1
Vraag
2
Reacties
Bredahaha

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Connect box: heeft iemand ervaring met dit apparaat?

Hi all,

Ik heb sinds enkele dagen een connect box. Helaas, wegens wat fouten aan Ziggo kant (ze waren vergeten het modem in het systeem te swappen), ben ik daar al even mee aan het rotzooien. Vandaag heb ik Ziggo gesproken en hebben ze de swap uitgevoerd, maar nu doet het apparaat gewoon echt niets meer. Hij start op, het power lampje is groen, het internetlampje wordt groen, het telefonie lampje wordt groen, het wifi lampje wordt helemaal niet meer groen (voorheen wel, ik kon dan op het modem inloggen, maar niet via het modem internetten), en na een seconde of 30 vallen de lampjes weer uit en blijft alleen het power lampje op groen. Tot mijn grote ergernis geeft Ziggo aan dat het modem 'waarschijnlijk, maar niet zeker' binnen 24 uur alsnog gaat werken en dat ze voor de zekerheid een monteur lans gaan sturen, die pas de 19e langs kan komen. Ofwel, potentieel meer dan een week geen internet meer. Dat is erg vervelend aangezien het een behoorlijk duur abonnement is, ik iedere dag minimaal een paar uur thuis werk, de fout door Ziggo is ontstaan en zelfs als er een monteur langs komt kunnen ze niet eens garanderen of het weer gaat werken. Op de vraag of ik dan mijn oude modem weer kon uitsluiten, want die deed het gewoon, was het antwoord 'waarschijnlijk niet, maar je kunt het proberen. Het is sowieso beter om het nieuwe aan te laten staan want hij kan nog online komen'.

Aangezien Ziggo bijzonder weinig voor me lijkt te kunnen doen en ik het gevoel heb dat er meer aan de hand is dan alleen een mislukte swap ga ik zelf maar even op onderzoek uit aan de hand van mogelijke kenners op dit forum. Een aantal vragen:

1. Wat betekent het als alleen het power lampje aan blijft?
2. Wat betekent het als het wifi lampje nooit meer aan gaat?
3. Zijn er mensen die dit euvel ook wel eens gehad hebben?
4. Verder nog slimme ideeen/opmerkingen/suggesties (behalve 'gewoon wachten' ;))
75 Reacties 75
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik maak me er ook druk om. Het is toch ook belachelijk! Leds uitschakelen, om wat voor reden dan ook is gewoon absurd. Bouw ze er dan niet in! Pffffrrrrrtttt

:stuck_out_tongue_winking_eye:

En juist met die ledjes, staat het zo netjes...
fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Willem-A wrote:
Ik maak me er ook druk om. Het is toch ook belachelijk! Leds uitschakelen, om wat voor reden dan ook is gewoon absurd. Bouw ze er dan niet in! Pffffrrrrrtttt

:stuck_out_tongue_winking_eye:


Inderdaad! erg belachelijk te idioot voor woorden.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
We kopen hele ledstrips. Overal moet het in, achter, voor, boven, onder etc. Maar op de Connectbox moeten ze uit. Ik begrijp die reacties, vooral die van mezelf wel ...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
fatman wrote:
Willem-A wrote:
Ik maak me er ook druk om. Het is toch ook belachelijk! Leds uitschakelen, om wat voor reden dan ook is gewoon absurd. Bouw ze er dan niet in! Pffffrrrrrtttt

:stuck_out_tongue_winking_eye:


Inderdaad! erg belachelijk te idioot voor woorden.


Gelukkig! Bijval! Dank.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
fatman wrote:
Kun je de ledjes zelf zelf weer inschakelen? Het is aan de gebruiker zelf of hij dit storend vindt,ik in ieder geval niet.


Zo is het. Het staat juist heel gezellig. En eind van het jaar kan ie zo in de Kerstboom. Leuk als er dan wat knippert als je gaat bellen ... :santa_tone5:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ha ha wat led je wat ik al eerder benoemde, kan de reden div. Zijn. Nogmaals N.N zou ook best gelijk kunnen hebben. Maar in mijn beleving is dit echt benoemd. Of op meeting of anders. Opa wordt oud dus ja... Exact.... Nogmaals ik " led "het hierbij :blush:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Je hebt gelijk robbo, ik led er verder ook niet meer op ... :relieved:
Arie_O

Level 1
  • 139Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Waarom de led's uitschakelen, terwijl de horizonbox een veelfout aan stroom (35 w) verbruikt.
En deze wordt niet minder.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
We kunnen wel alle apparaten bij halen, Er zijn div. redenen nogmaals. Het feit is dat het moederbedrijf van ziggo heeft besloten om het zo uit te rollen. of het nou besparing, ( wat ik dus heb mee gekregen) En wellicht ook nog niet juist kan zijn, De reden van N.N. etc. het feit is dat de ledjes uitgaan na een bepaalde tijd. Het hoe en waarom? is voor mij niet belangrijk. Als de modem maar doet wat ie moet doen. Zorgen dat ik kan bellen, internetten!. Ik zou mij eerder zorgen/boos /druk overmaken maken als deze functies niet volgens de verwachting voldoet. Maar ok dat is persoonlijk...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nou, ik heb me weer wat op mijn hals gehaald zie ik hahaha...

:relaxed:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A wrote:
Nou, ik heb me weer wat op mijn hals gehaald zie ik hahaha...

:relaxed:


Ha ha ha Ja idd ik heb een ban aangevraagd voor onrust stokerij :grin: :grin: :grin: :stuck_out_tongue_winking_eye:
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Nou robbo.

Die hoef jij niet aan te vragen hoor, die krijg je sowieso wel.!!:wink:

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hahahahaha Lekker stel hier toch ook... :relaxed:
fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Leuke discussie, maar laat de klant beslissen of ze aan of uit moeten, moet niet zo moeilijk zijn.
Einde verhaal.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Je hebt een punt. Echter de conect box was reeds uitgerold in andere landen. Ik meen iig Polen en Duitsland. Daar zal men wel ea getest hebben en doen besluiten om het zo uit te rollen. Wellicht heeft de fabrikage ook een rol in deze. Etc etc.
fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
robbo wrote:
Nee is niet zelf in te stellen. Ik heb in de testfase te horen gekregen dat moederbedrijf lg idd hier bewust voor gekozen heeft oa energiebesp. Of dit werkelijk zo is ... Het is wat ik gehoord heb. En ik meen toen van een van de toenmalige test- moderators. Maar is ook al weer een tijd geleden toen de testfase gestart werd....dus mogelijk dat de reden div. Is. Dus N.N zal ook waarschijnlijk een juiste reden hebben benoemd.


Ik zit er nog steeds op te wachten dat het voor de gebruiker mogelijk wordt om de led's in of uit te schakelen !
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic