1
Vraag
2
Reacties
Bredahaha

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Connect box: heeft iemand ervaring met dit apparaat?

Hi all,

Ik heb sinds enkele dagen een connect box. Helaas, wegens wat fouten aan Ziggo kant (ze waren vergeten het modem in het systeem te swappen), ben ik daar al even mee aan het rotzooien. Vandaag heb ik Ziggo gesproken en hebben ze de swap uitgevoerd, maar nu doet het apparaat gewoon echt niets meer. Hij start op, het power lampje is groen, het internetlampje wordt groen, het telefonie lampje wordt groen, het wifi lampje wordt helemaal niet meer groen (voorheen wel, ik kon dan op het modem inloggen, maar niet via het modem internetten), en na een seconde of 30 vallen de lampjes weer uit en blijft alleen het power lampje op groen. Tot mijn grote ergernis geeft Ziggo aan dat het modem 'waarschijnlijk, maar niet zeker' binnen 24 uur alsnog gaat werken en dat ze voor de zekerheid een monteur lans gaan sturen, die pas de 19e langs kan komen. Ofwel, potentieel meer dan een week geen internet meer. Dat is erg vervelend aangezien het een behoorlijk duur abonnement is, ik iedere dag minimaal een paar uur thuis werk, de fout door Ziggo is ontstaan en zelfs als er een monteur langs komt kunnen ze niet eens garanderen of het weer gaat werken. Op de vraag of ik dan mijn oude modem weer kon uitsluiten, want die deed het gewoon, was het antwoord 'waarschijnlijk niet, maar je kunt het proberen. Het is sowieso beter om het nieuwe aan te laten staan want hij kan nog online komen'.

Aangezien Ziggo bijzonder weinig voor me lijkt te kunnen doen en ik het gevoel heb dat er meer aan de hand is dan alleen een mislukte swap ga ik zelf maar even op onderzoek uit aan de hand van mogelijke kenners op dit forum. Een aantal vragen:

1. Wat betekent het als alleen het power lampje aan blijft?
2. Wat betekent het als het wifi lampje nooit meer aan gaat?
3. Zijn er mensen die dit euvel ook wel eens gehad hebben?
4. Verder nog slimme ideeen/opmerkingen/suggesties (behalve 'gewoon wachten' ;))
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dat de lampjes uitgaan is normaal. Dus allen de pouwer lampje blijft branden. Men heeft hier voor gekozen inz. energie besparing. Dit werd medegedeelt toen de cb box in de testfase was.

Bekijk in context

75 Reacties 75
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dat de lampjes uitgaan is normaal. Dus allen de pouwer lampje blijft branden. Men heeft hier voor gekozen inz. energie besparing. Dit werd medegedeelt toen de cb box in de testfase was.
Bredahaha
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
robbo wrote:
Dat de lampjes uitgaan is normaal. Dus allen de pouwer lampje blijft branden. Men heeft hier voor gekozen inz. energie besparing. Dit werd medegedeelt toen de cb box in de testfase was.


Bijzonder en jammer dat Ziggo dit blijkbaar zelf niet weet (ik heb de vraag letterlijk aan ziggo gesteld). Thanks voor je behulpzame reactie. Echter zie ik geen Ziggo netwerk in de lucht verschijnen, dus ongeacht jouw observatie lijkt WiFi het sowieso niet doen en is dit dus geen kwestie van een stroombesparend lampje (internet en telefonie dan wellicht wel). Blijft dus mysterieus..
Bredahaha
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bredahaha wrote:
robbo wrote:
Dat de lampjes uitgaan is normaal. Dus allen de pouwer lampje blijft branden. Men heeft hier voor gekozen inz. energie besparing. Dit werd medegedeelt toen de cb box in de testfase was.


Bijzonder en jammer dat Ziggo dit blijkbaar zelf niet weet (ik heb de vraag letterlijk aan ziggo gesteld). Thanks voor je behulpzame reactie. Echter zie ik geen Ziggo netwerk in de lucht verschijnen, dus ongeacht jouw observatie lijkt WiFi het sowieso niet doen en is dit dus geen kwestie van een stroombesparend lampje (internet en telefonie dan wellicht wel). Blijft dus mysterieus..


Ik heb een ethernet kabel aan het modem aangesloten en deze weer aan mijn router. Boem, internet doet het, overal. Misschien staat het modem default in bridge mode? Ik heb Ziggo iig niet gevraagd dit te doen. Hoe dan ook, het is opgelost. En dat allemaal vanwege de onkunde van Ziggo, stroombesparende lampjes en een behulpzaam forum lid. Thanks 🙂 😉
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok graag gedaan. De cb box is nog niet zo lang officieel in omloop en is dan vermoedelijk van daar de onkunde? Verder ben ik zeer te vrede over de cb. Gr Rob.
Verwijderd account
Niet van toepassing
en blijft alleen het power lampje op groen.

lijkt WiFi het sowieso niet doen

Als het powerlampje groen brandt betekent dit dat de modem in bridge-modus staat, dan is wifi op de modem ook niet meer actief en is alléén LAN-poort 1 beschikbaar om een router op aan te sluiten.
Als het powerlampje wit brandt, staat de modem in routermodus met 4 beschikbare LAN-poorten en concurrent dual-band wifi.
Het feit dat, toen je de router aansloot je meteen weer internet had staaft mijn bovenstaande uitspraken.
Ben zelf officieel Ziggo-tester van de modem geweest.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dat is natuurlijk snel te controleren door in te loggen op je modem. In bridge mode 192.168.100.1
Verwijderd account
Niet van toepassing
192.168.100.1

kon je ook ingeven als de Connect Box niet in bridgemodus stond, tenminste in fUPC-regio, dus die bridgemodus alléén hoeft niet wat te zeggen.
Zelf gebruik ik nu de HZN tevens als modem/telefooncentrale en daar kan ik met bovenstaand IP-adres óók inloggen, terwijl de HZN mijns inziens niet eens in bridgemodus gezet kan worden.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Oeps idd qua kleur pouwerlampje idd even niet aangedacht dit ook even te melden! Tnks N.N
Bredahaha
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
N.N. wrote:
en blijft alleen het power lampje op groen.

lijkt WiFi het sowieso niet doen

Als het powerlampje groen brandt betekent dit dat de modem in bridge-modus staat, dan is wifi op de modem ook niet meer actief en is alléén LAN-poort 1 beschikbaar om een router op aan te sluiten.


Vraag me wel af waarom het modem uberhaupt in bridgemode stond.. 🙂
Bredahaha
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
robbo wrote:
Ok graag gedaan. De cb box is nog niet zo lang officieel in omloop en is dan vermoedelijk van daar de onkunde? Verder ben ik zeer te vrede over de cb. Gr Rob.


Denk het idd. Zou goed zijn als Ziggo haar mensen gaat trainen over dit modem. Ze hebben nu een monteur ingepland omdat ze er niet uit kwamen.. terwijl ie het blijkbaar zelfs gewoon deed.. :?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Zou zo maar kunnen:$ dus monteur kan afgezegdworden.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
N.N. wrote:
192.168.100.1

kon je ook ingeven als de Connect Box niet in bridgemodus stond, tenminste in fUPC-regio, dus die bridgemodus alléén hoeft niet wat te zeggen.

Dat weet ik, dat kan ik nog steeds. Maar ik weet niet of, als de modem in bridge is gezet of dan ingelogd kan worden op het standaard IP-adres 192.168.178.1 . Eenmaal ingelogd is de routerstatus te bekijken.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
In fziggo gebied 192.168.0.1 btw dit was ook verschillend ook qua test staat mij bij.
Biggy28

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nu krijg ik ook een connect-box.
Dit omdat ik mijn internet heb opgeschroeft naar het 300mbps.
Misschien is dat nu nodig omdat de horizon dit niet ondersteund.
Ze schreven mij dat ik de horizon gewoon kan blijven gebruiken voor het tv kijken.
Dat betekend denk ik dat ik wel wat kabels moet verplaatsen om aan te sluiten op de connectbox.
Maar ja wat ik wil is dan de modemfuncties van de horizon uit zetten,en dan de connect-box gebruiken als modem,die in bridge te laten staan,want ik heb een Netgear r7000 router.
Daar van wil ik dus mijn internet settings en dingen voor mijn netwerk regelen.
Dus als het goed is moet de connect-box dan enkel aan de router worden aangesloten,waardoor ik dan verder geen wijzigingen in mijn netwerk hoef door te voeren.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
@Biggy28
U woont kennelijk in het oude UPC-gebied.
De ConnectBox dient u te plaatsen bij het AOP. U kunt deze zelf in de bridge mode zetten en dan verbinden met uw netgear router via LAN-poort 1. Dan blijven de settings van uw huidige netwerk gehandhaafd, mits u nu al de DHCP functie van die netgear router gebruikt.
Biggy28

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Jan F. wrote:
@Biggy28
U woont kennelijk in het oude UPC-gebied.
De ConnectBox dient u te plaatsen bij het AOP. U kunt deze zelf in de bridge mode zetten en dan verbinden met uw netgear router via LAN-poort 1. Dan blijven de settings van uw huidige netwerk gehandhaafd, mits u nu al de DHCP functie van die netgear router gebruikt.


Ik woon in Zutphen,dat is inderdaad oud Upc gebied.
Maar eerst wil ik u danken voor de reactie.
Vandaag heb ik die bestelling pas geplaatst voor de nieuwe internetsnelheid naar 300mbps.
Dus wacht af,mijn dhcp functie staat nu nog op de horizonbox bekabeld naar mijn router toe.
Als ik de Connect-box krijg zou ik de dhcp settings moeten wijzigen.
De rest kan ik in de router laten staan,zodat mijn netwerk verder ongewijzigd blijft.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Even misschien voor de duidelijkheid. Uw router gaat straks in de nieuwe situatie de interne IP-adressen van uw netwerk uitdelen, dat wordt nu door uw Horizonbox gedaan.
pesmi30

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb gisteren mijn Connectbox gekregen (als vervanging van een ouder modem)

Vanmorgen (zelf) de box in Bridge-modus gezet. Ik lees hierboven dat ik dat zelf kon doen omdat ik in het oude UPC-gebied woon. Mooi zo.

Alleen het gekke is: het werkte helemaal niet. Totdat ik zo slim (?) was om mijn oude router te verhuizen van poortje 1 (op de CB) naar poortje 4. Nu werkt het prima.
Het lijkt er erg op dat na de overstap op Bridge-modus, LAN-poort 1-3 worden uitgeschakeld (in plaats van 2-4; wat je zou verwachten en ook op de website van ZIggo staat).

Tot nu toe werkt alles dus prima (in bridge-modus), maar ik vind het zo raar dat ik poort 4 moet gebruiken...
Kesh79

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N.N. wrote:
en blijft alleen het power lampje op groen.

lijkt WiFi het sowieso niet doen

Als het powerlampje groen brandt betekent dit dat de modem in bridge-modus staat, dan is wifi op de modem ook niet meer actief en is alléén LAN-poort 1 beschikbaar om een router op aan te sluiten.
Als het powerlampje wit brandt, staat de modem in routermodus met 4 beschikbare LAN-poorten en concurrent dual-band wifi.
Het feit dat, toen je de router aansloot je meteen weer internet had staaft mijn bovenstaande uitspraken.
Ben zelf officieel Ziggo-tester van de modem geweest.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic