Hallo,
Vorig jaar is mijn verouderde modem van de UPC tijd vervangen met de connect box van Ziggo. De overgang naar de nieuwe modem verliep probleemloos. Sinds dit jaar ondervind ik echter problemen met de modem. Ik heb vaak het probleem dat de modem zichzelf herstart. Dit concludeer ik op basis van de knipperende lampje onderaan de modem en omdat de modem uit het wifinetwerk verdwijnt. De herstart van de modem gebeurt tegenwoordig meerdere malen op een dag. Ik had ergens gelezen dat dit gerelateerd kan zijn aan signaalproblemen.
Ik heb het probleem aangegeven bij de service helpdesk en er is nu een afspraak ingepland waarbij een monteur langskomt om signaalmetingen uit te voeren.
Nu ben ik verder zelf gaan zoeken op het internet en ik zie dat een Ziggo aansluiting tegenwoordig plaatsvindt via een POA-01-B splitter die op een AOP wordt aangesloten.
Ik heb in mijn appartement geen AOP. Er komt een coax kabel mijn woonkamer in die op een F connector splitter (2-weg) is aangesloten. Op deze splitter zitten de kabels die naar de mediabox en modem gaan.
De splitter is een VQ1002 en ik heb op de Ziggo forum gelezen dat dit een verouderd model is en dat het mogelijk voor problemen kan zorgen.
Moet deze splitter vervangen worden voor een andere F connector splitter of moet er een AOP geplaatst worden zodat de aansluiting via een POA-01-B splitter gaat plaatsvinden?