bijgeleverde splitter voor tv en internet. 

Deze constructie heeft dus een jaar lang prima gewerkt (in het begin ook wel tot mijn eigen verbazing) maar begint nu waarschijnlijk dus toch te haperen.

 

Voordat ik mijn connect box toch in de meterkast ga plaatsen, en de daarbij horende (dure) WiFi versterkers ga aanschaffen om WiFi te hebben in het hele huis, wil ik toch graag zeker weten of het hieraan ligt. Vandaar mijn bericht hier. 

Hier ook alvast mij up- en downstreams en netwerkhistorie. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Duidelijk, je modem kan de Ziggo servers amper tot niet bereiken door te veel weerstand.

 

Je zou minstens 4 upstream kanalen onder de 49 dBmV moeten hebben en je hebt er maar 1 boven de 49 dBmV.

Ziggo garandeert de werking van het modem binnen 3 meter van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.

Bekijk in context

JulianHam
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Na bezoek van de Ziggo monteur is alles opgelost. Geen problemen meer. Dank.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Duidelijk, je modem kan de Ziggo servers amper tot niet bereiken door te veel weerstand.

 

Je zou minstens 4 upstream kanalen onder de 49 dBmV moeten hebben en je hebt er maar 1 boven de 49 dBmV.

Ziggo garandeert de werking van het modem binnen 3 meter van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.

JulianHam
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Duidelijk. Ik had dit idee ook wel, maar was benieuwd of de cijfertjes dit ook lieten zien. Ik ga de box in mijn meterkast plaatsen en hoop dat dit het probleem oplost. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zonder bonding (één kanaal gekoppeld) is het maximale zendvermogen 56~57 dBmV. Er moeten 4 (fZiggo) of 6 (fUPC) kanalen gekoppeld zijn.

 

Ik zie in de downstream ook instraling van 5G. Wellicht dat e.e.a. verouderd is.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @JulianHam 

Fijn dat er al met je mee is gekeken, geeft toch een bevestiging van het idee wat je zelf ook had. Laat maar weten hoe het gaat als je de boel hebt omgegooid! En wil je graag dat we meekijken of loop je vast dan kun je altijd foto's plaatsen van de situatie.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @JulianHam, we hebben helaas niks meer van je vernomen. Speelt het issue met de Connectbox nog steeds? Kun je eens de foto's van alle aansluitingen delen met ons?  We horen graag van je! 

JulianHam
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Na bezoek van de Ziggo monteur is alles opgelost. Geen problemen meer. Dank.

Uitgelicht topic