1
Vraag
2
Reacties
Bredahaha

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Connect box: heeft iemand ervaring met dit apparaat?

Hi all,

Ik heb sinds enkele dagen een connect box. Helaas, wegens wat fouten aan Ziggo kant (ze waren vergeten het modem in het systeem te swappen), ben ik daar al even mee aan het rotzooien. Vandaag heb ik Ziggo gesproken en hebben ze de swap uitgevoerd, maar nu doet het apparaat gewoon echt niets meer. Hij start op, het power lampje is groen, het internetlampje wordt groen, het telefonie lampje wordt groen, het wifi lampje wordt helemaal niet meer groen (voorheen wel, ik kon dan op het modem inloggen, maar niet via het modem internetten), en na een seconde of 30 vallen de lampjes weer uit en blijft alleen het power lampje op groen. Tot mijn grote ergernis geeft Ziggo aan dat het modem 'waarschijnlijk, maar niet zeker' binnen 24 uur alsnog gaat werken en dat ze voor de zekerheid een monteur lans gaan sturen, die pas de 19e langs kan komen. Ofwel, potentieel meer dan een week geen internet meer. Dat is erg vervelend aangezien het een behoorlijk duur abonnement is, ik iedere dag minimaal een paar uur thuis werk, de fout door Ziggo is ontstaan en zelfs als er een monteur langs komt kunnen ze niet eens garanderen of het weer gaat werken. Op de vraag of ik dan mijn oude modem weer kon uitsluiten, want die deed het gewoon, was het antwoord 'waarschijnlijk niet, maar je kunt het proberen. Het is sowieso beter om het nieuwe aan te laten staan want hij kan nog online komen'.

Aangezien Ziggo bijzonder weinig voor me lijkt te kunnen doen en ik het gevoel heb dat er meer aan de hand is dan alleen een mislukte swap ga ik zelf maar even op onderzoek uit aan de hand van mogelijke kenners op dit forum. Een aantal vragen:

1. Wat betekent het als alleen het power lampje aan blijft?
2. Wat betekent het als het wifi lampje nooit meer aan gaat?
3. Zijn er mensen die dit euvel ook wel eens gehad hebben?
4. Verder nog slimme ideeen/opmerkingen/suggesties (behalve 'gewoon wachten' ;))
75 Reacties 75
Kesh79

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N.N. wrote:
en blijft alleen het power lampje op groen.

lijkt WiFi het sowieso niet doen

Als het powerlampje groen brandt betekent dit dat de modem in bridge-modus staat, dan is wifi op de modem ook niet meer actief en is alléén LAN-poort 1 beschikbaar om een router op aan te sluiten.
Als het powerlampje wit brandt, staat de modem in routermodus met 4 beschikbare LAN-poorten en concurrent dual-band wifi.
Het feit dat, toen je de router aansloot je meteen weer internet had staaft mijn bovenstaande uitspraken.
Ben zelf officieel Ziggo-tester van de modem geweest.



Ik heb cb waar een groen lampje brandt, maar waarop alle poorten(4) een groen lampje brandt als er een utp kabel in zit en dan toch heb ik geen internet. Ook al sluit in enkel op poort 1 mijn router of laptop aan dan gebeurd er niets.

Slechte zaak. De zo veelste ergenis
Gerrit Hubbers

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bredahaha wrote:
Hi all,

Ik heb sinds enkele dagen een connect box. Helaas, wegens wat fouten aan Ziggo kant (ze waren vergeten het modem in het systeem te swappen), ben ik daar al even mee aan het rotzooien. Vandaag heb ik Ziggo gesproken en hebben ze de swap uitgevoerd, maar nu doet het apparaat gewoon echt niets meer. Hij start op, het power lampje is groen, het internetlampje wordt groen, het telefonie lampje wordt groen, het wifi lampje wordt helemaal niet meer groen (voorheen wel, ik kon dan op het modem inloggen, maar niet via het modem internetten), en na een seconde of 30 vallen de lampjes weer uit en blijft alleen het power lampje op groen. Tot mijn grote ergernis geeft Ziggo aan dat het modem 'waarschijnlijk, maar niet zeker' binnen 24 uur alsnog gaat werken en dat ze voor de zekerheid een monteur lans gaan sturen, die pas de 19e langs kan komen. Ofwel, potentieel meer dan een week geen internet meer. Dat is erg vervelend aangezien het een behoorlijk duur abonnement is, ik iedere dag minimaal een paar uur thuis werk, de fout door Ziggo is ontstaan en zelfs als er een monteur langs komt kunnen ze niet eens garanderen of het weer gaat werken. Op de vraag of ik dan mijn oude modem weer kon uitsluiten, want die deed het gewoon, was het antwoord 'waarschijnlijk niet, maar je kunt het proberen. Het is sowieso beter om het nieuwe aan te laten staan want hij kan nog online komen'.

Aangezien Ziggo bijzonder weinig voor me lijkt te kunnen doen en ik het gevoel heb dat er meer aan de hand is dan alleen een mislukte swap ga ik zelf maar even op onderzoek uit aan de hand van mogelijke kenners op dit forum. Een aantal vragen:

1. Wat betekent het als alleen het power lampje aan blijft?
2. Wat betekent het als het wifi lampje nooit meer aan gaat?
3. Zijn er mensen die dit euvel ook wel eens gehad hebben?
4. Verder nog slimme ideeen/opmerkingen/suggesties (behalve 'gewoon wachten' ;))
Gerrit Hubbers

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook sinds kort een connectbox helaas een week geen telefoon gehad maar werkt sind vandaag perfect.
De normale stand is dat er alleen onderaan het modem een wit lichtje (horizontaal streepje)moet branden de groene symbolen van internet en wifi en telefoon gaan na een paar minuten gewoon uit en dat hoort ook zo alleen bij opstarten zijn ze even groen als het modem volledig is opgestart gaan deze symbolen uit.
allony

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sinds 2 dagen ook n connectbox gewoon aangesloten via gebruikershandleiding hij werkt perfect wifi telefoon en internet.
De vragen die je stelt staan gewoon in t boekje dus gewoon effe lezen
Wvi66

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik lees eigenlijk overal andere ik adressen om in de connectbox te komen.

Binnenkort krijg ik dat ding binnen, maar als ik dan ff tijdelijk m'n laptop eraan hang om hem in te stellen welk adres moet ik dan ingeven om de modem binnen te komen?
Ik hoop tenminste dat ik hem zelf in bridge modem kan zetten.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo

192.168.1.0


Teun (die het modem ook heeft en er zeer tevreden mee is)
Verwijderd account
Niet van toepassing
192.168.178.1 voor fUPC-regio
en
192.168.100 voor modem in bridge-modus
Wvi66

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Euh, dat tweede is me duidelijk, tenminste, dat denk ik.
Dat is het ip dat je krijgt nadat het modem in bridge staat.

Maar dat eerste is me niet duidelijk. Ik heb net namelijk gelezen dat het 192.168.1.0 is
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wvi66 wrote:
Ik lees eigenlijk overal andere ik adressen om in de connectbox te komen.

Binnenkort krijg ik dat ding binnen, maar als ik dan ff tijdelijk m'n laptop eraan hang om hem in te stellen welk adres moet ik dan ingeven om de modem binnen te komen?
Ik hoop tenminste dat ik hem zelf in bridge modem kan zetten.


192.168.178.1 en als u in het oude UPC-gebied woont kunt u die zelf in bridge zetten en daarna inloggen op 192.168.100.1

Overigens staat alles duidelijk vermeld in de bijgevoegde documentatie.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Wvi66 wrote:
Euh, dat tweede is me duidelijk, tenminste, dat denk ik.
Dat is het ip dat je krijgt nadat het modem in bridge staat.

Maar dat eerste is me niet duidelijk. Ik heb net namelijk gelezen dat het 192.168.1.0 is

Als je in fZiggo-regio woont zou het eventueel 192.168.0.1 kunnen zijn, als het nog niet met fUPC gelijk getrokken is.
Gelukkig nieuwjaar.
Wvi66

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Vandaag de connectbox ontvangen. Even aan een laptop gehangen met een utp kabeltje en warempel dat ding in bridge modus gekregen.

Morgen ga ik proberen of jet gaat lukken om de kabel aan te sluiten en aan mijn router te hangen.
In principe zou er op mijn netwerk niks mogen en kunnen veranderen, maar je weet maar nooit.

Geen idee trouwens of de connect al geactiveerd is. Zou ik daarvoor de helpdesk eerst moeten bellen?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Tegenwoordig is het zo, dat als je een nieuw modem krijgt deze van te voren al is geprogrammeerd.

Teun (die hem zelf ook heeft en er zeer content mee is).
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
@Wvi66
Ik heb de Connectbox vanuit de testfase en dus al langer in gebruik. Bij mij kwam die bij aansluiting direct online en was binnen een kwartier operationeel. Ik teken hierbij wel aan dat ik hem toen en ook nu niet in bridge heb gezet. Ik weet niet of het van invloed is op het activatieproces.
Als er problemen zijn kunt u, naar mijn mening, de Connectbox terugzetten naar de routermode en dan alleen uw laptop middels een utp-kabel aansluiten tot de activatie is afgerond. Daarna de bridgemode weer instellen en dan de router via LAN-poort 1 verbinden.
broevo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist ook geprobeerd de Connectbox aan te sluiten. Ging niet zoals verwacht, als volgt:
-eerst paar minuten witte lamp (dat streepje) onafgebroken aan,
-Wifi verbinding kwam tot stand en ik kon inloggen,
-en werd direct naar Connextbox-instellingen pagina gestuurd
-Daarna ging het balkje groen gekleurd + knipperen
-Wifi bleef groen onafgebroken
-Internetverbinding met de buitenwereld kwam niet tot stand
-Na herstarten ook niet
-Met UTP kabel ook geen verbinding
-Geprobeerd om in Modem modus te zetten, toen hing de pagina vast, nu herkent de laptop via UTP en via Wifi beide de Connextbox in het geheel niet meer. Groene lampje knippert nog steeds.

Iemand een idee? Heb namelijk de indruk dat ik niet in de status zit van het begin van de aansluiting.
Wvi66

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Je kunt altijd dat ding nog resetten naar basis instellingen.
Knopje indrukken met balpen of zo
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hrt resetknopje ongeveer 30 seconden ingedrukt houden tot de modem reset, te zien aan de rode symbolen aan de voorzijde van de modem, dan bekabeld weer proberen verbinding te maken met de modem.
broevo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb 'm inmiddels weer aan.
Echter, hij blijft aangeven dat er geen internetverbinding is en neemt aan dat het in de coaxaansluiting zit.
Zover ik weet moet ik al signaal hebben, echter kan bv. met tv niet controleren want moet nog overhuizen.
Enig idee?
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Toch met een tv kijken of er signaal is of de klantenservice bellen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
broevo wrote:
Heb 'm inmiddels weer aan.
Echter, hij blijft aangeven dat er geen internetverbinding is en neemt aan dat het in de coaxaansluiting zit.
Zover ik weet moet ik al signaal hebben, echter kan bv. met tv niet controleren want moet nog overhuizen.
Enig idee?

Als je inlogt in het modem zie je een tabje 'netwerkcontrole', als je daar op klikt zie je precies de status van je modem.
Wvi66

Level 4
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Nou, vanmorgen de modems omgewisseld.
Connectbox die ik gisteren al in bridge had gezet aangesloten.
Na ongeveer tien minuten onderste streepje/lampje groen en signaal erop.

Router weer aangezet en (ik had het eerlijk gezegd niet verwacht) het deed het allemaal meteen!
Nu nog even afwachten of het allemaal stabiel blijft.

Onderstaand is het resultaat van mijn 300/30 verbinding op een draadloze PC boven.
(ASUS RT-AC3200 met PCE-AC 88 netwerkkaart)



En voor de zekerheid een paar minuten later:



TOP!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic