1
Vraag
2
Reacties
Bredahaha

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Connect box: heeft iemand ervaring met dit apparaat?

Hi all,

Ik heb sinds enkele dagen een connect box. Helaas, wegens wat fouten aan Ziggo kant (ze waren vergeten het modem in het systeem te swappen), ben ik daar al even mee aan het rotzooien. Vandaag heb ik Ziggo gesproken en hebben ze de swap uitgevoerd, maar nu doet het apparaat gewoon echt niets meer. Hij start op, het power lampje is groen, het internetlampje wordt groen, het telefonie lampje wordt groen, het wifi lampje wordt helemaal niet meer groen (voorheen wel, ik kon dan op het modem inloggen, maar niet via het modem internetten), en na een seconde of 30 vallen de lampjes weer uit en blijft alleen het power lampje op groen. Tot mijn grote ergernis geeft Ziggo aan dat het modem 'waarschijnlijk, maar niet zeker' binnen 24 uur alsnog gaat werken en dat ze voor de zekerheid een monteur lans gaan sturen, die pas de 19e langs kan komen. Ofwel, potentieel meer dan een week geen internet meer. Dat is erg vervelend aangezien het een behoorlijk duur abonnement is, ik iedere dag minimaal een paar uur thuis werk, de fout door Ziggo is ontstaan en zelfs als er een monteur langs komt kunnen ze niet eens garanderen of het weer gaat werken. Op de vraag of ik dan mijn oude modem weer kon uitsluiten, want die deed het gewoon, was het antwoord 'waarschijnlijk niet, maar je kunt het proberen. Het is sowieso beter om het nieuwe aan te laten staan want hij kan nog online komen'.

Aangezien Ziggo bijzonder weinig voor me lijkt te kunnen doen en ik het gevoel heb dat er meer aan de hand is dan alleen een mislukte swap ga ik zelf maar even op onderzoek uit aan de hand van mogelijke kenners op dit forum. Een aantal vragen:

1. Wat betekent het als alleen het power lampje aan blijft?
2. Wat betekent het als het wifi lampje nooit meer aan gaat?
3. Zijn er mensen die dit euvel ook wel eens gehad hebben?
4. Verder nog slimme ideeen/opmerkingen/suggesties (behalve 'gewoon wachten' ;))
75 Reacties 75
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ah mooi. 🙂
Inderdaad wel even blijven monitoren.
Wvi66

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Nooit te vroeg juichen.

Wat schetst mijn verbazing dat ik zag dat er vanmiddag een pakketje wordt bezorgd van Ziggo.

Het zal toch niet?

En jawel, ze sturen een nieuw modem. Ik bel met ziggo en ze vertellen me dat ze inderdaad een connectbox hebben gestuurd. Immers, ik heb er nog geen. Euh, jawel, ik heb er wel al een. En hij doet het ook nog. De dame checkt en warempel, u heeft een nieuw modem. Hoe kan dat, vraagt ze?
Die hebben jullie opgestuurd weet je nog wel?

Daar kan ze niets van terugvinden. Als ik het modem heb moet ik maar de technische dienst bellen om verder te laten uitzoeken hoe het nu verder moet.
Maar mevrouw, het is toch de fout van Ziggo? Nee, zo gaat het nu eenmaal, is haar antwoord.

Te triest voor woorden. Ziggo maakt een fout en ik moet nu actie ondernemen en hopen dat ik de verbinding niet ga kwijtraken, want Ziggo weet blijkbaar niet dat ze een modem sturen, welk actief moet zijn en weet ik nog meer wat ze allemaal niet weten.

Pfff. Hoop onnodig gedoe.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Gewoon even niets anders doen dan een PM sturen aan 1 van de aanwezige Ziggo moderatoren
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik kreeg laatst op mijn eigen verzoek weer een Connect Box i.p.v. de Technicolor.
Kwam de postbode er 2 tegelijk afleveren. Ik heb toen de nieuwste maar laten activeren en de andere origineel in de doos laten zitten.
Als ik niet bewust om een retourdoos had gevraagd had ik nu nog 2 modems gehad.
Wvi66

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Havanna wrote:
Gewoon even niets anders doen dan een PM sturen aan 1 van de aanwezige Ziggo moderatoren


Waar vind ik die?

Op chelloo.nl forum een webcare mederwerker gemaild, maar helaas geen antwoord tot dusverre.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Iedereen met Ziggo in de naam is een Ziggo medewerker.
Bijvoorbeeld :
https://community.ziggo.nl/members/serkan-ziggo-15143
Wvi66

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Thanks!
Wvi66

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
DingDong!

Aha, de TNT Post bezorger. Met een pakje van Ziggo. Mijn nieuwe nieuwe modem.

Euh, nee!

Mijn oude naar Ziggo terug gestuurde modem kreeg ik weer van Ziggo thuisgebracht. Net een boemerang.

Pakje niet aangenomen, aangezien anders de techneuten denken dat ik een nieuw modem heb en ze mijn huidige nieuwe modem misschien wel willen afsluiten.

Pfff begrijpen jullie het nog?

Helpdesk maar weer gebeld. Mannetje zocht het uit en verzekerde mij na ruggespraak met een collega dat mijn nieuwe modem geregistreerd staat en het zal blijven doen.

We wachten af.

Oude modem is inmiddels retour afzender. Hopelijk blijft hij nu weg.
fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
In mijn oude modem Cisco EPC 3928AD had ik als extra veiligheid de MAC adressen in geklopt van mijn apparaten en deze uitsluitend toestemming gegeven, dus als iemand met WW wilde inloggen was er geen verbinding mogelijk als het bewuste apparaat niet in de MAC lijst voorkwam.
Kan dit ook in de CBN CH7465CE connect box ?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo fatman,
Ja, dat wordt ook door de Ziggo Connectbox ondersteund.
fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
N.N. wrote:
Hallo fatman,
Ja, dat wordt ook door de Ziggo Connectbox ondersteund.


Alleen konden de HelpDesk mij niet vertellen hoe dit in te stellen,op een gegeven moment waren juist die geblokkeerd, er is ook geen USERMANUAL te vinden ? en kom niet verder.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Dat de lampjes uitgaan is normaal. Dus allen de pouwer lampje blijft branden. Men heeft hier voor gekozen inz. energie besparing. Dit werd medegedeelt toen de cb box in de testfase was.


Dit nooit eerder gelezen, maar een paar leds die uitgaan in het kader van energiebesparing? :joy: Sorry hoor, maar het zijn LED's! Wat is het verbruik van een ledje... Tja, alles scheelt, maar dit dan tegenover het (volgens sommigen) zeer hoge verbruik van de XL, gaat het besparen met het uitschakelen van een paar leds wel erg mank. Of gaat er wellicht meer in een soort sluimerstand als dat niet word gebruikt?

Ik ga de leds in mijn schakelkast er in ieder geval niet om loskoppelen... :wink:
Verwijderd account
Niet van toepassing
De lampjes op de Ziggo Connectbox gaan uit omdat de modem vaak in de huiskamer staat en deze lampjes als storend kunnen worden ervaren.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
N.N. wrote:
De lampjes op de Ziggo Connectbox gaan uit omdat de modem vaak in de huiskamer staat en deze lampjes als storend kunnen worden ervaren.


Is dat de juiste versie? robbo geeft toch iets anders aan. Wie kan ik hier nou nog geloven? :thinking: :stuck_out_tongue_winking_eye:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Willem-A wrote:
N.N. wrote:
De lampjes op de Ziggo Connectbox gaan uit omdat de modem vaak in de huiskamer staat en deze lampjes als storend kunnen worden ervaren.


Is dat de juiste versie? robbo geeft toch iets anders aan. Wie kan ik hier nou nog geloven? :thinking: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Beiden, er zijn vele interpretaties mogelijk.:relaxed:
fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Willem-A wrote:
robbo wrote:
Dat de lampjes uitgaan is normaal. Dus allen de pouwer lampje blijft branden. Men heeft hier voor gekozen inz. energie besparing. Dit werd medegedeelt toen de cb box in de testfase was.


Dit nooit eerder gelezen, maar een paar leds die uitgaan in het kader van energiebesparing? :joy: Sorry hoor, maar het zijn LED's! Wat is het verbruik van een ledje... Tja, alles scheelt, maar dit dan tegenover het (volgens sommigen) zeer hoge verbruik van de XL, gaat het besparen met het uitschakelen van een paar leds wel erg mank. Of gaat er wellicht meer in een soort sluimerstand als dat niet word gebruikt?

Ik ga de leds in mijn schakelkast er in ieder geval niet om loskoppelen... :wink:
fatman

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Kun je de ledjes zelf zelf weer inschakelen? Het is aan de gebruiker zelf of hij dit storend vindt,ik in ieder geval niet.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nee is niet zelf in te stellen. Ik heb in de testfase te horen gekregen dat moederbedrijf lg idd hier bewust voor gekozen heeft oa energiebesp. Of dit werkelijk zo is ... Het is wat ik gehoord heb. En ik meen toen van een van de toenmalige test- moderators. Maar is ook al weer een tijd geleden toen de testfase gestart werd....dus mogelijk dat de reden div. Is. Dus N.N zal ook waarschijnlijk een juiste reden hebben benoemd.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Nee is niet zelf in te stellen. Ik heb in de testfase te horen dat moederbedrijf lg idd hier bewust voor gekozen heeft oa energiebesp. Of dit werkelijk zo is ... Het is wat ik gehoord heb. En ik meen toen van een van de moderators. Maar is ook al weer een tijd geleden toen de testfase gestart werd....


Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen dat men de leds uitschakelt ter energiebesparing. Ik schreef al, alle is meegenomen, maar dan mag men ook wel wat kritischer naar andere apparaten kijken welke een stuk meer verbruiken. Maar dan kunnen er wellicht geen ledjes uit... :grin:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A wrote:
robbo wrote:
Nee is niet zelf in te stellen. Ik heb in de testfase te horen dat moederbedrijf lg idd hier bewust voor gekozen heeft oa energiebesp. Of dit werkelijk zo is ... Het is wat ik gehoord heb. En ik meen toen van een van de moderators. Maar is ook al weer een tijd geleden toen de testfase gestart werd....


Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen dat men de leds uitschakelt ter energiebesparing. Ik schreef al, alle is meegenomen, maar dan mag men ook wel wat kritischer naar andere apparaten kijken welke een stuk meer verbruiken. Maar dan kunnen er wellicht geen ledjes uit... :grin:


Willem-ATekst ea aangepast.. Het is gewoon een mededeling die ik gehoord heb... Dus .... Maar nogmaals het is al weer een tijd geleden. .....wie weet komt de waarheid nog aan het licht ( bedoel led) :grin: . Maar grappig dat men hier druk om maakt.. Maar dat is persoonlijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic