Hi all,
Ik heb sinds enkele dagen een connect box. Helaas, wegens wat fouten aan Ziggo kant (ze waren vergeten het modem in het systeem te swappen), ben ik daar al even mee aan het rotzooien. Vandaag heb ik Ziggo gesproken en hebben ze de swap uitgevoerd, maar nu doet het apparaat gewoon echt niets meer. Hij start op, het power lampje is groen, het internetlampje wordt groen, het telefonie lampje wordt groen, het wifi lampje wordt helemaal niet meer groen (voorheen wel, ik kon dan op het modem inloggen, maar niet via het modem internetten), en na een seconde of 30 vallen de lampjes weer uit en blijft alleen het power lampje op groen. Tot mijn grote ergernis geeft Ziggo aan dat het modem 'waarschijnlijk, maar niet zeker' binnen 24 uur alsnog gaat werken en dat ze voor de zekerheid een monteur lans gaan sturen, die pas de 19e langs kan komen. Ofwel, potentieel meer dan een week geen internet meer. Dat is erg vervelend aangezien het een behoorlijk duur abonnement is, ik iedere dag minimaal een paar uur thuis werk, de fout door Ziggo is ontstaan en zelfs als er een monteur langs komt kunnen ze niet eens garanderen of het weer gaat werken. Op de vraag of ik dan mijn oude modem weer kon uitsluiten, want die deed het gewoon, was het antwoord 'waarschijnlijk niet, maar je kunt het proberen. Het is sowieso beter om het nieuwe aan te laten staan want hij kan nog online komen'.
Aangezien Ziggo bijzonder weinig voor me lijkt te kunnen doen en ik het gevoel heb dat er meer aan de hand is dan alleen een mislukte swap ga ik zelf maar even op onderzoek uit aan de hand van mogelijke kenners op dit forum. Een aantal vragen:
1. Wat betekent het als alleen het power lampje aan blijft?
2. Wat betekent het als het wifi lampje nooit meer aan gaat?
3. Zijn er mensen die dit euvel ook wel eens gehad hebben?
4. Verder nog slimme ideeen/opmerkingen/suggesties (behalve 'gewoon wachten' ;))