Ik ben nu ongeveer een jaar tevreden abonnee bij Ziggo. Alles werkte geweldig, tot een week of twee geleden. Mijn Connect box herstart zichzelf sinds die tijd regelmatig. Soms meerdere keren per dag, dan weer een aantal dagen niet.
Ik denk persoonlijk dat het door mijn manier van aansluiten komt. Signaal komt bij mij op de begane grond binnen, woonkamer is op eerste verdieping. Hierdoor heb ik de connect box het liefste op de eerste verdieping staan omdat ik dan ook een en ander bekabeld aan kan sluiten.
Dit zorgt er wel voor dat mijn bekabeling al twee keer splitst voor het mijn connect box bereikt. De eerste keer met een splitter direct nadat het signaal binnenkomst (een kabel gaat van hier naar een tv op de begane grond en de andere kabel loopt naar boven naar een wanddoos). De tweede splitsing gebeurt op de wanddoos op de eerste verdieping met de bijgeleverde splitter voor tv en internet.
Deze constructie heeft dus een jaar lang prima gewerkt (in het begin ook wel tot mijn eigen verbazing) maar begint nu waarschijnlijk dus toch te haperen.
Voordat ik mijn connect box toch in de meterkast ga plaatsen, en de daarbij horende (dure) WiFi versterkers ga aanschaffen om WiFi te hebben in het hele huis, wil ik toch graag zeker weten of het hieraan ligt. Vandaar mijn bericht hier.
Hier ook alvast mij up- en downstreams en netwerkhistorie.